خرید تور تابستان ایران بوم گردی

واکنش شرکت نفت به اظهارات وکیل بابک زنجانی

شرکت ملی نفت ایران اعلام کرد: با وجود وعده متعدد شرکای خارجی بابک زنجانی مبنی بر پرداخت حدود ۲میلیارد یورو بدهی او به شرکت ملی نفت ایران، هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.

به گزارش ایلنا، یکی از اتهامات پرونده بابک زنجانی که از سال ۱۳۹۴ گشوده شده، به فروش نفت مربوط می‌شود که با وجود وعده متعدد شرکای خارجی او مبنی بر پرداخت حدود ۲ میلیارد یورو بدهی او به شرکت ملی نفت ایران، هنوز هیچ پرداختی صورت نگرفته است.
نمایندگان شرکت ملی نفت ایران در سال‌های گذشته برای دریافت مطالبات این شرکت از آقای زنجانی بارها در جلسات مکرر حضور پیدا کرده و به سفرهای متعددی رفتند، اما آنها نه تنها هیچ گام مثبتی در این زمینه بر نداشتند، بلکه سعی در طولانی کردن پروسه مذاکرات و پرداخت بدهی داشته و دارند.

شرکت ملی نفت ایران همچنین در آخرین اقدام، علاوه بر این که در تاریخ ۲۰ تیرماه ۹۷ شماره حساب‌های متعددی را برای دریافت مطالباتش به شرکای خارجی این مجرم نفتی اعلام کرد به همراه هیئتی متشکل از دستگاه‌های ذی‌ربط به بانک‌های خارجی که شرکای خارجی آقای زنجانی برای افتتاح حساب مشترک عنوان کرده بودند مراجعه، اما به محض هماهنگی‌های انجام شده، آنها بلافاصله اقدام به تغییر بانک کردند. ضمن این که شرایطی که شرکای خارجی این مجرم نفتی اعلام کردند مورد قبول بانک‌ها واقع نشد.

گفتنی است، رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مجرم نفتی در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌ها مدعی شده است: «شرکای خارجی موکلم به دوستان ما در شرکت ملی نفت ایران اعلام کردند که با توجه به شرایط فعلی یا شما، یک بانک معتبری که مورد قبول خودتان هست اعلام کنید که این شرایط را بپذیرد و حساب مشترک باز کنید که ما در همانجا حساب باز کنیم، یا این‌که در بانکی که ما اعلام می‌کنیم حضور یابیم و آن حساب باز و امکان انتقال وجه فراهم شود. از این موضوع بیشتر از یک ماه می‌گذرد و شرکت ملی نفت ایران نه خودش توانسته بانک خارجی معرفی کند که بتواند قرارداد فیمابین را اجرایی و عملیاتی کند و نه پاسخی به شرکای خارجی داده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا