خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ناگفته‌ای از نظر رهبری درباره‌ی شعر شاملو

مهر نوشت: در خلال یک گفتگوی بلند با یوسفعلی میرشکاک، او به نکته‌ای از آخرین جلسه شعر رهبری انقلاب اسلامی درباره شاملو اشاره کرد.

گفتگو با یوسفعلی میرشکاک، همیشه با حاشیه‌های فراوانی همراه است. روز گذشته در خلال یک گفتگوی بلند چند ساعته با میرشکاک، او به نکته ناگفته درباره آخرین جلسه رهبرانقلاب با شعرا در ماه رمضان امسال اشاره کرد که انعکاسی نیافته است.

میرشکاک گفت: در خلال صحبت‌های رهبر انقلاب درباره خصوصیات شعر و ادبیات فارسی، آقا به نکته‌ای درباره عفیفانه بودن و خالی بودن شعر و ادب فارسی از تعابیر بی‌ادبانه در طول تاریخ اشاره کردند و گفتند که شعر و ادب فارسی در طول تاریخ ادبیات، همواره عفیف و پاک باقی مانده است و برخلاف ادبیات برخی از زبان‌های دیگر که در طول تاریخ به دام شعرگویی‌های رکیک و بی‌ادبانه افتاده‌اند؛ ادبیات فارسی این ویژگی خاص را همواره حفظ کرده است و به این دام نیفتاده است.

میرشکاک ادامه داد: نکته جالبی که در خلال این صحبت‌های مطرح شد اشاره رهبری به اشعار شاملو در وصف آیدا همسرش بود که به تعبیر رهبر انقلاب اولا همین توصیفات نه در وصف زنان دیگر بوده است که در وصف همسرش بوده است و ثانیا اینکه همین توصیفات نیز حد و مرزی دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا