خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ویژگی های کیف و کفش مناسب دانش آموزان

یک متخصص ارگونومی ضمن توضیح درباره ویژگی‌های کیف و کفش مناسب ویژه دانش‌آموزان در عین حال به والدین توصیه کرد که عصرها برای فرزندانشان کفش مدرسه بخرند.

به گزارش انصاف نیوز، دکتر منصور ضیایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه کرمانشاه، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید درباره ویژگی‌های کیف و کفش مناسب برای دانش آموزان گفت: کفه کفش باید نسبتا نرم باشد؛ کفه‌های خیلی نرم و خیلی سفت سبب ایجاد آسیب در دانش آموز می‌شود.

وی با بیان اینکه بهتر است کفش مدرسه اسپرت باشد، ادامه داد: از آنجا که پای دانش‌آموزان ساعات طولانی در کفش است، کفش نامناسب آسیب‌های فراوانی برای قوزک پا، زانو و کمر ایجاد می‌کند. همچنین پاشنه مناسب برای کفش حدود سه سانتیمتر است. کفش بدون پاشنه برای فرد مشکل ایجاد می‌کند و کفش پاشنه بلند نیز موجب انحنای ستون فقرات خواهد شد. همچنین کفش باید از قسمت جلو نیم سانتی‌متر فضای آزاد داشته باشد.

این متخصص ارگونومی خاطرنشان کرد: اینکه گفته می شود کفش بعد از مدتی جاباز می‌کند، اصطلاح نادرستی است و لازم است فرد زمان خرید کفش هر دو لنگه آن را بپوشد و با آن چند قدمی راه برود. بهتر است خانواده‌ها جهت خرید کفش مدرسه، عصرها اقدام کنند چراکه پا فعالیت طول روز خود را انجام داده و به اندازه نرمال رسیده است.

ضیایی در خصوص وزن کفش مناسب نیز گفت: برخی از کفش‌ها به ظاهر راحت هستند، اما وزن مناسبی ندارند و کفش سنگین برای کودکان آسیب‌زا است. اگر قرار است دانش‌آموزان در مدرسه کفش رسمی بپوشند، بهتر است رویه کفش از جنس چرم باشد تا مشکلی را برای پا ایجاد نکند.

این متخصص ارگونومی در خصوص ویژگی‌های کیف مناسب برای دانش آموزان نیز اظهار کرد: بهتر است کیف از نوع کوله‌پشتی دوبنده باشد که توزیع وزن مناسبی روی شانه‌ها ایجاد کند. کیف‌های تک بندی و دستی می‌توانند باعث خمیدگی شانه کودکان شوند؛ چراکه ستون فقرات در کودکان هنوز کامل شکل نگرفته است.

وی با تاکید بر وزن مناسب کیف نیز خاطر نشان کرد: لازم است وسایل غیرضروری درون کیف دانش آموزان قرار داده نشود و وزن کیف تا حدود پنج کیلوگرم باشد، در غیراینصورت فشار اضافی روی ستون فقرات ایجاد خواهد کرد. جنس کوله پشتی نیز بهتر است از برزنت باشد؛ چراکه کوله‌های پلاستیکی تهویه مناسبی ندارند.

ضیایی مناسب بودن اندازه کوله پشتی بر اساس قد دانش آموز را نیز مهم برشمرد و تصریح کرد: گاهی دیده می‌شود کوله‌های بزرگ برای دانش آموزان خریداری می‌شود که این کوله‌ها به درستی در ناحیه کمر قرار نمی‌گیرند و کشیدگی ستون فقرات به سمت پشت را در پی خواهند داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا