خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جزئیات حمله به حوزه علمیه اشتهارد

مدیر حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) اشتهارد با اشاره به جزئیات حمله شب گذشته آشوبگران به این مدرسه گفت: نیروهای ضدشورش خیابان منتهی به حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) را پوشش امنیتی داده اند.

حجت الاسلام علی هندیانی در گفت وگو با شفقنا درباره حمله شب گذشته اغتشاشگران به حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) اشتهارد ابراز داشت: در پی فراخوان ضدانقلاب در شبکه های اجتماعی برای تجمع، عده ای اغتشاشگر روز پنجشنبه تجمع کردند.

او افزود: تجمع این افراد روز جمعه با هدف حمله به حوزه از ساعت ۱۸:۳۰ در مرکز شهر آغاز شد که البته نیروی انتظامی هم حضور داشت، این افراد سپس به خیابانهای اطراف رفتند و بعد از نماز مغرب و عشاء به سمت حوزه امیرالمومنین(ع) اشتهارد حرکت کردند.

مدیر حوزه علمیه اشتهارد ادامه داد: آنها در ابتدا شعارهای هنجارشکنانه سردادند؛ می خواستند درب حوزه علمیه را بشکنند و وارد شوند که نتوانستند؛ سپس با سنگ و آجر شیشه های بیرونی نمازخانه و حجره ها را شکستند و شعارهای نامناسبی بر ضد روحانیت دادند. بعد از مدتی هم به سمت مرکز بسیج شهرستان رفتند.

او با بیان این مطلب که از صبح واقعه از قصد آشوبگران اطلاع یافته بودیم، عنوان کرد: به این جهت، مدرسه را از طلاب خالی کرده، آنها را به منازلشان فرستاده بودیم و درب حوزه را بسته بودیم و تقریبا به درب بسته خورده بودند و تقریبا حدود یکربع بیشتر جلوی حوزه نبودند.

هندیانی تعداد حمله کنندگان به مدرسه را بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر تخمین زد و گفت: آنها هیچ پلاکارد خاصی نداشتند و فقط شعارهای هنجارشکنانه سر داده و لگد زدند.

او در مورد حضور نیروی انتظامی محل بیان داشت: ما صبح به کلانتری محل اطلاع دادیم و آنها اطمینان دادند که اجازه هیچ حرکتی نمی دهند اما با توجه به کمبودنیرویی که داشتند نیروهایشان را در فرمانداری و جاهای دیگر مستقر کردند و متاسفانه وقتی به سمت حوزه آمدند، دیگر هیچ نیرویی نبود و وقتی کار تمام شد نیروی انتظامی رسید. وقتی علت را پرسیدیم گفتند چندجای دیگر نیروهایمان را گفته بودند مستقر کنیم و لذا پوشش امنیتی لازم را نتوانستند بدهند.

مدیر حوزه علمیه اشتهارد با اشاره به رسیدن نیروهای کمکی به محل و تفرق تجمع کنندگان بیان داشت: حدود ساعت ۱۰ نیروهای کمکی رسیده و افراد را متفرق کرده و همانجا یکسری را دستگیر کرده بودند.

او تصریح کرد: امشب هم شلوغ بود و نیروهای ضد شورش افراد را متفرق کردند. فعلا مشکل خاصی نیست و نیروهای ضد شورش جلوی حوزه و خیابان ورودی حوزه مستقر هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا