خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جوانان به ازدواج فکر نمی‌کنند

یک استاد دانشگاه با اشاره به اینکه در فیلم‌ها از ازدواج به عنوان دام یاد می‌شود، گفت: این کار شور ازدواج را در بین جوانان از بین می برد.

به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایسنا، دکتر ضیاء الدین خرمشاهی در همایش دیده رحمت که با حضور پیشکسوتان ازدواج در محل سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه دین مبین اسلام تاکیدات خاصی بر امر ازدواج دارد، گفت: آیات و احادیث فراوانی در باب تشویق جوانان به امر به ازدواج وجود دارد، ولی امروز ازدواج تبدیل به یک دغدغه و مشکل عمومی شده است.

این فعال حوزه ازدواج در ادامه با تاکید بر نقش مهم رسانه‌های دیداری و شنیداری در ترغیب جوانان به ازدواج، اظهار کرد: متاسفانه امروز در فیلم‌ها از ازدواج به عنوان دام یاد می شود و این مسئله می تواند جامعه را در معرض مشکلات عدیده‌ای قرار دهد، چراکه شور ازدواج را در بین جوانان از بین می برد.

وی گفت: بر اساس آیین دین مبین اسلام ازدواج نه تنها دام نیست، بلکه یک امر مبارک است که پرداختن به آن جامعه را از آسیب‌ها حفظ می کند.

این مدرس دانشگاه افزود: گرچه مسائل اقتصادی می توانند نقش مهمی در گرایش جوانان به امر ازدواج داشته باشند، اما باید اعتراف کرد که جامعه کنونی با پدیده شوم ازدواج گریزی مواجه شده است.

خرمشاهی که از فعالان عرصه ازدواج در کرمانشاه است در تایید گفته‌های خود افزود: با نگاهی به جامعه در می یابیم که درصد بالایی از مجردین با سن بالا مشکل مالی ندارند، اما گریز از مسئولیت و اجتناب از پذیرش تعهد آن ها را از ازدواج دور کرده است.

وی افزود: امروز دغدغه ما پایین آمدن آمار ازدواج به دلیل دغدغه‌های مالی نیست، امروز مشکل این است که جوانان به ازدواج فکر نمی کنند.

خرمشاهی در ادامه بحث ازدواج سپید را پیش کشید و گفت: گرایش به ازدواج سپید به یکی از مهمترین معضلات جامعه تبدیل شده است و منظور از این نوع از ازدواج این است که زوجین بدون ازدواج کردن مدت‌ها در کنار هم زندگی می کنند.

این صاحب نظر عرضه ازدواج افزود: باید پذیرفت که در امر ازدواج اشتباه کرده‌ایم و هنوز هم در حال اشتباهیم و برنامه‌های در نظر گرفته شده در 30 سال گذشته یا غلط بوده‌اند و یا کارایی لازم را نداشته‌اند و تحول در این زمینه نیازمند یک جنبش یا نهضت است.

وی با اشاره به آمار بالای طلاق در جامعه گفت: یکی از مهمترین پیامدهای آمار بالای طلاق در جامعه این است که ترس از طلاق به یکی از اصلی ترین موانع پیش روی ازدواج تبدیل شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مجمع خیرین ازدواج در استان در حال شکل گیری است، گفت: این مجمع اندیشه هایی را دنبال می‌کند که جوانان را به امر ازدواج ترغیب می کنند.

وی افزود: این مجمع همفکری و همراهی خیرین در جهت احیای فرهنگ ازدواج را می طلبد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا