خرید تور تابستان ایران بوم گردی

هشدار شورای امنیت نسبت به وقوع جنگ جدید در غزه

رئیس شورای امنیت سازمان ملل نسبت به خطر وقوع جنگ جدید در سایه اوضاع کنونی نوار غزه هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، اولوف اسکوگ، رئیس دوره‌ای شورای امنیت طی کنفرانس مطبوعاتی که در مقر دائم سازمان ملل در نیویورک برگزار شد، اظهار داشت: ما هر روز به وقوع جنگ جدید در غزه نزدیک‌تر می‌شویم و وضعیت به ویژه برای فلسطینیان ساکن غزه خطرناک‌تر می‌شود.

وی افزود: هر کدام از ما خبرهایی درباره وجود طرح صلح شنیده است، اما هیچ کس از جزئیات آن خبر ندارد و شک و تردیدهای زیادی درباره آن وجود دارد. ما معتقدیم که هر روز از صلح دورتر می‌شویم و ما در سوئد نیز با قانون “کشور یهود” اسرائیل مخالفت کردیم و معتقدیم که این قانون ما را از راه صلح دورتر می‌کند.

رئیس سوئدی شورای امنیت همچنین تصریح کرد که وضعیت بسیار خطرناک است و من فکر می‌کنم که شورای امنیت اقدامات کافی در زمینه منازعه فلسطینی ـ اسرائیلی انجام نداده است.

رژیم صهیونیستی بیش از ۱۲ سال است که نوار غزه را تحت محاصره شدید زمینی و دریایی قرار داده است که این مساله ساکنان غزه را در وضعیت معیشتی و بهداشتی بسیار وخیمی قرار داده، طوری که از اواخر ماه مارس گذشته تا کنون بیش از ۱۵۰ فلسطینی جان خود را در جریان راهپیمایی بزرگ بازگشت از دست داده‌اند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا