خرید تور تابستان ایران بوم گردی

ابهام در هویت بازداشتی‌های شوراهای استان تهران [+تکمیلی]

در پی اعلام خبر بازاشت چند نفر از اعضای شوراهای شهر استان تهران یک عضو شورای شهر تهران گفت: از اعضای شورای شهر تهران کسی بازداشت نشده است.

مهرنیوز در خبری که به نقل از استانداری منتشر کرد نوشته بود: استانداری تهران اعلام کرد که در بررسی های انجام شده، تعداد 25 نفر به دلیل سوء استفاده از موقعیت و سوء استفاده از اموال شهرداری  و اقدامات غیر قانونی دیگر مورد اتهام های مختلف قرار گرفته اند. در این راستا اعضای شوراهای شهر دراستان تهران به جرم تبانی درمعاملات شهرداری دستگیر و ۶ نفر به اتهام جعل مدرک تحصیلی بازداشت شدند.

سوء استفاده از موقعیت شغلی به سلب عضویت از شورا حکم برخی از این افراد اعلام شده است. 9 نفر به اتهام ارتشاء و تبانی در معاملات شهرداری دستگیر شدند که اکنون با قرار وثیقه آزاد  هستند. یک نفر به اتهام تحصیل مال نامشروع در تعلیق قضایی قرار دارد.

عضو شورای پنجم شهر تهران با بیان اینکه هیچ یک از افراد شورای پنجم شهر تهران دستگیر نشده‌اند به خبرنگار انصاف نیوز گفت: یکی از افتخارات شورای شهر تهران، سلامت تک تک اعضای آن است.

حسن رسولی در ادامه افزود: برداشت اشتباهی از این خبر شده است، زیرا دراستان تهران تعداد قابل توجهی شهر، بخش و روستا داریم که مربوط به شورای اسلامی است اما این دستگیری‌ها هیچ نسبتی با اعضای شورای پنجم شهر تهران ندارد.

تکمیلی:

خبرآنلاین در ساعت 14:55 دقیقه‌ی 22 مردادماه نوشت:

سلیمانی راد از بازداشت یک عضو شورای شهر تهران به دلیل تبانی، سوء استفاده از موقعیت شغلی و عدم خارج از ضوابط قانونی خبر داد.

رحیم سلیمانی راد سرپرست اداره کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری در رابطه با بازداشت 9 تن از اعضای شوراهای استان تهران اظهار کرد: درطول یک ماه اخیر چند تن از اعضای شورهای اسلامی استان تهران به علت تبانی، سوء استفاده از موقعیت شغلی و اعمال خارج از ضوابط قانونی بازداشت شدند.

وی افزود: 5 نفر از این اعضا با قرار وثیقه آزاد شده و برای اعضای آزاد شده حکم صادر خواهد شد که طبق ماده 91 قانون تا زمان صدور حکم قطعی، این افراد از سمت خود تعلیق می شوند.

سلیمانی راد گفت: 6 عضو شورای روستاهای استان نیز به دلیل تبانی، سوء استفاده از موقعیت شغلی و اعمال خارج از ضوابط قانونی بازداشت و سلب عضویت شدند.

وی در ادامه افزود: یک نفر از اعضای شورای شهر تهران نیز به همین دلیل بازداشت شد.

این درحالی است که علی اعطا، عضو شورای شهر تهران درساعت 16:49 دقیقه‌ی امروز 22 مردادماه در توییتر خود با تکذیب خبر دستگیری یک نفر از اعضای این شورا، نوشت: «خبر بازداشت یکی از اعضای شورای اسلامى شهر تهران كه در برخى رسانه ها ها و شبكه هاى اجتماعى منتشر شده است، صحت ندارد.»

یک مقام آگاه در شورای شهر تهران نیز در این مورد به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «شنیده‌ها حاکی از این است که شش نفر از کسانی که در شورای شهر استان تهران دستگیر شده‌اند از شهرستان پرند هستند و بقیه نیز از شهرستان‌های دیگر تهران هستند. هیچ یک از آن‌ها از اعضای شورای شهر تهران نیستند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. واقیعت امرازخبرهای دستگیری هابه فسادمالی ،اختلاس،سوی استفاده ازقدرت درادارات،نهادها وارگانها و شورای های شهروشهرداری های سراسرکشورچنین برمی اید؟!مسولین وکارکنان اداری کشور مادر ادارات بغیراز زد وبند واختلاسگری مسولیت دیگری ندارند؟!انگار مسولین ادارات مابوسه برپیشانی مسولیت پذیری زده اند و انرا به یادگار درلب طاقچه کذاشته اند!؟گویاطبق گزارشات اخیرمنابع موثق شهردار زابل همراه با ۶تن ازکارمندانش درشهرداری شهرستان زابل بجرم اختلاس،زد وبند،جعل اسناد وفسادمالی وتصرف غیرقانونی اراضی ملی این شهرتوسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگیر و روانه بازداشتگاه شده اند!!خداوندبه فضل دریای بی کرانش بحال مردم مظلوم کشور رحم نماید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا