خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«استیضاح وزرا رنگ و بوی جناحی و سیاسی دارد»

احمد خرم وزیر راه و شهرسازی دولت اصلاحات:

«احمد خرم» وزیر راه و شهرسازی در دولت اصلاحات با انتقاد از طرح چند استیضاح وزرا در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد: طرح استیضاح در چنین شرایطی که همگی بر اهمیت و ضرورت وحدت و همگرایی تاکید می کنند عملا استیضاح را از معنا و مفهوم نظارتی و قانونی خود منحرف کرده و به یک موضوع جریانی و جناحی و سیاسی بدل می کند.

مهندس خرم  در گفت و گو با انصاف نیوز با اشاره به طرح استیضاح وزرای آموزش و پرورش و کار در هفته‌ی جاری، گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس قانون حق دارند که از ابزار قانونی خود برای نظارت استفاده کنند که استیضاح هم شامل همین ابزار می شود. آیین نامه داخلی مجلس هم شرایطی برای انجام استیضاح مقرر کرده است که چنانچه این شرایط مهیا باشد نمایندگان می توانند یک وزیر را استیضاح کنند ولی من فکر می کنم که در این حوزه خلاهایی وجود دارد که اولین آن متن آیین نامه داخلی است که چه بهتر در آن تغییراتی صورت بگیرد تا روند استیضاح ها بهبود یابد.

وزیر راه و شهرسازی دولت اصلاحات با تاکید بر این موضوع که استیضاح در شرایط کنونی تصمیم درستی نیست، تصریح کرد: امروز کشور با بحران ها و مشکلاتی مواجه است. بنابراین شاید طرح موضوعی مانند استیضاح خیلی شرایط را بهبود نبخشد. به ویژه آنکه اخیرا دولت گفته است که برنامه هایی برای حل مشکلات وچالش های اقتصادی دارد و چه بسا در این میان نیز تغییراتی در کابینه صورت بگیرد، در نتیجه اینکه مجلس به استقبال استیضاح می رود، عملا چنین معنایی را می رساند که مجلس می خواهد در مقابله با دولت رفتار کند.

او با تاکید بر این موضوع که استیضاح در شرایط کنونی رنگ و بوی سیاسی و جناحی دارد، تاکید کرد: طرح استیضاح در چنین شرایطی که همگی بر اهمیت و ضرورت وحدت و همگرایی تاکید می کنند عملا استیضاح را از معنا و مفهوم نظارتی و قانونی خود منحرف کرده و به یک موضوع جریانی و جناحی و سیاسی بدل می کند. در واقع استیضاح در این شرایط باعث می شود که مسائل اصلی دچار انحراف و حاشیه شوند و در نهایت مطالبات عمومی دچار آسیب و لطمه شوند.

خرم در پایان خاطرنشان کرد: من تصور می کنم که در شرایط کنونی باید با همفکری بین مجلس و دولت راهی برای برون رفت از مشکلات و چالش ها فراهم شود و طرح موضوعی مانند استیضاح زمینه و بستر لازم را برای ایجاد هماهنگی های بیشتر از بین می برد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا