خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آزادی مشروط زندانی مسیحی

/ وکیل سوادا آغاسر در گفت‌وگو با انصاف نیوز /

وکیل سوادا آغاسر، زندانی مسیحی ارمنی که با اتهام ترویج مسیحیت دستگیر و محکوم به حبس شده بود، در گفت‌وگو با انصاف نیوز از آزادی مشروط این زندانی در تاریخ یکشنبه 30 تیر خبر داد.

حسین تاج وکیل دادگستری در اینباره گفت: سوادا آغاسر، مسیحی زاده و عضو کلیسای ارتدکس ارمنی؛ چهارشنبه 30 مرداد 92 دستگیر شد و تا 10 اسفند 92 تحت بازداشت و بازجویی بود و پس از آن با قید وثیقه آزاد شد. در تاریخ 20 اسفند 93 طبق رأی صادره از شعبه 28 دادگاه انقلاب اسلامی تهران به 5 سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور از طریق ترویج مسیحیت محکوم شد.

او در ادامه گفت: با اعتراض به رأی مذکور، پرونده جهت رسیدگی به دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارسال و رأی معترض عنه در تاریخ  16 بهمن 95 توسط شعبه 36 تجدید نظر عیناً تایید شد.

حسین تاج گفت: پس از احضار، 13 تیر 96 دوران محکومیت شروع شد. از 23 مرداد 97 (1/3 حبس)  درخواست آزادی مشروط داده شد و در نهایت و بعد از تغییرات در سیستم قضایی بالاخره سوادا آغاسر در روز یکشنبه 30 تیر 98 بعد از مجموع 941 روز با پذیرش آزادی مشروط از زندان آزاد شد. این اولین باری بود که یک مسیحی زاده عضو کلیسای ارتدکس ارمنی (معروف به گریگوری) با اتهام ترویج مسیحیت دستگیر و محکوم به حبس شده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دوستان می گویند که حضرت مسیح زنده است. پس خدا رو شکر که گذرش به ایران نمی افتد !

  2. ضمن پوزش، از هموطنان مسیحی می خواهم که این رفتارها را به نام ما مسلمانان ننویسند ، همانطور که ما رفتارهای کلیسای قرون وسطی را به نام پیروان مهرآیین مسیح الهی نمی نویسیم
    پرستش به مستی است در کیش مهر (سید محمدحسین طباطبایی ؛ عارف ایرانی مسلمان)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا