خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تبلیغات بادران به تلویزیون هم راه پیدا کرد

«نسترن فرخه»، خبرنگار انصاف نیوز: در آغاز دهه‌ی نود شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت فعالیت‌های خود را آغاز کردند، بازاریابی شبکه‌ای که به زعم برخی کارشناسان این حوزه، شبکه‌ای نبوده‌ای و همچنان ساختار هرمی درآمدزایی خود را حفظ کرده است.

با وجود آنکه  بسیاری از مراجع پول حاصل از این شرکت‌ها را حرام اعلام کرده‌اند و شبهات بسیاری در مورد فعالیت آنها چه به لحاظ شرعی و چه به‌لحاظ تاثیرات اجتماعی‌شان وجود دارد، اما درحال حاضر این شرکت‌ها به صورت قانونی فعالیت می‌کنند و در ماه‌های اخیر شبکه‌های تلویزیونی صداوسیما نیز تبلیغات گسترده‌ای برای یکی از این شرکت‌ها بانام «بادران گستران» انجام می‌دهد. تبلیغاتی که بعضا در میان برنامه‌هایی پربیننده‌ای مثل «حالا خورشید» پخش شد.

خبرنگار انصاف نیوز با بخش تبلیغات صدا وسیما تماس گرفت تا در مورد هزینه‌ی تبلیغات بپرسد که گفتند: «تبلیغات باتوجه به طبقه و ثانیه وتولید داخلی یا خارجی بودن آن حساب می شود.»

باوجود تمام عوامل موثر بر هزینه‌ی تبلیغات، کم‌ترین هزینه برای تبلیغات بازرگانی  به نقل از بخش تبلیغات بازرگانی صدا وسیما ازثانیه ای 500 هزارتومان شروع می‌شود و باتوجه به برنامه‌های قبل و بعد از تبلیع و ساعت پخش هزینه‌ی آن تغییر می کند.

کارمند بخش تبلیغات صدا و سیما در ادامه گفت: «مثلا برنامه‌ای مانند حالاخورشید که بینندگان بالایی دارد، هزینه‎ی تبلیغ در میان برنامه‌ی آن بیشتر می شود.»

باوجود اعتماد بسیاری از افراد جامعه به تبلیغات صداوسیما جذب افراد به این شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای به واسطه‌ی پخش تبلیغاتشان از تلویزیون سراسری بیشتر خواهد شد، این در حالی است که بخش قابل توجهی از افرادی که وارد شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای می شوند بعد از گذشت مدت زمانی بدون به ثمر نشستن وعده‌ی لیدرها این کار را رها می‌کنند .

اکثر افراد فعال در این شرکت‌ها قشر جوان و سرمایه‌های جامعه محسوب می‌شوند که زمان و انرژی خود را صرف فعالیتی می‌کنند که علاوه بر اینکه ممکن است باعث هدرفت منابع مالی‌شان شود، در صورت به نتیجه نرسیدن، آنها را با یاس و سرخوردگی‌های اجتماعی روبرو خواهد کرد. در این بین آنچه از دست رفته است زمانی است که می‌توانست صرف یادگیری حرفه‌ای برای کارآفرینی در جامعه  شود.

حال سوال اینجاست که صدا و سیما به چه دلیل برای شرکت‌هایی که همچنان انتقادات جدی و بسیاری به شیوه‌ی فعالیت آنها وجود دارد، تبلیغات گسترده انجام می‌دهد؟!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام چندی پیش بنده در این شبکه فعالیت داشتم …باید بگم همان گلدکویست می باشد فقط مجوز گرفتند اند منتها ماهیت آن همان است .. فقط وقت و عمر خود را تلف می کنید …ساختار همان ساختار هرمی است ..زیر گروه ها برای بالادستی ها میدوند بدون حاصل …هم پولتان را میگیرند هم وقت باارزشتان را …با دادن وعده وعید جوانان این مملکت را گول می زنند…گول نخورید…گول نخورید …هر شرکتی که به صورت هرمی است کلاهبردای می باشد …من گول خوردم شما گول نخورید ..بادران گستران همهان گلدکویست است …نام تجاریش عوض شده …هزاران دلیل برایت می آورند که برایشان بی مزد کار کنی …می گویند تبلیغ در تلویزیون کردیم ، تیم فوتبال داریم ..ورزشگاه داریم …اما این ها همه برای سر شاخه های اصلی سود آور است نه من ه انتهای جدول…آگاه باشد …

    2
    12
    1. بردار عزیز که واویلتا سر می دهی ای کاش اشاره میکردی که با چه اندازه تلاش در این شرکت شکست خورده ای و آیا مثل انسان های شکست خورده دیگر توقع آن را داشتی که یک شبه از فرش به عرش برسی؟. شما چه کاری را سراغ داری که پس از شروع حداقل به مدت ۶ ماه از جیبت نخوری؟ شما کدام شغل را سراغ داری که بدون زحمت و تلاش زیر یک سال به شما نتیجه نهایی را بدهد؟؟؟ شما شکست نخوردی برادر من شما کار نکردی. شرکت بادران پایه گذار فروش مستقیم در ایران است یعنی حذف واسطه ها و حذف دلال ها . این سر و صدایی هم که در کشور میشنوی که با وجود قانونی بودن این شرکت این همه تخریب برعلیه آن انجام می‌شود فقط و فقط به دلیل کوتاه شدن دست ذی‌نفعان و دلال‌ها و واسطه‌هاست . زیرا می‌دانند که اگر فروش مستقیم در ایران فراگیر شود دیگر نمی توانند محصولی که برای تولید کننده هزارتومان تمام شده است را ۵۰۰۰ تومان به مردم بفروشند.

  2. من در اسفند ۹۷ بادی اسپلش مردانه را از بادران به قیمت ۳۸۰۰۰ تومان خریده بودم ۲۱ فروردین رفتم بابلسر دیدم همان بادی اسپلش در یک مغازه عطر فروشی حراج کرده به قیمت ۲۲۰۰۰ تومان!!!!!
    به نظر من این خود یک خیانت بزرگه بادران به بازاریابهای خودشه! محصول را به شما گران میدهد و در بازار ارزانتر ارسال میکند.

  3. منم مدتیه توی بادران کار میکنم وخیلی کوتاه میگم من توی اداره دولتی کار میکنم که به آسونی میشه چشمت رو روی خیلی از لقمه ها بست و خورد ولی من نبستم و الان توی بادران محصولات یک شرکت تولیدی رو تبلیغ میکنم و نون حلال میخورم
    خداروشکر به اندازه تلاشم به نتیجه رسیدم
    بله اگر منتظر بودم یک ماهه کن فیکون بشه الان اینجا یه دیدگاه منفی مینوشتم
    اگر انتظار داشتم باید اقتصاد همچنان سنتی بمونه و اگرهای دیگر..

    آها مراجع ؟ بنده از دفتر رهبری پرسیدم هیچ ایرادی وارد ندانستند
    وزارت صنعت هم بهشون پروانه داده
    حکم شورای نگهبان + نظارت پلیس فتا و …
    من نمیدونم باید نگران چی باشم ؟!
    همینکه برخی ها و تعدادی میگن ما بودیم و به جایی نرسیدیم این نشان میده که به این آسانی هم نیست ؛ تلاش کردی به نتیجه می رسی

  4. بردار عزیز که واویلتا سر می دهی ای کاش اشاره میکردی که با چه اندازه تلاش در این شرکت شکست خورده ای و آیا مثل انسان های شکست خورده دیگر توقع آن را داشتی که یک شبه از فرش به عرش برسی؟. شما چه کاری را سراغ داری که پس از شروع حداقل به مدت ۶ ماه از جیبت نخوری؟ شما کدام شغل را سراغ داری که بدون زحمت و تلاش زیر یک سال به شما نتیجه نهایی را بدهد؟؟؟ شما شکست نخوردی برادر من شما کار نکردی. شرکت بادران پایه گذار فروش مستقیم در ایران است یعنی حذف واسطه ها و حذف دلال ها . این سر و صدایی هم که در کشور میشنوی که با وجود قانونی بودن این شرکت این همه تخریب برعلیه آن انجام می‌شود فقط و فقط به دلیل کوتاه شدن دست ذی‌نفعان و دلال‌ها و واسطه‌هاست . زیرا می‌دانند که اگر فروش مستقیم در ایران فراگیر شود دیگر نمی توانند محصولی که برای تولید کننده هزارتومان تمام شده است را ۵۰۰۰ تومان به مردم بفروشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا