خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رییس شورای شهر مشهد: هزینه‌ی شفافیت را می‌دهیم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این که یکی از نگاه‌های اساسی ما شفافیت و مبارزه با فساد است، گفت: ما نگاه ضدفساد داریم و هزینه آن را هم می‌پردازیم، برخی از تخریب‌های که این روزها در فضای مجازی و برخی کانال‌های بی‌نام و نشان صورت می‌گیرد ناشی از رویکرد مبارزه با فساد است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا حیدری در نشست خبری با رسانه‌ها که امروز در تالار شهر برگزار شد، با تقدیر از تلاش همه شورائیان در دوره‌های گذشته، اظهار کرد: مدیریت شهری که در حال حاضر متولی آن هستیم، سابقه‌ای 100 ساله در شهر مشهد دارد. در سال 1297 بلدیه مشهد شکل گرفته و در گذر زمان توسعه یافت و ما وارث آن مدیریت هستیم و در طول این 100 سال می‌توان نقاط قوت و ضعفی را در عرصه‌های مختلف مدیریت شهری مشهد می‌توان مشاهده کرد.

وی ادامه داد: به برکت وجود مرجع شریف امام رضا(ع) و حرم مطهر رضوی به عنوان نقطه کانون و اتصال همه ارتباطات و تعاملات قرار داشته و در گذر زمان توسعه پیدا کرده و شهری با وسعتی متفاوت با گذشته شده است. قطعاً از نظر شهرسازی و مطالعاتی که هم‌اکنون در اختیار داریم تمایز و کمبودهای جدی داریم.

حیدری تصریح کرد: حوزه مناطق پیرامونی و سکونت‌گاه‌های غیر رسمی مهم‌ترین دغدعه همه مدیران شهری و شهروندان مشهدی است، حوزه حمل‌ونقل، سیما و منظر شهری و… همه دارای نقاط قوت و ضعفی است، اما در عین حال ما این مسئولیت را به نماینگی از مردم پذیرفتیم. علی‌رغم این که مقصر نیستیم، اما مسئولیت را می‌پذیریم و در حد ظرفیت خودمان تلاش می‌کنیم.

وی با بیان این که رنج، مسائل و مشکلات مردم را نفی نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: ما اعتقاد داریم، نزدیک‌ترین شبکه ارتباطی با مردم را در شورای شهر داریم، لذا درد و رنج مردم را از نزدیک مشاهده می‌کنیم و خود را شریک مردم می‌دانیم. ما منتخب مردم هستیم و به این افتخار می‌کنیم، در کنارشان هستیم و با هم مسائل و مشکلات را حل می‌کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این که دولت قطعاً دچار نارسایی‌ها و مشکلاتی است، افزود: با این وجود افراد و جریاناتی که علت موجبه برخی مشکلات موجود بودند نیز باید مسئولیت بپذیرند. همه در طول مدیریت این چهار دهه در خصوص آنچه پیش آمده مسئولیم. هیچ‌کس نمی‌تواند از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند و در شرایط بحران و سختی این مسئولیت را به گردن دیگران بیاندازد.

وی ادامه داد: وقتی طرح سه فوریتی برای توقف برجام امضا می‌شود و یا حمله به سفارت‌خانه‌های خارجی صورت می‌گیرد که بر اقتصاد این شهر هم تأثیر می‌گذارد و یا رویکردهای منفی جهت سرمایه‌گذاری در شهر مطرح می‌شود، نمی‌توانیم بعد از این مسائل مردم را جمع کرده و بالای صندلی برویم و دیگران را تخریب کرده و از خود رفع مسئولیت کنیم. این کار در شرایط موجود نه منصفانه بوده و نه رفتاری مبتنی بر منافع و امنیت ملی است. از جامعه باید یک صدا بلند شود و آن صدایی است که ما مسائل و مشکلات مردم را می‌شنویم و همه باید تلاش کنیم برای این که با حضور و مشارکت مردم از این بحران عبور کنیم.

حیدری بیان کرد: ما در شورای شهر با این نگاه چندماهی است نشست‌های خود با مردم را تقویت کرده و توسعه خواهیم داد و همه مدیران دستگاه‌های اجرایی را دعوت می‌کنیم با تسریع این روش در کنار مردم باشیم و آن‌ها را در سختی‌ها و ناملایمات تنها نگذاریم که مردم احساس بی‌پناهی نکنند. ما باید نگاهمان به درون باشد و تا بتوانیم مسائل را سپری کنیم.

وی با اشاره به جهت‌گیری‌های شورای پنجم، عنوان کرد: اصلاح فرآیندها و روندهای جاری در جهت افزایش کارآمدی و رضایتمندی مردم، از منافع مردم در شهر دفاع کنیم و برای تمام تصمیمات خود منافع مردم را اولویت دهیم، شفافیت، انضباط مالی و مبارزه با فساد، توسعه متوازن و عدالت‌محور و ارتقای شاخص‌های خدماتی و عمرانی در مناطق کم‌برخوردار و پیرامونی شهر، تأکید بر ویت تاریخی شهر، رویکرد تعاملی و اعتمادآور با مراجع حاکمیتی، ارتقاء حس تعلق به شهر و توجه به زیرساخت‌های حمل‌ونقل ریلی از جمله این جهت‌گیریهاست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: هم‌چنین در بعد اجرایی شورای شهر سه جهت‌گیری اداره شهر به مطلوب‌ترین نحوه ممکن، تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهری و تدوین برنامه عملیاتی برای سه سال آینده را داشته است.

وی با بیان این که یکی از نگاه‌های اساسی ما شفافیت و مبارزه با فساد است، خاطرنشان کرد: ما نگاه ضدفساد داریم و هزینه آن را هم می‌پردازیم، برخی از تخریب‌ها این روزها در فضای مجازی و برخی کانال‌های بی‌نام و نشان صورت می‌گیرد ناشی از رویکرد مبارزه با فساد است.

حیدری بیان کرد: ما گزارشات دستگاه‌های نظارتی و حتی بسیاری از هزینه‌های غیر مرتیط با مدیریت شهری در دوره‌های گذشته را اححصا کردیم، اما به دلیل جلوگیری از ناامیدی و عدم اعتماد آن‌ها را منتشر نکردیم و داریم از نهادهای نظارتی آن‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: نوع هزینه‌ها و پرداخت‌هایی که انجام شده تعجب‌آور است، هیچ ارتباطی با وظایف و مسئولیت‌های شهرداری ندارد، اما از جیب مردم هزینه شده است. ما این فضا را همچنان ادامه خواهیم داد چون معتقدیم وارد شدن به این فضا امید مردم را ناامید می‌کند و وارد جدال‌های سیاسی خواهد شد، اما این را هشدار می‌دهیم به آن‌هایی که علی‌رغم نجابت ما از این فضا سوءاستفاده می‌کنند و داده‌ها و اطلاعات غیر مطقن مخدوش را در این شرایطی که همه باید برای ایجاد انسجام اقدام کنیم با نگاه و رویکر سیاسی اقداماتی انجام می‌دهند که شایسته نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به این که ما در حال تلاش برای اصلاح فرآیندها هستیم، اما راضی نیستیم، گفت: ما در حوزه شهرسازی ایرادها و اشکلات جدی در پاسخگویی داریم، تلاش‌هایی کردیم که ارتباط و تعامل با مردم و داده‌هایی که می‌گیریم را اصلاح کنیم، اما این کار زمان‌بر است و قطعاً راضی نیستم.

وی ادامه داد: ما مدیران شهرداری مناطق را در قبال تخلفاتی که در مناطق می‌افتد پاسخگو می‌دانیم و اصلاً شایسته نیست معدود افرادی از این شرایط استفاده کنند و چهره خادمین شهر را مخدوش کنند  و در همین‌جا اعلام می‌کنیم با همه تلاش‌هایی که کردیم راضی نیستیم و امیدواریم شهرداری نظارت‌های دقیق‌تری اعمال کند که حتی شاهد یک مورد تخلف نباشیم.

حیدری بیان کرد: شورای پنج از ابتدا در موضوع شفافیت و ارتباط با مردم کار کرده که کار سختی است. ما برنامه انتخاب شهردار را از ابتدا تا آخرین جلسه به صورت زنده پخش کردیم، در حال حاضر جلسات علنی شورای شهر به صورت زنده پخش شده و برای مردم باز است، اما قبلاً این‌گونه نبود. بودجه 97 را در سامانه‌ها قرار دادیم. سامانه «فاش» را با وجود ایراداتی که دارد راه‌اندازی کردیم.

وی افزود: برای نمونه شهر بازی پارک ملت در سال گذشته به مبلغ 7 میلیارد تومان در مزایده واگذار شده بود، اما امسال در مزایده به مبلغ 20 میلیارد تومان واگذار شد، چراکه ما توصیه کردیم مزایده باید کاملا شفافی باید و متقاضیان به دلایل واهی حذف نشوند، لذا یک اختلاف 13 میلیاردی در یک سال به وجود آمد. همچنین در قرارداد واگذاری فروشگاه‌های شهرداری هم این اتفاق افتاد و فروشگاه‌هایی که در سال گذشته با 2 میلیارد تومان واگذار شده بود، امسال با 8 میلیارد تومان واگذار شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا