خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتقاد سهامداران معترض «تعاونی شهریار» به «باندبازی»

/ گزارش خبرنگار انصاف نیوز از جلسه‌ی معترضان /

زهرا منصوری، خبرنگار انصاف نیوز: تعدادی از سهام داران شرکت تعاونی شهریار شهرداری تهران، امروز یکشنبه 14 مرداد،  در سالن کنفرانس این شرکت جمع شدند تا به گفته‌ی خود، تکلیف سودهای سهامشان را مشخص کنند.

به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، بابک افقهی، مدیرعامل فعلی این شرکت و همچنین سهام داران معترض، در این جلسه از سفرهای خارجی و آنچه باندبازی تیم مدیریت قبلی می‌خواندند سخن گفتند که به اعتقاد آنها، همه‌ی این موارد، سهام داران و مدیریت فعلی شرکت را با بحران مواجه کرده است؛ از یک طرف فشارهایی که از سوی سهام داران به مدیر عامل وارد می‌شود و از سوی دیگر بدهی‌هایی که به بار آمده است و تعاونی را در مقطعی تا مرز ورشکستی کشانده بود.

افقهی در میان سهام داران با بیان اینکه قصد دارم دوران بزن دررویی را در تعاونی شهریار تمام کنم، گفت: قرار است از وکیل‌های مجرب استفاده کنیم و همه‌ی خطاکاران را به دادگاه بکشانیم و در بخش‌های ظریفی مانند حقوقی ورود پیدا کنیم، و سنگ بنایی را در اینجا قرار دهیم تا فردا حتی اگر من نیز مرتکب خطایی شدم بنده را هم به دادگاه فرا بخوانند. هر چند در دورهای مدیریتی قبل در این زمینه کوتاهی شده است.

وی ادامه داد: بدهی‌های شرکت مربوط به دوره‌های مدیریتی قبل است و چاره‌ای جز پرداختن این بدهی‌ها نداشتیم تا اینکه به کمک تبصره‌های قانونی توانستیم 95 درصد بخشودگی بگیریم که منوط به این بود که 14 میلیارد تومان را نقد پرداخت کنیم یعنی ۹۵ درصد از بدهی را. به دفتر وزیر اقتصاد رفتم و به ایشان گفتم هرچند حساب‌های من را بسته‌اید و حرفی ندارم اما شما ابتدا عاملان این بدهی‌ها را باید گرفتار کنید، پرسیدند منظور شما کیست؟ گفتم {آقای «ز» یک مدیر بانکی} به همین دلیل قرار شد از محل صندوق بانک شهر به طور ضمانت سهام را اخذ کنند و در عوض به ما پول بدهند تا بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

افقهی افزود: اما برای پرداخت سود سهام داران در یک مزایده شرکت کردیم برای گرفتن اپراتوری پست. اما توان ما بسیار ضعیف بود و نیروی تخصصی نداشتیم و همچنین در این مزایده ستاد فرمان امام، سپاه و بنیاد مستعضفین بودند و شانس برنده شدن نداریم و به همین دلیل با رییس دفتر رییس جمهور جلسه‌ای داشتیم و توانستیم با راهکارهایی پروژه را بگیریم. مجوز آن ۲۵ ساله است و همه‌ی کسانی که در حوزه‌ی پیک کار می‌کنند باید در ذیل این مجموعه قرار بگیرند. سود این کار را بین سهام دارن در مجمع امسال تفسیم خواهیم کرد.

نظر دو نفر از سهام داران معترض «شهریار»

یک سهام دار تعاونی شهریار که در این جلسه حضور داشت، به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید: ما امروز اینجا جمع شده‌ایم تا پیگیر این مطالبه‌ی خود باشیم. چرا به تا به حال سود سهام به ما تعلق نگرفته است؟ زیرا در حال حاضر به جای پرداخت نقدی سود، افزایش سهام اعضا را در نظر گرفته‌اند، از همان سالی که این تعاونی تأسیس شد تا به الان سودی به سهام داران تعلق نگرفته است.

او ادامه داد: به زودی قرار است مجمع تشکیل شود، به همین دلیل اینجا آمده‌ایم تا در مجمع تصمیم درستی گرفته شود؛ امروز که جلسه‌ی مفیدی بود. اگر در بحث تعاونی بین اعضا مطالبه‌گری وجود داشته باشد کارها خوب پیش می‌رود و این مشکل‌ها پیش نمی‌آید.

همچنین یکی دیگر از سهام داران به انصاف نیوز گفت: من از قبل از انقلاب در شهرداری بوده‌ام و با شهردارهای مختلفی کار کرده‌ام در واقع بیش‌ترین صدمه را از آقای قالیباف دیده‌ایم، ایشان بیشتر از نهادهایی که قبلا در آنها بوده در شهرداری استخدام می‌کردند و بنده نتوانستم فرزند خود را وقتی بازنشسته شدم به جای خودم استخدام کنم.

او ادامه داد: مثلاً خانه‌هایی به ما روی کانال‌های فیروزآباد دادند اما به دیگران زمین‌هایی در اتوبان بابایی دادند. الان هم که ده سال است یک ریال از سود سهام تعاونی شهریار دریافت نکرده‌ام.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. انصاف جان، اتفاقا تیم مدیریت قبلی اصلاح طلب بود و اگر یادتان باشد پس از اینکه قالیباف گفت که ما از زباله ها برق تولید می کنیم و در حالی که بین مردم موضوع به یک جک تبدیل شده بود اما مدیرعامل تعاونی شهریار به صورتی “غیرمنتظره” و “غافل گیرانه” علیه رییس خود، شدیدترین موضع گیری ها را علیه قالیباف کرد.
    ایشان اتفاقا از کاندیداهای قرارگیری در لیست شورای شهر هم بود و در آخر مزد زحمات خود را گرفت و هم اکنون هم شهردار یکی از کلانشهرهایی با شورای اصلاح طلب است.

  2. جالب است که آقای افقهمی آدرس اشتباه می دهد. آقای “ز” مدیر بانکی؟ هم اکنون آقای “ز” از بانک خارج شده و اینها تا فهمیده اند که آقای “ز” از قدرت خود افتاده، شروع کرده اند به فرار از مسئولیت ها. بر فرض که “ز” مقصر باشد اما تصمیم گیری با مدیرعامل و هیات مدیره بوده است.
    شایان ذکر است که مدیرعامل و هیات مدیره این تعاونی تلفیقی از دو جناح بوده اند و هر دو مسئولند و جالب تر اینکه برخی از مسئولین سابق این تعاونی ترفیع گرفته اند.

  3. سلام ودعای خیر به همکارانی که در شرکت عرف بودند و شرکت شهریار نان زندگی شان را بردین
    از تاریخ 97/9/01 تعداد 10نفر از پرسنل متخصص اجرایی خط کشی را تعدیل نمودند در صورتی که یکماه پیش در پروژه خط کشی بهشت زهرا آقای دکتر افقهی مدیر عامل شهریار در طی بازدید شبانه به همه پرسنل پاداش دادند.و بعد از 20روز تعداد 10نفر را تعدیل کردند هنوز مشخص نشده یک سری می گن سر لج بازی با مدیر عامل وقف آقای تیموری و مدیر خط کشی آقای محسنی نسب که همه نیروی های متخصص خط کشی قربانی شدند.و درامد عرف ایران توسط این نیروهای زحمت کش خط کشی بدست میامد متاسفانه چند تا نیروی جدید بدون تجربه و آگاهی در زمینه خط کشی شرکت را به ورشکستگی می برند و فقط دنبال دلال بازی هستند.و به فکر خودشان می باشند و این تعداد افراد با بیش از 15سال سابقه کاری در این زمینه داشتندکه تمام جوانی و شب نخوابی و مریضی ریه دچار شدند در صورتی که2سال است که حقوقی پرداخت نمی شد و فقط پایه حقوق به مبلغ 2میلیون تومان که این مبلغ همیشه چند ماهی معوقه داشت و پرسنل هیچ گونه اعتراضی نداشتند و با این وضعیت می ساختند و هیات مدیره شرکت شهریار طی صحبتهای که گفته بودند می خواهیم شرکت را پاکسازی کنیم و 10نفر 10نفر تصفیه کنیم و دوباره برگردانیم و وعده های الکی می دادند حرف زیاداست ولی متاسفانه خیانت نمودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا