خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد پزشکیان به رفتار دوگانه قوه قضاییه

مسعود پزشکیان گفت: از تریبون صدا و سیما، 8 سال مستقیم و غیر مستقیم علیه هاشمی رفسنجانی حرف زدند و نمایندگان در مجلس در نطق ها و تذکرات خود بی ربط و باربط به وی و خانواده اش توهین کردند اما هرگز کسی علیه وی اعلام جرم نکرد و حالا این نوع رفتار با نطق یک نماینده تنها منجر به تشکیل مجالس فرمایشی می شود.
 به گزارش انصاف نیوز، نماینده ی مردم تبریز در مجلس در گفت و گو با مجلس نیوز  با انتقاد از رفتار دادستانی با علی مطهری و فیلتر سایت وی گفت: در طی 8 سال اخیر  از تریبون صدا و سیما و در خود مجلس مستقیم و غیر مستقیم در نطق و غیر نطق و بی ربط و باربط به خیلی ها از جمله هاشمی رفسنجانی توهین شد اما هرگز کسی انتقادی نکرد و دستگاه قضا حساسیتی در این خصوص نشان نداد.
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: به طور دقیق نیز مشخص نشد که نطق حمید رسایی که مملو از توهین به خانواده هاشمی بود با وجود این که در هیات نظارت بررسی شد به کجا رسید چرا که دیگر صدایی از آن در نیامد.
پزشکیان صریح کرد: نسبت به آن نطق هرگز تا این حد حساسیت قضایی نشان داده نشد چرا که کسانی بودند که می خواستند این حرف ها علیه رفسنجانی زده و به وی بد و بیراه گفته شود.
وی افزود: بدترین توهین ها از جانب برخی نمایندگان به رفسنجانی شد که سال 84 رای نیاورده بود و در سال 92 اشاره اش باعث شد تا روحانی با این آمار رای بیاورد و مشخص بود که مردم به دلیل این که در طی 8 سال بسیاری از مسایل برایشان مبهم شده بود دوباره به وی روی آوردند.
این نماینده مردم در مجلس نهم تاکید کرد: اگر ما بسیاری از حرف ها را نزنیم مردم از این ذهنیت ها بیرون نمی آیند حتی اگر فکر می کنیم حرفی اشتباه است راه حل رفع ذهنیت نادرست این برخوردی نیست که با مطهری می شود.
پزشکیان با بیان این که مطهری تنها یک دیدگاه را در جامعه نقل کرده است گفت: قرار نیست اگر از کسی خوشمان می آید هر کار کرد بگوییم این قانونی است و اگر از کسی به دلیل انتقاد خوشمان نمی آید بگوییم تو هر رفتاری کردی غیر قانونی است.
وی تصریح کرد: مجلس حق دارد نظر خود و نظر مردم را بگوید و حتی ممکن است این نظر غلط باشد و می تواند پاسخگو باشد اما این که برای یک نظر کسی را تهدید به جلب کنند و سایتش را فیلتر کنند رفتار بسیار غلطی است و با سیره  و روش پیامبر بسیار فاصله دارد و دور از تقوا و عدالت است و کسانی که این رفتارها را نشان می دهند فردا روز پای خود نیز در این سیستم غلط گرفتار می شود.
پزشکیان با بیان این که  هیات نظارت از اساس نباید قبول کند که به این مسائل ورود پیدا کند گفت: این که بگوییم نماینده حق حرف زدن نداشته باشد منجر به درست شدن نماینده فرمایشی و مجلس فرمایشی می شود.
وزیر بهداشت دولت اصلاحات تاکید کرد: سر داستان مرتضوی حرمت مجلس زیر سوال می رود اما اگر فردا در کمیسیون اصل 90 و هیات نظارت مشخص شود که رشوه ای دریافت نشده و تنها مرتضوی برای فرافکنی این دست از اظهارات را مطرح کرده کسی از مجلس اعاده حیثیت می کند و این ها سوالاتی است که مسوولان در مجلس و قوه قضا باید پاسخ دهند.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا