خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نطق یک نماینده مجلس: «باید از راهکار خاتمی استقبال کرد»

یک نماینده‌ی مجلس گفت: امروز وقتی می‌بینیم جناب آقای سید محمد خاتمی بزرگوار  با توجه به تحلیل و برداشت واقع گرایانه از شرایط کشور تاکید بر شنیدن صدای مردم و ایجاد وحدت ملی راهکارهای ۱۵ گانه ارائه می‌دهند باید از این پیشنهادها استقبال کرد و در عمل آنها را محقق ساخت.

به گزارش ایسنا، سیده حمیده زرآبادی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس با تبریک روز خبرنگار به خبرنگاران بیان کرد: چندی پیش دیدیم که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرامون نبود کاغذ به ویژه برای رسانه‌ها ابراز نگرانی کرد که جای تقدیر و تشکر دارد. اما ای کاش بیشتر از کاغذهای سفید نگران ضمیرهای پاک و شریف خبرنگاران بودید که در این روزهای سخت شرافت قلم را با جان خویش حفظ کردند و با کمبودهای بسیار ساختند و تمام عزم خویش را معطوف به آگاهی بخشیدن و اطلاع رسانی کردند.

وی در ادامه بیان کرد:‌ ملت ایران امروز با دشواری‌های بسیاری روبرو هستند. دشمنان دیرین مردم و انقلاب امروز با تمام قوا و در سایه‌ی همراهی قدرت‌های استکبای به دبنال ایجاد چند دستگی در میان مردم هستند و امروز میدان مناقشه را در عرصه‌ی اقتصادی کشور آورده‌اند که این امر وظیفه مسئولان را در مواجهه با مشکلات و همراهی با مردم سنگین‌تر کرده است.

زرآبادی افزود:‌ امروز می‌بینیم که در تریبون‌های مختلف پیرامون لزوم اتحاد و همبستگی‌ صحبت می‌شود و این دغدغه در میان شخصیت‌ها و چهره‌های نظام وجود دارد اما زمانی می‌توان از تحقق اتحاد صحبت کرد که صدای مردم و مطالبه مردم را بی واسطه بشنویم. این اندیشه باید در میان مدیران و مسئولان ارشد و میانی کشور به یک باور تبدیل شود. آیا مدیری که از پشت میزخود بلند نمی‌شود و به جای ارائه خدمت به مردم به کسب قدرت برای خود مشغول است فهمی از اتحاد و همبستگی دارد چرا برخی به جای شنیدن صدای مردم و اعتراض آنها می‌خواهند همه چیز را محکوم کنند و به آن خاتمه ببخشند. آن وقت توقع داریم که مردم لب به شکوه نگشایند.

نماینده مردم قزوین در مجلس  ادامه داد:‌ اگر مردم به فضای معیشتی و اقتصادی حاکم اعتراض دارند در مرحله نخست خواستار اصلاح هستند آیا این مردم همان هایی نیستند که در روز ۲۲ بهمن و روز قدس و روز انتخابات با حضور خود حماسه ساز می‌شوند. اینجا وظیفه ما است که فارغ از هر حزب و جریان سیاسی با مردم صحبت کنیم و با شفافیت بگوییم که اختلاس، تبعیض و بی عدالتی خط قرمز نظام است و اختلاس گر اصلاح طلب و اصولگرا ندارد. هر چه و هر که که باشد باید با او برخورد شود. مردم از تبعیض خسته شده اند. فردی که مشکل معیشتی دارد و نمی‌تواند برای خانوده خود کاری انجام دهند نیاز به کمک دارد و به تولید نیازی ندارد.

زرآبادی تصریح کرد: امروز برای تحقق وحدت ملی نیاز به بسیج تمامی نهادها و گروهها و شخصیت‌ها داریم. که البته انقلاب اسلامی گردنه سخت‌تر از امروز را با وحدت کلمه پشت سر گذاشته است و در آستانه ۴۰ سالگی با کوله باری از تجربه و همراهی مردم قطعا موفق‌تر خواهد بود. امروز وقتی می‌بینیم جناب آقای سید محمد خاتمی بزرگوار  با توجه به تحلیل و برداشت واقع گرایانه از شرایط کشور تاکید بر شنیدن صدای مردم و ایجاد وحدت ملی راهکارهای ۱۵ گانه ارائه می‌دهند باید از این پیشنهادها استقبال کرد و در عمل آنها را محقق ساخت.

وی خاطرنشان کرد:‌ کسانی که امروز خود را در جایگاه یک معترض قرار دادند و سالها در راس دولت قرار داشتند به دنبال سوار شدن بر موج اعتراض‌ها هستند و تخریب دولت و مجلس و قوه قضاییه را در دستور کار خود قرار دادند. بدون تردید این نوع واکنش‌ها که فضای کشور را به سمت آشفتگی می‌برد تصویر نادرست از اوضاع کشور به بیرون از مرزها مخابره می‌کنند و منجر به یاس و ناامیدی می‌شوند.

زر آبادی در ادامه اظهار کرد:‌ ما نیز نسبت به شرایط نقد داریم و باور داریم راهکار اصلی عبور از آن تنها در کنار مردم قرار گرفتن و تلاش برای اصلاح امور است و بر خلاف دیدگاه برخی از کنش‌گران سیاسی کشور که گمان می‌کنند مشکلات امروز کشور صرفا اقتصادی و ناشی از ناکارآمدی دولت است و راه برون رفت را از طریق ابزارها و برنامه‌های اقتصادی جست و جو می‌کنند باید بگویم که برخی از مشکلات و نارسانی‌های موجود ناشی از سیاست‌ها و اقدامات غلط گذشته دارد.

وی در پایان گفت:‌ امروز ما باید به جوانان اعتماد کنیم و برای ایجاد اشتغال در حضور آنها در عرصه‌های تصمیم گیری نشان دهیم انقلاب اسلامی ظرفیت‌های بالا و سرمایه‌های ارزشمندی دارد. مسائل اجتماعی و فرهنگی را باید جدی بگیریم . کودک آزاری، آسیب‌هایی همچون اعتیاد و طلاق و مشکلات متعدد در حوزه زنان  نیاز به عزمی راسخ دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا