خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«وزیر اقتصاد یا کارش را بلد نیست یا کارآمدی ندارد»

هدایت‌الله خادمی، نماینده ایذه و باغملک که یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر اقتصاد است، به رویداد۲۴ می‌گوید: کشورهای جهان سومی چون از سیستم مدیریتی برخوردار نیستند، مسئولان نقش اساسی را ایفا می‌کنند. حال اگر یک مدیر کاردان در راس یک مجموعه قرار یگیرد می‌تواند آن سازمان را متحول کند زیرا در چنین کشورهایی دستگاه‌ها، مدیرمحور هستند. با شرایطی که در سیستم مدیریتی ایران موجود است اگر بسیاری از وزرا بروند و جای آن‌ها افراد دیگری کار را به دست بگیرند خیلی اتفاق خاصی نمی‌افتد یا حتی اگر این دولت برود و دولت دیگری بیاید باز هم شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود زیرا زیرساخت‌ها در کشور ما با اشکالات فراوانی توام شده است.

او افزود: یکی از مشکلات اساسی در ساختار مدیریتی ایران این است که کار در دست افراد معدودی است. مثلاً آقای سیف از بانک مرکزی رفت و جای او آقای همتی که رییس بیمه مرکزی بود آمد، همین اتفاق در خیلی از قسمت‌های دیگر مدیریتی ما اتفاق افتاده و ادامه هم خواهد داشت. حال اگر بخواهیم بطور کلی عملکرد این گروه معدود را بررسی کنیم می‌بینیم که در مجموع روند خوبی را دنبال نکردند پس تا زمانی که پست‌ها بین آن‌ها دست به دست شود نمی‌توان به آینده کشور امیدوار بود. برای اینکه ایران وارد فاز جدید مدیریتی و اداره کشور شود تا امیدواری بین مردم بوجود آید چاره‌ای نیست جز آنکه  زیرساخت‌های نادرست چند دهه قبل عوض شود و یک بار برای همیشه پرونده این نوع کشورداری بسته شود. در وهله بعد باید به دنبال افراد با انگیزه رفت زیرا انگیزه و امید به آینده می‌تواند یک مجموعه سازمانی را متحول کند.

اگر قرار بود کرباسیان کاری بکند تا الان عملیاتی شده بود

عضو کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به نظر من عملکرد آقای کرباسیان برای همه مشخص شده، ایشان اگر قرار بود کاری بکند تا الان باید عملیاتی می‌شد، اگر قرار بود وزیر اقتصاد یک اتفاق مثبتی را در حوزه خودش رقم بزند تا کنون این کار را انجام داده بود اما متاسفانه می‌بینیم که شرایط اقتصادی کشور به چه گونه‌ای است. به نظر آقای کرباسیان یا کارش را بلد نیست یا کارآمدی لازم را ندارد یا سیستم طوری طراحی شده که نمی‌تواند کاری را انجام دهد. امروز اقتصاد ایران یک بسته پرمشکل است و این فکر اشتباه است که با حل یک مشکل بتوانیم بر دیگر مشکلات غلبه کنیم.

سیستم مدیریتی کشور در بدترین شرایط است

نماینده استان خوزستان گفت: باید با فساد موجود در دستگاه‌ها مبارزه جدی شود وگرنه فساد با سرعت زیادی رشد می‌کند و همه به آن آلوده می‌شوند. امیرکبیر گفت اگر دزدی بکنیم دولت‌ها دزد می‌شوند و همه دزد می‌شویم و همه دنبال دزد می‌گردیم و در نهایت دزدی را هم پیدا نمی‌کنیم. به قدری زیرساخت‌های دستگاه دولتی ما اشکال دارد که اگر قوی‌ترین فرد اقتصاد جهان هم کار را در ایران به دست بگیرد نمی‌تواند کاری از پیش ببرد چون ابزار لازم برای پیشبرد اهداف خودش را ندارد. متاسفانه سیستم مدیریتی کشور در بدترین شرایط خود به سر می‌برد و باید افسوس خورد که 1 درصد جمعیت جهان و 8 درصد منابع دنیا را در اختیار داریم ولی وضعیتمان این است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. در چنین اوضاع و احوال وزیر اقتصاد باید ظهور کند شاید مثل دوران احمدینژاد رییس جمهور سکان کل اقتصاد را در دست گرفته اگر چوبی وسط اتاقی پرتاب کنی صدایی میکنه این وزیر از چوب هم کمتره نه هایی نه هویی نه حضوری اصلا این بنده خدا اشتباهی وزیر شده اگر نه پس کجاست وزارت اقتصاد مترقی و پیشرو خنده نکنید کرباس کیاویی چند شده میدونی یا حبابه یا سیاسته یا خیال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا