خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کفاشیان: برای میزبانی ایران از AFC قول گرفتم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: با تک به تک اعضای هیأت رئیسه صحبت کرده‌ام و بیشتر آنها به منظور کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ قول همکاری داده‌اند.
خبرگزاری فارس: گفت‌وگو با علی کفاشیان، رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در روزهای پرسوژه فوتبال ایران هرگز خالی از لطف نیست؛ سوژه‌هایی متفاوت از حضور ناظران AFC برای بازدید از امکانات کشورمان به منظور کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 گرفته تا انتخاب اعضای هیأت رئیسه پرسپولیس و بحث بازیگر شدن آقای رئیس.
بر همین اساس گفت‌و‌گویی را با رئیس فدراسیون فوتبال ترتیب دادیم که متن آن در زیر می‌آید: 
فارس: پس از جلسه‌ای که در وزارت ورزش داشتید مسائلی را عنوان کردید که بوی عدم تمدید قرارداد کی‌روش از آن می‌آمد. به واقع باید کی‌روش را رفتنی دانست؟
هنوز بحث تمدید قرارداد کی‌روش منتفی نیست. ما همچنان سرمربی تیم ملی را می‌خواهیم و به او هم نیاز داریم، ضمن اینکه او را بهترین مربی برای تیم ملی می‌‌دانیم، فقط توانمندی تأمین بودجه او را نداریم که اگر دولت تأمین بودجه برای تمدید قرارداد کی‌روش را تضمین کرده و این بودجه را تأمین کند، با او مذاکره کرده و قراردادش را تمدید خواهیم کرد. اگر هم دولت تضمینی ندهد که نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم.
 
فارس: اما در برنامه‌ 90 گفته بودید که تکلیف سرمربی تیم ملی را تا قبل از جام جهانی روشن می‌کنم، حال این مربی هرکسی می‌خواهد باشد؛ چون بلافاصله بعد از جام جهانی، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را در پیش داریم، نباید اتفاقات گذشته یک‌بار دیگر تکرار شود. در صورت رفتن کی‌روش برای سرمربیگری تیم ملی گزینه‌ای دارید؟
خیر؛ گزینه‌ای نداریم و ابتدا باید تکلیف‌مان را با کی‌روش مشخص کرده و با او به نتیجه برسیم. باید با دولت مذاکره و صحبت کنم تا در صورتی که بتوانند بودجه تمدید قرارداد کی‌روش را تأمین کنند آن زمان این کار را انجام دهیم در غیر این‌صورت، فکر دیگری خواهم کرد.
 
فارس: در جریان اردوی تیم ملی در آفریقای جنوبی هستید؟، دیدار با موزامبیک هم لغو شد. به نظر می‌رسد تیم ملی این روزها خیلی تنهاست.
خیر تیم ملی تنها نیست. این تیم زیر نظر کادر فنی در آفریقای جنوبی تمرین و بدنسازی می‌‌کند و این دیگر کادر فنی است که باید برای بهره‌گیری از شرایط بهترین استفاده را کند. تیم ملی در این کشور آفریقایی فضای خوبی برای تمرین و مسابقه دارد.
 
فارس: پس از لغو دیدار با موزامبیک، آیا دیدار دیگری در برنامه دیدارهای تدارکاتی تیم ملی لحاظ شده است؟
از این موضوع مطلع نیستم و خود کادر فنی در مورد اینکه آیا تیم ملی به بازی تدارکاتی دیگری نیاز دارد یا خیر، تصمیم‌گیری خواهد کرد.
 
فارس: موضوع جواد نکونام به کجا رسید؟ هرچند که منتظری هم به قطر برگشت.
آقای نبی دو روز پیش مذاکراتی را با باشگاه الکویت انجام داد و امیدواریم بتوانیم از وجود نکونام هرچه زودتر بهره‌مند شویم. در هر صورت باید تلاش خود را بکنیم تا بتوانیم بازیکنانمان را برای اردوهای بعدی به طور کامل در اختیار بگیریم.
 
فارس: با وجود سفر ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران گفته می‌شود امارات از شانس بسیار بالایی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا برخوردار است و تقریباٌ ایران هیچ شانسی برای میزبانی ندارد، در این مورد چه صحبتی دارید؟
این موضوع امکان ندارد. اعضای AFC قول زیادی برای همکاری به ما داده‌اند. با تک به تک اعضای هیئت رئیسه صحبت کرده‌ام و بیشتر آنها به منظور کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 قول همکاری داده‌اند. آنها ایران را در مسأله میزبانی یک کشور قوی می‌دانند و من فکر می‌کنم برای میزبانی شانس زیادی داریم.
 
فارس: عربستان هم گویا 3 ماه پیش از میزبانی این رقابت‌ها انصراف داده است.
درست است اما باید این موضوع را کتبی اعلام می‌کردند، البته چندی پیش از رئیس فدراسیون عربستان پرسیدم که همچنان در صحنه هستید که پاسخ وی مثبت بود. در گذشته می‌گفت شاید نباشیم اما آخرین بار گفت همچنان هستیم.
اتفاقاً با تایلندی‌ها هم که صحبت کردم، آنها هم خیلی برای میزبانی جام ملت‌های آسیا 2019 راغب نبودند. در مجموع فکر می‌کنم بیشترین رقابت برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا بین ایران و امارات است.
 
فارس: فکر می‌کنید چند درصد برای کسب این میزبانی شانس داریم؟
نمی‌توانم درصد اعلام کنم. باید پس از گزارش نهایی بازرسان AFC در خصوص چهار کشور نامزد میزبانی و پس از تأیید نهایی چهار کشور فوق توسط AFC باید صحبت‌ها و لابی‌ها را آغاز کنم. البته به یک‌سری لابی‌های ویژه در سطح بالا هم از سوی وزارت امور خارجه نیازمندیم تا سفارت‌هایمان از سایر کشورهای آسیایی خواستار حمایت شوند که این موضوع از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
ما 6 ماه برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا وقت داریم که باید طی این 6 ماه یک لابی بزرگ از طریق وزارت امور خارجه و مقامات سیاسی کشورمان و خود فدراسیون فوتبال انجام شود.
 
فارس: گویا جلسه‌ای را با نصرالله سجادی برگزار خواهید کرد. مسائل مالی هم در این جلسه مطرح خواهید کرد؟
خیر. این جلسه در مورد پول و مسائل مالی نیست و در مورد عملکرد کمیته‌های مختلف فدراسیون که در حال فعالیت برای جام جهانی هستند به معاون وزارت ورزش گزارشی را خواهیم داد.
 
 
فارس: بقیه 24 میلیارد بودجه‌ای که برای تیم ملی پیش‌بینی کرده بودید را چه زمانی خواهید گرفت؟
این مقدار را هم وزارت ورزش قول داده تا به نحوی تأمین کرده و به فدراسیون پرداخت کند. 
 
فارس: همچنان برای فصل آینده با رفتن بازیکنان طراز اول به کشورهای خارجی مشکلی ندارید، حتی گفته بودید بازیکنان را نسبت به این کار تشویق هم خواهید کرد.
تشویق نمی‌کنیم اما یکی از سیاست‌هایمان هم این است که دیگر جلوی بازیکنان را برای رفتن به کشورهای خارج نگیریم. اگر جای دیگری پولی بیشتری می‌دهد، بازیکنان می‌توانند بروند و این پول را بگیرند. ما هم از بازیکنانی که داخل کشور هستند استفاده می‌کنیم.
 
فارس: قضیه شکایت از اسپانسر سابق تیم ملی به کجا رسید؟
در حال پیگیری مسائل حقوقی هستیم و هنوز کار آنها تمام نشده است.
 
فارس: تیم ملی فوتسال هم به ویتنام رفت تا در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شرکت کند. در مورد این تیم چه نظری دارید؟
اگر این بازیکنان مغرور نشوند حتی توانایی این را دارند تا در بین سه تیم برتر جهان قرار بگیرند. من حتی به جمع آنها رفتم و اعلام کردم که سال گذشته دست‌مان تنگ‌تر بود و به دلیل مشکلاتی که داشتیم نتوانستیم به شما خوب برسیم و حتی قول دادم در صورتی که در ویتنام نتایج خوبی گرفته و به جام جهانی بروند، پاداش ویژه‌ای به آنها اهدا کنم.
در هر حال دعا می‌کنم تا آنها با دست پر بازگردند چراکه آسیا برای فوتسال ایران کوچک است.
 
فارس: پاداش فوتسالی‌ها چه اندازه است؟
باید در هیئت رئیسه این موضوع را مطرح کنیم و ببینیم چه مقدار می‌توانیم بدهیم چون ملی‌پوشان فوتسال خیلی زحمت کشیدند. 
 
فارس: اعضای هیات رئیسه پرسپولیس هم مشخص شدند. از آنها شناخت دارید؟
آقای استیلی و زادمهر را می‌شناسم و خدمت سایر اعضا هم بعداً خواهیم رسید!
 
فارس: در مورد پرسپولیس که تعیین تکلیف شد. به نظر همین روزها هیات مدیره استقلال هم انتخاب خواهد شد. در این خصوص چه نظری دارید؟
در مورد هیات مدیره پرسپولیس قبلاً قرار بود با من مشورت شود که این امر صورت نگرفت و خودشان این تصمیم را گرفتند البته هر تصمیمی هم گرفته شود، ما تابع تصمیم وزارت ورزش هستیم.
 
فارس: گفته می‌شود شاید رحیمی، مدیرعامل اسبق سپاهان به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شود.
چه آقای رحیمی و چه هر فرد دیگری توسط وزارت ورزش انتخاب شود، می‌توانند کار را اداره کنند و مشکلی با این موضوع نداریم.
 
فارس: امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود همانطور که مجلس در خصوص قرارداد بازیکنان توصیه به شفاف‌سازی کرده است باید مجلسی‌ها در مورد سایر امور از جمله پول نفت هم چنین کاری را انجام دهند. در این مورد چه نظری دارید؟
این نظر آقای قلعه‌نویی است. من قبلا هم در این مورد حرفی زدم که برایم دردسر درست شد.
ما شفاف‌سازی قراردادها را در رئوس کارهای خود قرار دادیم، ان‌شاءلله بقیه هم در سایر امور به این ترتیب با شفافیت عمل کرده و به شفاف‌‌سازی بپردازند. 
 
فارس: البته قلعه‌نویی اعتقاد داشت که شفاف‌سازی قراردادها باید برای هر 16 تیم و به صورت یکجا صورت می‌گرفت و نباید اینطور بود که فقط برای استقلال و پرسپولیس این کارها انجام شود.
البته این صحبت را قبول دارم و اگر قرارداد هر 16 تیم اعلام می‌شد خیلی خوب بود، اما وزارت ورزش به عنوان پیشتاز این سیاست، این دستور را برای استقلال و پرسپولیس داد و برای سایر تیم‌ها هم از این پس از کار انجام خواهد شد، ضمن اینکه ما هم در هیئت رئیسه فدراسیون به تصویب رساندیم که سال بعد در خصوص تمام تیم‌ها، بحث شفاف‌سازی قراردادها صورت گیرد.
 
فارس: در مورد حق پخش هم توضیح می‌دهید؟
قراردادمان با صدا و سیما تمام شده و نیاز هست تا قرارداد جدیدی را منعقد کنیم. دو سه نامه هم از از 3 ماه پیش به صدا و سیما داده‌ایم که هنوز هیچ پاسخی به ما نداده‌اند. امیدواریم این کار دیر نشود و اگر قرار است برای حق پخش مذاکراتی را انجام دهند، از همین الان این مذاکرات را آغاز کنند در غیر این‌صورت در زمان آغاز مسابقات لیگ برتر دیگر دیر خواهد و جلوی پخش بازی‌ها را خواهیم گرفت.
 
فارس: برای حضور در هیات رئیسه AFC برنامه‌ای ندارید؟
چرا اتفاقاً باید طوری فعالیت‌هایمان را برای دور بعدی انجام دهیم که بتوانیم به طور حتم در هیئت رئیسه باشیم.
 
فارس: تیتو ویلانووا، سرمربی سابق بارسلونا هم درگذشت. او را که می‌شناختید؟
سرمربی سابق بارسلونا از مربیان خوب جهان بود و من هم درگذشت این مربی را تسلیت می‌گویم.
 
فارس: طرفدار کدام تیم اروپایی هستید؟
هیچکدام!
 
فارس: با توجه به حضور در سریال پایتخت، دوست دارید باز هم در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف بازی کنید؟
من هنرپیشه نیستم و هنرپیشگی نکردم. برای نماد تیم ملی حاضر شدم در سریال پایتخت بازی کنم و بیشتر هدفم از این کار تبلیغ تیم ملی بود در غیر این‌صورت من که هنرپیشه نیستم.
 
فارس: گویا یکسری سکانس‌ها هم حذف شد. از این موضوع ناراحت نشدید؟
خیر اصلاً. این دیگر تصمیم کارگردان بود و ناراحتی ندارد.
 
فارس: برای انتخابات آتی فدراسیون فوتبال دوباره کاندیدا می‌شوید؟
معلوم نیست و دو سال دیگر باقی مانده و باید روی این موضوع فکر کنم.
 
فارس: اما در یک برنامه تلویزیونی رسماً در این مورد اعلام آمادگی کردید؟
در این برنامه شوخی کردم و هنوز تصمیم نگرفته‌ام!
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا