خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«شاید همان ۱۷ خرداد باید دفاعی نمی‌کردند»!

روزنامه‌ی «جوان» در انتقاد به موضع علی مطهری مبنی بر تاثیر منفی نمایش موشک‌ها بر برجام، به کنایه نوشته است که «شاید همان ۱۷ خرداد باید پاسدار‌های مجلس مقابل حمله‌ی داعش، دفاعی نمی‌کردند و اسلحه‌ی تکفیری‌ها به جای اتاق انتظار مجلس در صحن علنی شلیک می‌شد، مباد گوشه برجامتان گردی بنشیند! فقط ایرادش آن بود که شاید الان شما زنده نبودید که…»

به گزارش انصاف نیوز، متن یادداشت روزنامه‌ی جوان با تیتر «آقای مطهری! حق با شماست؛ سپاه اشتباه کرد!» در پی می‌آید:

🔻علی مطهری، نایب رئیس مجلس در پاسخ به سؤالی در مورد طرح عدم کفایت رئیس جمهور گفته که «الان وقت این کار‌ها نیست.» و بعد اضافه کرده که «مسئول وضعیت جاری کشور آن‌هایی هستند که با هوا کردن موشک تلاش کردند برجام اجرا نشود که البته به هدف‌شان هم رسیدند.»

🔻علی مطهری چه زود فراموش کرد که موشکی در این مملکت اگر هوا شد، پس از آن روزی بود که عوامل داعش در قلب تهران، مجلس شورای اسلامی را هدف قرار گرفتند. یعنی رسماً به ایرانِ ما حمله شد و اگر آن موشک‌ها نبود که مقر داعش را در سوریه هدف قرار دهد و مدافع امنیت و ناموس و جان و مال ملت باشد، چه کسی باید پاسخ گردن‌کشی داعش در قلب ایران را می‌داد؟! نیاز به توضیح ندارد که اگر آزمایش‌های موشکی قبلی نبود، به وقت لازم موشک‌های‌مان قابل استفاده نبود و نمی‌شد به فناوری‌اش اعتماد کرد. لابد باید در برابر توحش داعش هم کوتاه می‌آمدیم! آن موشک‌ها برای دفاع از سرزمین ما و ملت ما شلیک شد و شرط اخلاق و انصاف نیست که مردان نظامی‌مان را که جز با تصمیم فرمانده کل قوا موشکی هوا! نکرده و نخواهند کرد، بابت دفاع از خودمان سرزنش کنیم (شرط سیاست بماند که مطهری در کل آدم سیاست دانی نیست). اگر موشکی هوا نشده بود، امروزِ ایران هفت سال پیشِ سوریه بود و برجام که سهل است، کل ایران روی هوا بود!

🔻سپاه شاید اشتباه بزرگ‌تری هم کرد؛ موشک زدن به مقر داعش در دیرالزور که بماند، شاید همان ۱۷ خرداد باید پاسدار‌های مجلس مقابل حمله‌ی داعش، دفاعی نمی‌کردند و اسلحه‌ی تکفیری‌ها به جای اتاق انتظار مجلس در صحن علنی شلیک می‌شد، مباد گوشه برجامتان گردی بنشیند! فقط ایرادش آن بود که شاید الان شما زنده نبودید که…

🔻نکته‌ی بامزه آنکه حتی اگر برجام به خاطر آنچه مطهری گفته، اجرا نشد، وضع کنونی کشور بیشتر حاصل تصمیمات غلط و سوء مدیریت‌هاست و به برجامی که تأثیری در زندگی ملت نداشت، ربط ندارد. از سویی علی مطهری گرچه مقصر اجرا نشدن برجام را موشک هوا کردن‌ها می‌داند و بعد هم دلواپسان را مقصر معرفی می‌کند: «وضعیت جاری کشور تقصیر دلواپسان و همه کسانی است که تلاش کردند برجام اجرا نشود البته دولت هم حتماً سوء مدیریت داشته است.» اما در عین حال در موضعی متناقض، با اشاره به اعلام آمادگی ترامپ برای مذاکره، می‌گوید: «با تحقیر‌هایی که ترامپ نسبت به ایران داشته مذاکره مناسب نیست، مذاکره در این وضعیت توأم با ذلت، خواری و تحقیر است.» معلوم نیست اگر مقصر برهم خوردن برجام دلواپسان هستند، چرا مطهری ترامپ را قابل مذاکره نمی‌داند! حال بگذریم که مطهری پیش‌تر گفته بود که موشک‌ها ربطی به برجام‌ ندارند. گفتیم که آدم سیاست دانی نیست!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام
    منظور آقای مطهری موشک هایی که به داعشی ها زده شد نبود بلکه موشک هایی بود که در زمان مذاکرات برجام طی رزمایشی شلیک شد و روی آن مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود. همزمان با تلاش های شبانه روزی دیپلمات های کشور برای به سرانجام رساندن برجام، گروهی بودند که از ابتدا فال بد می زدند و گروهی تمهیدات به ثمر رسیدن همان فال بد و شکست برجام را در دستور کار داشتند. معلوم بود که می خواهند برجام به نتیجه نرسد.[…]. اول باید تکلیف خودمان را با خودمان روشن کنیم تا بر اساس آن به تعامل با دنیا بپردازیم. جای تعجب است که بعضی ها اینقدر مردم را احمق فرض می کنند. چیزی را که همه شاهد هستیم و می بینیم، اصرار دارند که بقبولانند که نخیر ماجرا جور دیگری بوده. مردم می فهمند حتی اگر داد نزنند.. ا[…]

  2. انصاف نیوز ظاهرا واقعا شما یک سایت امنیتی با پوشش متفاوتیعزیز من هر کس بخواد اباطیل ارگانهای خاصی رو بخونه، می ره به سایت همونها و می خونه
    شما مطالب اونها رو تکرار نکن لطفا که مطمئن نشیم یه کاسه ای زیر نیم کاسه است

  3. تندروها نه فقط در ایران بلکه کل دنیا را بهم ریخته اند، اینقدر هم این دولت و آن دولت نکنید، مشکل افراد و نهادهای فرا قانونی اند که الحمدلله کم هم نیستند. خودتان را به خواب زده اید. هم اکنون مردم صدها نفر از افراد فاسد درون حکومت را میشناسند ولی [مسئولین] توان برخورد با آنها را ندارد. همه هم میدانند چرا…چون خودش هم فاسد شده…رانت خواری و ژنهای خوب جناح نمیشناسند فقط پول و قدرت. دین و ایمانشان هم همین است

  4. موضوع قدرت دفاعی کشور نیست. این دولت در اختصاص بودجه برای.گ مسایل نظامی اگر بیشتر سهم نداشته باشد کمتر نیست و کسانی که بودجه های دفاعی را می گرفتند و در سایت ها و خبرگزاریهای نظامی بر علیه دولت اکثریت و منتخب جهل افکنی و تخریب می کردند!؟!مهم ناهماهنگی ها و رجزخوانی های بی مورد و بی فایده یی است که منافع ملی را می تاراند! یادتان رفته رییس هوافضا خیرنگاران را به دیدن شهرهای به اصطلاح موشکی برده بود و بعد به دیدن رهبری نظام که رفتند، ایشان این موضوع را بدون اطلاعشان اعلام کردند در عین حال تایید فرمودند!
    همه ی ارکان نظام در حمایت از پیشبرد برجام بسیج نشدند و گاه تا پشت پازدن به مذاکره کنندگان پیش می رفتند. هر چند فضای آزادی بودکه همه در جریان قرار بگیرند،نقد و به مرحله ی تخریب برسند. ودر زمان آن مرد رفته و برادر جلیلی فرمان های امنیت ملی برای صحبت نکردن و عدم انتقاد صادر می شد!
    برجام تا زمانی که أمریکاییها به آن چارچوبش باقی بودند، برای تصمیم گیران فضایی ایجاد کرد تا کشور را ثبات بخشند و فکرهای اساسی با همه خرابکاری های آن مرد رفته انجام دهند و کارهای ایذایی دولتمردان جدید آمریکا در فضای روانی مشکل زا بود. هرچند دولت به فضای چند صدایی اعتقاد داشت و از سانسور جلوگیری کرد ولی تصمیمات فراقانونی در لعاب قانونی در عمل از دولت سلب اختیار کرد. فضای انتقادی و گفت و شنود و حمایت مطالبه محور می بایست جدی گرفته شود و اتفاقا أقای گنجی داخلی ! هر جا که روحانی به افکار و آدم های اصلاحی بی اعتنایی کرد، چوبش را خورد ولی مواضع حمایت مطالبه محور در این شرایط سخت می بایست انجام شود.
    یادتان نرود کم کم همین بحران در سال 92 خودنمایی می کرد که با توجه به ایران هراسی أن روز قطعنامه های پیاپی شورای امنیت و جهانی و همراهی های اروپایی ها با آمریکا روزهای دشوار و هراسناکی را رقم.می زد که با حضور مردم پای صندوق های رای، انتخاب شیخ دیپلمات و بازگشت پرونده به دیپلمات های صاحب نظر، اوضاع بهتر شد. بی شک تایید رهبری نظام براثرگذاری تحریم ها که طی سخنرانی اسفند 91 ایراد شد، نظام می بایست تصمیمات دیگری می گرفت.

  5. ما با منت بهشت نمی ریم اون وقت عده ای بخاطر انجام وظیفه آن هم موازی کاری و بودجه های مضاعف بر ملت یعنی ولی نعمتشان منت بگذارند وای بر حال ما آنها که هیچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا