خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش باقری لنکرانی به اظهارات باهنر/ «آقا اجازه» نبودن فرار از مسئولیت است

کاندیدای احتمالی جبهه پایداری با اشاره به اینکه متاسفانه کسانی که در قوای سه گانه دچار چالش می شوند به جای اینکه مسئولیت اشتباه خود را به عهده بگیرند به نوعی فرافکنی می کنند، اظهار داشت: اخیرا یکی از کاندیداها گفته “دولت من دولت آقا اجازه نیست” که این حرف نوعی فرار از مسئولیت است.
به گزارش انصاف نیوز (رسانه ی کمپین انتخاباتی دکتر مسعود پزشکیان)، به نقل از مهر کامران باقری لنکرانی در همایش ولایت و دولت در نظام اسلامی با بیان اینکه طبق معماری امام راحل (قدس) مسئولین باید با آرای مردم انتخاب شوند گفت: این انتخاب شرایط و چارچوب هایی دارد که یکی از آنها تنفیذ ریاست جمهوری از سوی مقام معظم رهبری است چرا که در غیر این صورت این مسئولیت طبق قانون اساسی امکان اثرگذاری نخواهد داشت.

باقری لنکرانی با اشاره به اینکه تاکید بر آرای مردمی یکی از ارکان مردمسالاری دینی و به بیان مقام معظم رهبری مصداق نصرت الهی است اظهار داشت: برخی بر مبنای رجوع به آرای مردمی برای مشروعیت یا کارآمدی خدشه وارد کرده اند، افزود: عده ای تنها رجوع به آرای مردمی را منحصر به مشروعیت می دانند در حالیکه مشروعیت جز با اتصال به ولایت الهی حاصل نمی شود.

وی با اشاره به اینکه آنچه که باعث اهمیت دادن به آرای مردمی می شود این است که کسی که حائز مسئولیتی می شود اگر پشتوانه مردمی نداشته باشد از کارآمدی وی کم خواهد شد، تاکید کرد: آرای مردمی را نباید کم اهمیت بدانیم اما این اهمیت باید در حدی معقول تعریف شود.

باقری لنکرانی با بیان اینکه اگر ناکارآمدی مسئولین  با ناکارآمدی اساس نظام گره زده شود مغالطه آشکار و روشنی است یادآور شد: ناکارآمدی درست همان جایی است که حرکت مسئولین از ولایت الهی جدا می شود.

وزیر سابق بهداشت با اشاره به اینکه متاسفانه کسانی که در قوای سه گانه دچار چالش می شوند به جای اینکه مسئولیت اشتباه خود را به عهده بگیرند به نوعی فرافکنی می کنند، اظهار داشت: اخیرا یکی از کاندیداها گفته “دولت من دولت آقا اجازه نیست” که این حرف نوعی فرار از مسئولیت است.

بنا براین گزارش محمدرضا باهنر یکی از کاندیداهای ائتلاف 5گانه جبهه پیروان خط امام و رهبری 23 فروردین در جمع فعالان سیاسی اصولگرای شهرکرد گفته بود: قطعا دولت من دولت آقا اجازه نخواهد بود. البته رویه رهبری هم این نیست که در شرح وظایف قوا دخالت کنند.

باقری لنکرانی در ادامه با بیان اینکه اگر حرکت بر اساس الگوی دینی نباشد ناکارآمد خواهد بود اما نباید این ناکارآمدی به پای ناکارآمدی نظام نوشته شود خاطر نشان کرد: مسئولیت قوه مجریه این است که در جهت ترویج معارف دینی و فرهنگ اسلامی اقدام کند نه اینکه خودش به نظریه پرداری بپردازد چرا که نه قدرت آن را دارد و نه به صواب می رسد.

لنکرانی به حرکت در مدار قوانین، باورها و ارزش های اسلامی در مجموعه حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: نکته اساسی این است که این باورها باید به برنامه عملیاتی تبدیل شوند.

وی در همین زمینه با بیان اینکه به عنوان نمونه در برنامه اقتصادی دولتی اگر فاصله طبقاتی افزایش یابد این برنامه قطعا مشروعیت نخواهد داشت، ادامه داد: برنامه های اقتصادی دولت ها اگر رانت خواری و ویژه خواری را نیز گسترش دهد از مشروعیت خواهند افتاد.

وزیر پیشین بهداشت با بیان اینکه علوم انسانی از جمله اقتصاد مبتنی بر ارزش ها و باورهایی است خاطر نشان کرد: تلقی گسسته از این باورها باعث ایجاد برنامه هایی می شود که به فرهنگ و ارزش های اصیل جامعه لطمه می زند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا