خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«ترامپ پیش از مذاکره تکلیفش را با سه نفر مشخص کند»

سخنگوی اسبق دستگاه دیپلماسی کشورمان درباره پیشنهاد ملاقت ترامپ با رئیس جمهور کشورمان گفت که رئیس جمهور ایالات متحده باید تکلیف خود را با سه نفر مشخص کند.

به گزارش خبرآنلاین، حمیدرضا آصفی، سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اظهارات شب گذشته دونالد ترامپ مبنی بر این‌که آماده است بدون پیش شرط با ایران مذاکره کند، تصریح کرد: در راستای تحقق این موضوع ابتدا باید ترامپ تکلیف خود را با تندروهای کاخ سفید از جمله جان بولتون و پمپئو مشخص کند.

رئیس اسبق مرکز دیپلماسی عمومی وزارت خارجه در دوره اصلاحات، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که پیش از این از آمریکا در مورد ایران صداهای مختلفی می‌شنیدیم چنان‌که دموکرات‌ها یک موضع می‌گرفتند و جمهوری‌خواه‌ها موضع دیگری و در واقع صدای واحدی از آمریکا بیرون نمی‌آمد، اظهار کرد: اکنون می‌بینیم که صدای واحدی از کاخ سفید در مورد ایران نیز بیرون نمی‌آید.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا پس از صحبت‌های ترامپ در مورد مذاکره واشنگتن و تهران، تصریح کرد: لازم است که ترامپ ابتدا تکلیف خود را با تندروهای کاخ سفید مشخص کند. بولتون و پمپئو دنبال ماجراجویی هستند، این در حالی است که آقای ترامپ صحبت از مذاکره با ایران می‌کند. ما درواقع در درون کاخ سفید یک سردرگمی مشاهده می‌کنیم و بهترین راهنمایی برای آقای ترامپ اگر واقعا به دنبال مذاکره با ایران است، این است که افراد تندرو را از خود دور کند، چرا که اولین مانع برای این موضوع افرادی چون پمپئو و جان بولتون هستند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان همچنین در ادامه تصریح کرد: از دیگر سو باید ترامپ تکلیفش را با خودش مشخص کند. او استاد تخریب توافقات است چنانکه دیدیم برجام را زیرپا گذاشت و نقض معاهده پاریس، توافقات صورت گرفته با ناتو و … از جمله توافقات دیگری است که ترامپ زیر پا گذاشته است. درواقع مساله این است که ترامپ باید تکلیف خود را با مواضع متفاوتی که اتخاذ می‌کند مشخص کند.

این دیپلمات پیشین کشورمان در ادامه خاطر نشان کرد: آقای ترامپ باید بتواند تعهد دهد که اگر با ایران توافقی کرد به آن توافق متعهد باشد. به نظر من آقای ترامپ قبل از این‌که منتظر واکنش ایران باشد باید به این سه نکته بپردازد و بتواند جواب قانع کننده‌ای در ارتباط با این موارد برای افکار عمومی ایران داشته باشد.

آصفی افزود: نمی‌شود که دولتی ملت ایران را تحت فشار قرار دهد، بی‌ادبی کند و بعد از این اقدامات صحبت از مذاکره کند. آقای ترامپ باید در ابتدا پاسخ قانع‌کننده‌ای به این مسائل بدهد.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه کشورمان در پایان گفت: اکنون عملکرد کاخ سفید راه را برای گفت‌وگو و مذاکره بسته است و این مسائلی است که باید ترامپ فکری برای آن بکند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا