خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مهرعلیزاده در تلویزیون: در 88 احمدی نژاد همه را به هم ریخت

یکی از معاونان دولت سیدمحمد خاتمی، در برنامه ی تلویزیونی درباره ی حوادث سال 88 گفت: بالاخره یک نفر [احمدی نژاد] سخنرانی کرد و یک اصطلاحی [خس و خاشاک] را به کار برد که آن اصطلاح همه را به هم ریخت.
به گزارش انصاف نیوز، محسن مهرعلیزاده در پاسخ به پرسش مجری برنامه ی شناسنامه گفت: باید سرفرصت و کارشناسی لحظه لحظه ی اتفاقات 88 را با دقت و کارشناسی کنار هم بگذارند و بگویند اگر فلان کس، فلان موضع را در فلان جا گرفت …. من نمی‌خواهم به این مسائل بپردازم زیرا حادثه تلخی برای نظام بود و آثارش را هنوز هم می‌بینیم.
وی تصریح کرد: بالاخره یک نفر [احمدی نژاد] سخنرانی کرد و یک اصطلاحی [خس و خاشاک] را به کار برد که آن اصطلاح همه را به هم ریخت و دوباره موجی را ایجاد کرد. شاید افرادی که آن موج را ایجاد کردند و فردی [میرحسین موسوی] که به خاطر او این موج ایجاد می‌شد خیلی با این موج موافق نبودند و اصلا این موج غیرقابل کنترل در ازای اعتراض به حرفی بود که [توسط احمدی نژاد] زده شد. به نظر من همین‌طور که کلمه فتنه به کار برده می‌شود باید دانست که اصلا در فتنه حق و باطل از بین می‌رود.
خاتمی 92 بیش از 76 رای می آورد
خبرگزاری فارس که سخنان مهرعلیزاده در تلویزیون را مکتوب کرده، تیتر تحریف شده ای برای آن انتخاب کرده است: «سال ۷۶ مردم شناخت دقیقی روی خاتمی نداشتند».
این در حالی است که خود مهرعلیزاده در همین مصاحبه تاکید کرده که این جمله ناقص است و گفته است: «سال 76 با شور و سال 80 با شعور رأی بیشتری به آقای خاتمی دادند و اگر 92 هم می‌آمد مردم بیشتر از این به او رأی می‌دادند».
این بخش از مصاحبه در پی می آید:
مجری: یک جایی از شما خواندم که گفته بودید مردم سال 76 با شور به آقای خاتمی رأی داده بودند.شور بیش از حد که شما به آن اشاره می‌کردید ناشی از چه بود؟ در آن سال‌ها چه گذشته بود که مردم با یک شور خاصی آمدند به آقای خاتمی رأی بدهند؟
مهرعلیزاده: اگر در پس و پیش این جمله چیزی نگفته باشم که جمله را کامل کند …
مجری: چرا گفته بودید سال 76 با شور و سال 80 با شعور رأی بیشتری به آقای خاتمی دادند و اگر 92 هم می‌آمد مردم بیشتر از این به او رأی می‌دادند.
مهرعلیزاده: درست شد، می دانستم که جمله ناقص بوده است و اگر فقط این را گفته بودم ناقص بود. بله در سال 76 مردم شناخت عمیق و دقیقی روی آقای خاتمی نداشتند آقای خاتمی قبلش یک دوره نماینده بودند و بعد وزیر ارشاد بودند و بعد هم رئیس کتابخانه ملی بودند. شناخت خیلی دقیقی مردم نداشتند حتی خود آقای خاتمی هم شب آخری که فردایش رأی‌گیری بود با یک تعبیر خیلی خودمانی گفتند اگر فکر می‌کنید که من رأی می‌آورم اشتباه می‌کنید.
و امیدی به رأی آوردن نداشت و خودش نیز بارها گفته است.
مجری: شما از اعضا ستادشان بودید؟
مهرعلیزاده: من کمک می‌کردم. ایشان همیشه می‌گفتند من نیامده‌ام برای رأی آوردن. من می‌خواهم به این واسطه راهی باز شود، یک حزبی، یک مجرایی برای گفتن حرف‌ها و دیدگاهمان باز شود. دیدگاه‌های خاصی که آقای خاتمی داشتند و دارند.
آن سال مردم واقعا در یک شوری از این جهت که خودشان دارند انتخاب می‌کنند و خودشان انتخاب‌گر هستند شرکت کردند و فضا هم خیلی فضای جالب و خاصی بود اما در دوره بعد مردم واقعا بر اساس شناختی که از شخصیت آقای خاتمی از برنامه‌هایش و از آدم‌هایش و تفکر و گرایشش پیدا کرده بودند به وی رأی دادند. در حقیقت دوره دومش آن شورهم بود ولی از این طرف شناخت و شعور کافی از شخصیت و افکار خاتمی نیز زیاد شد.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا