خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«به میزان استقبال از مذاکره، شدت تحریم‌ها کم می‌شود»

یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تردیدی نیست که تحریم‌ها اثر خود را بر جای می‌گذارد اما به میزانی که ما استقبال کنیم از این که مذاکره‌ای انجام شود یا خیر از شدت تحریم‌ها کاسته می‌شود.

سید علی خرم در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از درخواست رئیس جمهور آمریکا برای ملاقات با رئیس جمهور کشورمان همزمان با آغاز دور اول تحریم‌ها اظهار کرد: به نظر می‌رسد این اقدام شبیه به سیاست معروف به چماق و هویج است یعنی از یک طرف در را برای مذاکره باز می‌گذارند اما از طرف دیگر اهرم‌های خود را به کار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: این مساله می تواند در قالب روش‌های تحریمی، تحلیلی یا عملیات نظامی باشد اما در هر حال موضوع عجیب غریبی اتفاق نیفتاده است.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در ادامه اظهار کرد: از طرفی ما هم بایستی هر دو راه را با هم پیش ببریم و سعی کنیم با روش‌های خود اقتصاد کشورمان را در برابر تحریم‌ها واکسینه کنیم و التهابات را با احساسات و قضاوت عجولانه مخلوط نکنیم. زیرا در پرتو همین مساله است که اگر نتوانیم در مقابل تحریم‌ها آن طور که باید و شاید از خودمان مقاومت نشان دهیم حداقل راه برای ما بسته نباشد.

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: باید در نظر داشته باشیم وقتی طرف مقابل پیشنهاد مذاکره می‌دهد باید آن پیشنهاد را به طور جدی بررسی کرده و سعی کنیم در چارچوب آن پیشنهاد فرمول‌های خود را مطرح کنیم و پیش ببریم.

خرم در پایان خاطرنشان کرد: تردیدی نیست که تحریم‌ها اثر خود را بر جای می‌گذارد اما به میزانی که ما استقبال کنیم از این که مذاکره‌ای انجام شود یا خیر از شدت تحریم‌ها کاسته می‌شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. آقای خرم!
    هنوز مرکب امضای توافق هسته ای خشک نشده است که وضعیت اقتصادی ما این است شما معتقدید به میزان استقبال ما از مذاکره تحریم ها کاسته می شود شما در هپروت سیر میکنید یا خواننده را گاگول فرض کردید آقا توافق صورت گرفته وضعمان این است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا