خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارش| ارز دلالان ارزان‌تر از صرافی‌ها

در حالی که در هفته‌ی گذشته دولت به جز کالاهای اساسی، تهیه‌ی ارز برای اقلام دیگر را به بازار ثانویه ارجاع داده است، صرافی‌ها از فروش ارز خودداری کرده و قیمت ارز آن تعدادی از صرافی‌ها که ‌فروش دارند گران‌تر از دلالان خیابان فردوسی است!

گزارش میدانی خبرنگار انصاف نیوز از بازار ارز خیابان فردوسی ظهر 20 مردادماه، حاکی از آن است که حتی پس از ابلاغ و ارایه‌ی سازگار تحویل ارز توسط دولت به صرافی‌ها، آنها از عرضه خودداری می‌کنند و تنها خریدار ارز هستند.

برخی از آنها مدعی بودند که چون قاعده بر اصل عرضه و تقاضا است، و از طرفی مردم ارزی برای فروش نیاورده‌اند، بنابراین ما نیز فروش نداریم و فقط خریدار هستیم.

برخی از صرافی‌ها می‌گفتند که هنوز چیزی از طرف دولت به ما ابلاغ نشده است و این درحالی است که اطلاعیه‌ی نحوه‌ی پرداخت ارز که توسط دولت اعلام شده است بر روی شیشه‌های آنها نصب شده بود.

برخی از آنها با گماردن شخصی در ورودی صرافی از ورود مردم به صرافی جلوگیری می‌کنند

وضعیت نابسامان بازارر ارز و درخواست مردم برای تهیه‌ی آن ایجاد دو قطبی در بازار کرده است به طوری‌که صرافی‌ها دلار با قیمت 11500 و یورور و 12800 تومان به فروش می‌رسانند و این در حال است که دلالان در بیرون همان صرافی‌ها دلار را 10800و یورو را نزدیک به 12 هزار تومان می‌فروشند.

دو نکته در بازار ارز قابل توجه است یکی اینکه صرافی‌ها دلار را با قیمت 10هزار تومان و یورو را 800/11 تا 12 هزار تومان می‌خرند این یعنی برروی هر دلار 1500و یورو 1000تومان سود دریافت می‌کنند و دوم اینکه از درج قیمت‌ها بر روی تابلو نمایش قیمت ارز خودداری می‌کنند.

این تفاوت قیمت علاوه بر ایجاد فضای سو استفاده و افزایش دلار تقلبی بر سردرگمی مردم نیز دامن می‌زند؛ به این معنا که از طرفی به دلالان اعتماد ندارند و از طرفی صرافی‌ها به آنها پاسخ‌گو نیستند.

برخی از افرادی که خریدار ارز بودند ضمن بحث با صرافی‌ها خواهان پاسخ‌گویی درخصوص نحوه‌ی عرضه‌ی ارز بودند که با این پاسخ از سوی صرافان مواجه می‌شدند: «به بانک مرکزی مراجعه کنید و از آنها بخواهید» و یا به روزهای آینده ارجاع می‌دادند.

از سوی دیگر ماموران از اجتماع مردم در مقابل صرافی‌ها جلوگیری می‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. صرافی ها عمدتا متعلق به وابستگان برخی مسوولان است ، دلالان هم انصافشان بیشتر است و هم طمعشان کمتر ، همه هم ایرانی هستند !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا