خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کمتر از 100 تخلف در پرونده بورسیه ها

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با یادآوری بررسی‌های انجام شده در پرونده بورسیه‌‌ها٬ گفت: طبق بررسی‌های انجام شده تخلف بورسیه‌ها کمتر از 100 نفر بوده و نتایج بررسی‌ها به زودی به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از خانه ملت،قاسم جعفری با یادآوری بررسی‌های انجام شده از سوی کمیته 5 نفره کمیسیون آموزش مجلس در خصوص بحث بورسیه‌ها٬ گفت: طبق بررسی‌های انجام شده مشخص شد که افراد متخلف در پرونده معروف به تخلف 3 هزار دانشجوی بورسیه کمتر از 100 نفر هستند. نماینده مردم بجنورد٬ مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی٬ با بیان اینکه با افراد متخلف در بحث بورسیه ها باید برخورد قانونی صورت گیرد٬ افزود: بالاخره این مسئله باید روشن شود و اگر با آبروی افرادی بازی شده اعاده حیثیت برای آنان ضروری است چرا که باقی ماندن این پرونده در ابهام برای نظام خوب نیست.
این نماینده با یادآوری اظهارات سرپرست وزارت علوم مبنی بر پیگیری مجدانه وضعیت بورسیه‌ها٬ تصریح کرد: ما از این گفتمان خوشحال هستیم و خود نیز برای رسیدن موضوع به نتیجه منطقی و روشن شدن ابعاد آن تلاش خواهیم کرد. وی با بیان اینکه طبق گفته سرپرست وزارت علوم٬ 2 هزار و 20 نفر از افرادی که اسامی آنها در لیست بورسیه‌های غیرقانونی بوده هیچ تخلفی مرتکب نشده‌اند٬ گفت: دید سرپرست وزارت علوم به موضوع بورسیه‌ها نیز نشان می دهد که تخلف صورت گرفته در قالب بورسیه‌ها زیاد نیست.
جعفری با بیان اینکه برخی از افراد بورسیه‌ شده مربیان هستند که از سهمیه مربیگری استفاده کرده‌اند٬ تصریح کرد: در خصوص این افراد نیز امکان دارد مشکلات شکلی چون نداشتن مجوز هیات امنا آن هم به دلیل نرسیدن مجوز به تهران وجود داشته باشد چرا که ما به صورت  رندوم تماس گرفتیم و معلوم شد که مدارک افراد در دانشگاه بوده ولی فرستاده نشده است. وی ادامه داد: در بررسی‌ها مشخص شد که بسیاری از افراد بورسیه شده مشکلی ندارند و تخلفی مرتکب نشده اند اما برخی از تخلفات وجود دارد که آن هم به علت ضریب خطا بوده و با این‌ها نیز برخورد قانونی خواهد شد، چون تعداد افراد متخلف کم است نباید با آبروی آن‌ها بازی کرد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از رسانه‌ای کردن تخلف بورسیه‌ها از سوی برخی افراد٬ گفت: رسانه‌ای کردن این موضوع کار درستی نبود چرا که تخلف زیر 100 نفر در پرونده بورسیه‌ها جزو ضریب خطاهای مقبول است. وی ادامه داد: ما منتظریم در دولت بررسی‌ها صورت بگیرد و بعد کمیته متشکل از اعضای کمیسیون آموزش مجلس نتایج ارایه شده را از بعد نظارتی خود بررسی کند. جعفری گفت: خواسته ما این است تا قبل از پایان تعطیلات مجلس دولت بررسی موضوع بورسیه‌ها را به اتمام رسانده و نتایج آن را اعلام کند.
این نماینده مردم در مجلس نهم٬ افزود: دولت باید کار تحقیقاتی در زمینه بورسیه‌ها را انجام داده و مجلس و کمیته 5 نفره آن به این موضوع با دید نظارتی ورود خواهد  داشت٬ در صورتی که دولت به این نتیجه برسد که مشکلی در بحث بورسیه‌ها نیست ما هم مشکلی با آن نخواهیم داشت. سخنگوی کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآوور شد: به طور قطع نتایج بررسی‌ها به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا