خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کنایه‌ی ارزی کانال احمدی نژادی

کانال تلگرامی «مکتوبات» با یادآوری دیدگاه جریان احمدی نژادی در یادداشتی کنایه آمیز درباره‌ی وضعیت ارزی نوشت:

اصلاح‌طلب گرامی! مسوول پاسخگوی ارز در سال ۹۱ مجلس لاریجانی و مجمع رفسنجانی بود، اما در سال ۹٧ خود روحانی است.

🔻 داستان بانک مرکزی در دولت احمدی‌نژاد چه بود؟!

🔸 دی ماه ۸۹ | در زمان دولت احمدی‌نژاد، مجلس اصرار داشت، رییس کل بانک مرکزی باید توسط رؤسای سه قوه انتخاب شود! در نهایت شورای نگهبان گنجاندن این بند را در برنامه‌ی پنجم نپذیرفت و رد کرد اما مجلس مجددا اصرار کرد و در نهایت مجمع با نظر مجلس موافقت کرد! در ادامه‌ی این ماجرا احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور وقت به‌شدت از این موضوع انتقاد کرد و رهبر انقلاب هم نهایتا در سال ۸۹ به‌عنوان معضل به مجمع تشخیص مصلحت نظام واگذار کردند.

🔸 ۲۶ مهر ۹۳ | اما این موضوع، همزمان با دولت روحانی در دستور کار مجمع قرار گرفت! و مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ی اینکه رییس کل بانک مرکزی با حکم رییس‌جمهور و به‌مدت ۵ سال انتخاب شود به قطعیت رسید! | تسنیم

🔸 ۱۰ آبان ۹۳ | معضل حل شد؛ اختیارات رییس‌جمهور و دولت روحانی برای عزل و نصب رییس کل بانک مرکزی نه تنها کاهش نیافت بلکه بیشتر هم شد!

مجمع تشخیص تصویب کرد:

انتخاب رییس کل بانک مرکزی به پیشنهاد وزیر اقتصاد، تأیید هیأت وزیران و حکم رییس‌جمهور باشد؛ دوره فعالیت رییس‌کل ۵ سال است؛ عزل و استعفا هم توسط رییس‌جمهور انجام می‌شود | نسیم | تسنیم | فارس

🔸 ۱۱ آبان ۹۳ | انتخاب رییس کل بانک مرکزی به قانون سال ۱۳۳۹ بازگشت؛ اختیار تایید رییس کل از مجمع عمومی سلب و به خود دولت سپرده شد! | وطن‌امروز

🔸 ۱۶ فروردین ۹۶ | احمدی‌نژاد در پاسخ به خبرنگار در نشست خبری:

سال ۸۹ طرحی در مجلس گذشت و تمام اختیارات رییس‌جمهور در امور نفت گرفته شد، بعد در سال ۹۱ یک اتفاقی در نفت افتاد، می‌گویند رییس‌جمهور جواب بدهد! پاسخگویی با اختیارات باید تناسب داشته باشد؛ شما وقتی اختیارات را گرفتید و دادید به کس دیگر حالا از من چرا سوال می‌کنید؟

اختیار عزل و نصب رییس کل بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار هم [توسط مجلس و مجمع تشخیص] از رییس‌جمهور گرفته شد و تا دولت فعلی در مجمع تشخیص نگهداشتند و در دولت فعلی تحویل‌شان دادند؛ یعنی ما آخر سال ۸۹، ۹۰، ۹۱ تا مرداد ۹۲ برای بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار، فاقد اختیارات قانونی بودیم؛ یک اتفاقاتی در سیستم بانکی افتاد و می‌گویند باید احمدی‌نژاد بیاید جواب بدهد! این‌ها مساله است، بله ما می‌توانیم هر اتفاقاتی به هرکسی نسبت بدهیم، ولی مگر این‌جور می‌شود زندگی کرد؟ به خدا هم می‌توانیم جواب بدهیم؟ نمی‌شود اختیارات، یک‌جا باشد و مسوولیت یک جای دیگر باشد!

🔹 ٧ تیر ۹٧ | احمدی‌نژاد:

«برای برون رفت از بحران اقتصادی و ایجاد ثبات در بازار ارز، راه‌حل‌های اطمینان‌بخش و موثر وجود دارد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هر رئیس جمهوری هشت سال دوره خودش را گذراند و آبرومندانه و شرافتمندانه کنار نشست و به رئیس جمهور دوره بعد هم کمک و همیاری کرد تا همه با هم بتوانند مملکت را به ترقی و آبادانی بیشتر و بهتر برسانند.
    احمدی نژاد تنها رئیس جمهوری بود که نه تنها به خیال منحرف خود خواست با بد نشان دادن رئیس جمهورهای محترم قبلی خود را بهتر نشان دهد (همین عمل حتی باعث خفیف تر و کوچک تر شدنش از آنچه بود شد) بلکه حالا هم که دوره اش تمام شده ول کن نیست و با دخالت های نابجا و نادرستش نه تنها کمک و همراهی برای دولت محترم فعلی نیست که فقط باعث زحمت و …………………….. است (نامدیری که شاید بخاطر خیلی چیزها “رانت ها، اختلاس ها، به وجود آوردن بی اعتمادی بین برادران دینی و … در دوران ریاستش”، حتی باید به مجازات هم برسد اما همچنان راست راست میگردد و همین باعث برانگیختگی ملت و ………. شده).

    2
    2
    1. نمیدانم این چرندیات را چه تاریخی نوشتی امروز که مرداد 97هست اوضاع کشور راببین ….ببین فقر وفساد وفحشا وخود فروشی به کجا رسیده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا