خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آیت الله مکارم: مردم از دستگاه قضایی فعلی به شدت ناراضی هستند

آیت الله مکارم شیرازی گفت: مردم از دستگاه قضایی فعلی به شدت ناراضی هستند چون همیشه صحبت مفسدان اقتصادی است اما مجازات نیست، جرم هست اما مجازاتی در کار نیست.

به گزارش خبرنگار شفقنا در مشهد، همایش نقش روحانیت و مساجد در ارتقاء خدمت به مردم با حضور آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله علم الهدی و جمعی از طلاب، علما و عموم مردم مشهد در حوزه علمیه نواب مشهد برگزار شد.

آیت الله مکارم شیرازی با سخنرانی در این مراسم که با رونمایی چند جلد از مجلدات تفسیری آیت الله علم الهدی همراه بود، با اشاره به مسأله اهمیت تفسیر قرآن گفت: ما قبل از آنکه تفسیر نمونه را بنویسیم با تفسیر به صورت متفرقه آشنا بودیم وقتی وارد این تفسیر شدیم ۱۵ سال طول کشید و بعد از آن تفسیر موضوعی ۱۰ سال طول کشید اکنون هم اگر وقت پیدا کنیم مشغول بازبینی تفسیر نمونه هستیم تا آن را کامل تر و جدید کنیم. من از زمانی که مشغول تفسیر شدم یک نورانیتی در تمام زندگی معنوی و مادی احساس کردم و دیدم زندگی ام در پرتو خدمت به قرآن تغییر پیدا کرد. تا زمانی که در حال خدمت به قرآن هستید زندگی شما نورانی خواهد شد و این تجربه مسلمی است که ما در تفسیر قرآن داریم.

این مرجع تقلید شیعیان در ادامه با اشاره به سرعت پیشرفت اسلام در جهان گفت: تاریخ نویسان شرق و غرب نوشته اند که اسلام چرا با این سرعت در دنیا پیش رفت و در صد سال شرق و غرب عالم را فرا گرفت در این رابطه سخنان زیادی موجود است و مورخان معروف گفته اند که هنوز برای ما این مسأله معماست که عامل این سرعت پیشرفت چه بود. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم باید آب را از سرچشمه بگیریم و به سخنان پیامبر اکرم (ص) رجوع کنیم. پیامبر اکرم درباره پیشرفت اسلام و عامل عدم عقب ماندگی مسلمانان حدیثی دارند که می فرمایند چیزی که باعث شد مسلمانان با سرعت دنیا را بگیرند اولا مسأله زهد یعنی بی اعتنایی به دنیا و دوما یقین قطعی به مسیرشان بود و این یقین شان عامل پیشرفت شد و عامل دیگر هم زندگی ساده مسلمانان بود.

وی افزود: مسلمانان اعتنا به زندگی پرزرق و برق نداشتند چراکه زندگی پرزرق و برق هزینه سنگینی دارد و یکی از هزینه هایش شکست مقابل دشمن است. اگر شک در انسان به وجود بیاید و یقین کمرنگ شود آرزوهای دور و دراز به وجود می آیند و حقوق های نجومی و رانت ها جلوه گری می کنند. اکنون چرا آمریکا از ما می ترسد و حرف از گزینه نظامی روی میز می زند؟ چون ما سلاحی داریم که آنها ندارند و آن هم سلاح ایمان و یقین است. دشمن می خواهد این دو را بگیرد. اولا زندگی ها را پرزرق و برق کند، دوما با شبهات متعدد آن اعتقادات محکم و معنوی را متزلزل کند و اگر این اتفاق بیفتد و اعتقادات کمرنگ شود آن روز کار ما زار است.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه خطاب به دولتمردان گفت: دولتمردان بدانند اگر در برابر این ملت به خصوص نسل جوان و روحانیت خدمتگذار وظیفه شان را انجام دهند نه از آمریکا بترسند و نه از غیر آمریکا. اگر بخواهیم با آنها مذاکره کنیم اولین چیزی که می خواهند این است که می گویند تمام آثار اتمی را محو کنید. تمام موشک ها را نابود کنید. اسرائیل را به رسمیت بشناسید و یا فرقه های ضاله را به رسمیت بشناسید و آنها می خواهند قدرت انقلاب اسلامی را از بین ببرند تا این قدرت در برابر منافع نامشروع شان نباشد. دولتمردان باید به این ملت خدمت کنند تا بتوانند رسالت شان را به انجام برسانند. مردم این تیم اقتصادی دولت را نمی پسندند. در مدیریت قاطعیت و شجاعت لازم است اگر قاطع و شجاع نباشید مدیر خوبی نخواهید بود گاهی لازم است به خطاهایتان اعتراف کنید و از مردم عذر بخواهید و آن را توجیه نکنید.

وی در ادامه در رابطه با دستگاه های قضایی گفت: مردم از دستگاه قضایی فعلی به شدت ناراضی هستند چون همیشه صحبت مفسدان اقتصادی است اما مجازات نیست، جرم هست اما مجازاتی در کار نیست، برای خودشان تشریفات غلط و دست و پا گیر درست کردند که محاکمه مفسدان اقتصادی مدت های طولانی وقت می برد. اگر قاطعیت باشد می شود هر کدام از مفسدان را در یکی دو ماه محاکمه کرد و امیرالمومنین علی (ع) در یک جلسه محاکمه می کرد، حکم می داد و اجرا می کرد اما محاکمه مفسدان در دستگاه قضایی مدت های طولانی طول می کشد.

آیت الله مکارم شیرازی در ادامه افزود: از همه بدتر این است که مفسدان اقتصادی دست شان در دست قدرت های نفوذی است چراکه اگر این طور نبود آنها نمی توانستند این کارها را بکنند و مثلا تعدادی انبوه ماشین های خارجی وارد کنند یا سه هزار و پانصد میلیارد تومان به جیب بزند و فرار کند. اگر این طور باشد با این وضع مفسدان اقتصادی خود را در جای امن می بینند. آنچه مهم است قاطعیت و شجاعت است و نباید ملاحظه هیچ کس را کرد. امیرالمومنین (ع) ملاحظه برادرش عقیل را هم نکرد در حالی که او فقط یک رانت کوچک از ایشان می خواست و شما هم ملاحظه برادرتان را نکنید و با برادران، پسران و دوستان تان برخورد کنید. چراکه مسأله حق و عدالت قوم و خویشی ندارد و اگر این عامل رعایت شود آینده روشن است و خدای ناکرده نباید با همین برنامه ها پیش رود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم افزود: من سراغ دارم که مقداری کم ارز دولتی برای انجام فعالیت های فرهنگی و خدمت به اسلام و تشیع می خواستند اما به آنها ارائه نشد و در مقابل ارز دولتی بسیار زیادی به ۴۰ موسسه واردات موبایل بدون حساب و کتاب اعطا شد. تا این دستگاه ویرایش نشود مردم ناراضی خواهند بود. الحمدالله مردم ما در شرایط حاضر آمادگی دارند. عوامل بیگانه دو هفته پشت سر هم مردم را دعوت به اعتراض در خیابان ها کردند اما نتیجه ی قابل ملاحظه ای نداشت و کسی استقبال نکرد و آن مقدار کمی هم که حضور داشتند از افراد خودشان بودند چراکه مردم ما می دانند مملکت را باید با صمیمیت، انسجام، برادری و فداکاری حفظ کرد. این چنین مردمی را باید قدردانی کرد.

وی در ادامه در رابطه با حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه خراسان بسیار پربار است و بزرگان، علما، ادبا، مفسرین، فقها و محدثین بسیار داشته و حوزه با بهره ای است. سعی کنید کلام پیامبر اسلام را در زندگی تان فراموش نکنید تا بتوانید در شرایط خاص این حوزه، این نظام و این کشور را حفظ کنید و امیدوارم همه شما در سایه امام زمان (عج) و عنایات خاص پروردگار وظیفه تان را انجام دهید و ثابت کنید روحانیت همیشه فداکار اسلام بوده و خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان با اشاره به مسأله حاشیه شهر مشهد گفت: حواس مان را جمع کنیم نفوذی ها و وهابی ها و آنهایی که جان مردم برایشان اهمیت ندارد در حاشیه شهر مشهد نفوذ نکنند البته با کارهایی که انجام شده و با توجه به ستادی که آیت الله علم الهدی در این رابطه تشکیل داده اند آن حاشیه شهر خطرناک پیشین از بین رفته است و کم کم رو به بهبودی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. شما حق روزنامه نگران را برسمیت بشناس و مصاحبه بکن حقایق روشن میشه چگونه هست عده ای در همه موارد نظر میدن ولی حاضر به بحث و مصاحبه و مناظره نیستند تعدادشان هم کم نیست روسای غیر دولتی هم پاسخگو نیستند این یعنی کلام ما برحقه وهمه باطلند خدا گواهه یکطرفه رفتن کار عاقلان نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا