خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتخاب هریس و تکلیف ما

علیرضا ایمانخانی. دانش آموخته علوم سیاسی در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز با عنوان «انتخاب هریس و تکلیف ما» نوشت:

در فاصله کمتر از سه ماه مانده به انتخاب سرنوشت ساز ریاست جمهوری آمریکا، تیم انتخاباتی، جوبایدن، خانم کاملا هریس سناتور ایالت کالیفرنیا را به عنوان معاون پیشنهادی جو بایدن برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آینده معرفی کرد.

خانم هریس، یک دو رگه هندی و جامائیکایی تبار رنگین پوست است. که از مشخصات بارز او می‌توان به چیره دستی در سخنوری و متانت رفتاری او یاد کرد.

ایشان در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات رقیب بایدن بوده که به علت ضعف مالی از ادامه رقابت انصراف داد ولی در کمپین حمایتی بایدن جهت رقابت با ترامپ قرار گرفت.

انتخاب هوشمندانه ایشان از چند جهت قابل تامل است.

اول. بحث رنگین پوستی، درست در زمانی که بعد از مرگ جورج فلوید جامعه رنگین پوست امریکا از شرایط برابری در جامعه آمریکا احساس رضایت نمی‌کند.

دوم. جنسیت، نمی‌توان منکر شد. جنسیت او در جذب آرای طبقه زنان آمریکا که به خاطر مسائل اخلاقی روی خوشی به ترامپ ندارد بی تاثیر نخواهد بود و از طرفی، سن وسال بالای بایدن قطعا بیانگر این است که او در صورت پیروزی درانتخابات ریاست یک دوره ای خواهد داشت و قطعا معاونش بیشترین بخت را برای نامزدی انتخابات 2024 خواهد داشت و طرفه آنکه مطابق قوانین ایالات متحده در صورت استعفا یا عزل و یا مسائل مانند بیماری این معاون ریاست جمهوری است که عهده دار سمت ایشان خواهد بود. پس برای جامعه زنان ایران می‌تواند آرزوی داشتن یک ریاست جمهور زن را محقق کند.

سوم. طرفداری  از برجام، خانم هریس، به طرفداری به بازگشت به برجام معروف است، پس او می‌تواند آرای بالای ایرانیانی که از بابت مشکلات هموطنانشان از بابت تحریم‌های سنگین ترامپ در عذاب هستند را جذب کند.

چهارم. سخنوری چیره‌دست، هنرمندی و قابلیت گفتاری خانم هریس بر هیچکس پوشیده نیست و قطعا حضورش در کمپین های انتخاباتی کمک شایانی به بایدن که سن وسال بالایی دارد در جهت پاسخگویی و مفاهمه با رسانه ها می‌تواند داشته باشد.

پس با بررسی گزاره های فوق به نتیجه می‌رسیم انتخاب خانم هریس بسیار بجا و هوشمندانه بوده است.

البته این نظر درست است که ما نباید تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد بچینیم و طرفدار مطلق و قطعی دموکرات‌ها و بایدن باشبم. ولی ترامپ نشان داده که به هیچ وجه فرد صادقی نیست و مذاکراتش با رهبر کره شمالی بیانگر این است که او صرفا یک عوام فریب می باشد. ولی متقابلا تیم بایدن از شخصیت خاصی بهره مند بوده و می‌توان با پاره ای ملاحظات با ایشان در صورت پیروزی احتمالی به توافق رسید و صد البته پشت کردن به این تیم نیز عواقب بدتری از زمان ترامپ خواهد داشت زیرا نباید فراموش کرد که وجاهت بایدن و تیمش، باعث اجماع جهانی علیه ما شده و چینی‌ها که امروز متحد بزرگ ما هستند از طرفداران سفت و سخت بایدن می باشند و منافذ جدید ما نیز بسته خواهد شد.

نباید فراموش کرد برای مردم مسجل شده به هر دلیلی بزرگترین گشایش در وضعیت معیشتی آنها، ربط مستقیم به انتخابات آمریکا دارد نه طرحهای خنده دار و مضحکی مانند پیش فروش نفت که قطعا هیچ تاثیری در گشایش رفاه مردم ندارد و شاید وسیله ای باشد جهت جبران کسر بودجه دولت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا