خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وزیر کشور: اعتیاد و خودکشی دانش‌آموزان باید جدی گرفته شود

وزیر کشور با اشاره به محرمانه بودن اطلاعات آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان گفت: موارد پرخطری مانند اعتیاد، خودکشی، آزار جنسی در میان این قشر باید جدی گرفته شود و ضمن شناسایی خاطیان با آنها برخورد شود.

به گزارش ایلنا، عبدالرضا رحمانی فضلی در صد و چهارمین جلسه شورای اجتماعی کشور که صبح امروز با موضوع مراقبت‌های اجتماعی دانش آموزان برگزار شد، گفت: در خصوص مراقبت‌های اجتماعی دانش‌آموزان حرکت خوبی آغاز شده است و بایستی برخی مسایل در مسیر اصلاح شود، باید افرادی باشند که اشکالات، کمبودها، پیشنهادات و بازخوردها را بیان کنند تا اصلاحاتی در زمینه مراقبتهای اجتماعی دانش آموزان صورت گیرد.

وزیر کشور با بیان اینکه در اوایل انقلاب به حضور معاون پرورشی توجه شد اما بعدها مشکلاتی به وجود آمد، تصریح کرد: معاونت پرورشی در مدارس یک طرف و معلمان در طرف دیگر بودند و به عبارت دیگر نتوانستند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند بنابراین اگر می‌خواستیم موضوع پرورش داشته باشیم باید همه پیگیر آن می شدند و اگر در این موضوع باقی معلمان را کنار بگذاریم در عمل دچار مشکل خواهیم شد.

وی ادامه داد: در حل آسیبهای اجتماعی بسنده کردن این موضوع به کادر آموزش و پرورش و در درون آموزش و پروش به فردی خاص یا بخشی منجر می شود که این اقدام بزرگ به نتیجه نمی‌رسد.

رحمانی فضلی حضور خانواده ها در حوزه پیشگیری از آسیب‌های دانش آموزی و اجتماعی کردن این موضوعات را امری مهم دانست خاطرنشان کرد: سیستم باید به گونه‌ای کار کند که آموزش و پرورش را به عنوان نهادی که انواع ورودی ها از آسیب پذیرترین و در معرض خطرترین تا سالم ترین و بهترین را دربر می‌گیرد ، زیرا ورودی آن از جامعه‌ای است که طیف مختلف سلامت روانی را شامل می شود.

وزیر کشور گفت: تلقی ما این است که این سیستم حلقه، واسط یا مرحله گذاری است که برای همه افرادی که وارد آن می‌شوند بایستی حداقل توانمندی و سلامتی را ایجاد کند. وقتی می گوییم افسردگی و پرخاشگری وجود دارد، همه این موارد به فقدان نشاط اجتماعی در مدرسه یا جامعه برمی‌گردد. وقتی در جامعه فقدان امیدو نشاط اجتماعی داریم اینگونه خواهد شد؛ بنابراین اگر موضوع نشاط اجتماعی را حل کنیم حجم عظیمی از مشکلات را پوشش خواهیم داد.

وی با اشاره به محرمانه بودن اطلاعات آسیبهای اجتماعی دانش‌آموزان یادآور شد: نباید ساده از کنار این موضوع گذشت باید سیستم را به گونهای طراحی کنیم که اطلاعات را در حد نیاز ارائه دهد و پس از آن از بین ببرد. همچنین باید بنا را بر این گذاشت که حداقل ضعفها وجود دارد و ما نیز بایستی حداقل سلامتی و توانمندی را در دانش آموزان ایجاد کنیم.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه موارد پرخطری مانند اعتیاد، خودکشی، آزار جنسی در میان این قشر باید جدی گرفته شود و ضمن شناسایی خاطیان با آنها برخورد شود تصریح کرد: همچنین بایستی در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی دانش‌آموزی ضمن بهره‌گیری از کمک خانواده‌ها، آموزش و استمرار آموزش داشته باشیم؛ به طور مثال وقتی دانش آموزی پدر و مادر معتاد یا زندانی دارد او نیز در معرض همین خطرات است و بایستی آنها را شناسایی کنیم و آموزش دهیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا