خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رانتخواری پزشکیان !؟

/ دفاع اکبر اعلمی از پاکدستی پزشکیان /

«اکبر اعلمی» نماینده‌ی اسبق مردم تبریز در مجلس، در یادداشتی تلگرامی با عنوان «رانتخواری پزشکیان!؟» نوشت:

پس از جلسه‌ی استیضاح ربیعی وزیر کار سابق، تعدادی از کاربران از بنده خواسته بودند تا در مورد مسائل مطرح شده درخصوص آقای پزشکیان نماینده تبریز اعلام موضع کنم. یکی از این کاربران کامنتی را که «اسکرین شات» آن ضمیمه است، برایم فرستاده و بصورت حق به جانبی از راقم پرسیده است چرا نظرم را در مورد رانتخواری او و ..‌‌. اعلام نمی کنم!؟

باو و سایر کاربران قول داده بودم که پاسخ آنها را در قالب یک یادداشت بیان نمایم. اینک پاسخ من:

🔻 بنده با کسی عقد اخوت نبسته‌ام حتی اگر از نزدیک‌ترین دوستانم هم خلاف فاحشی ببینم در مقام توجیهش برنخواهم آمد تا چه رسد به پزشکیان که پس از پایان دوران نمایندگی بنده و در طول سه دوره نمایندگی او حتی یکبار هم در مجلس و بیرون از مجلس با هم سلام و علیکی نداشته‌ایم!

🔻 لذا باوجود همه کم لطفی‌های دکتر مسعود پزشکیان و انتقاداتی که به برخی رفتارها و شیوه مدیریت او دارم مانند؛ بکارگیری حلقه‌ی محدود اطرافیان بدون تخصص خود در پست‌های کلیدی، دستکم یک مورد حمایت جانانه از نماینده‌ای که پرونده سوء اخلاقی‌اش اظهر من الشمس است، شیوه اداره هیات عالی نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس و همچنین تسامح و تساهل در رسیدگی به پرونده‌های تخلفات برخی نمایندگان مجلس و نیز وساطت او در مورد یک پرونده قضایی و کوتاهی‌های وی در ایفای مرّ وظایف نمایندگی و فروافتادن در ورطه سیاست زدگی و غفلت از امور معیشتی مردم و فسادستیزی و میل به وکیل الدولگی (مانند بسیاری از نمایندگان دیگر)؛

لیکن صراحتا اعلام می‌نمایم که پزشکیان از حیث اخلاقی و اقتصادی؛

🔻 یکی از سالمترین و پاکدسترین نمایندگان سه دوره اخیر مجلس است. از اینرو باصطلاح افشاگری فلان نماینده علیه او و فرزندش و ذکر نام یک دختر خانم محترم و تحصیلکرده از پشت تریبون مجلس که مانند همه شهروندان این کشور حق برخورداری از یک شغل درخور خود را داراست، اقدامی بسیار سخیف، کودکانه، فرصت طلبانه، ناشایست و مغایر با همه اصول و موازین شرعی و اخلاقی محسوب می‌شود. از اینرو اتهام فساد و رانتخواری برچسب ناچسبی است که اصلا باو نمی‌چسبد‌.

🔻برای پی بردن به این ادعا کافیست، در مورد مدارک تحصیلی نمایندگان مجلس، مشاغل جانبی آنها و موقعیت شغلی همسر و فرزندان آنها و بده و بستان‌های رایج در مجلس تحقیق و تفحص به عمل آید، آنگاه میزان پاکدستی پزشکیان و خانواده‌اش در مقایسه با بسیاری از آنها ملموس و محسوس‌تر خواهد شد.

🔻 وانگهی با توجه به شغل و تخصص پزشکیان که جراحی قلب است و ایکاش نمایندگی را رها و با همه توان در همین حوزه فعالیت می‌کرد، اگر او در مقام ویژه خواری و پارتی بازی بنفع فرزندانش بود، مطمئنا موقعیت آنها به مراتب بهتر از امروز بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. البته بکارگیری اطرافیان بدون تخصص در پست های کلیدی رانت نیست چون به قصد خدمت است ، و لابد این اطرافیان بدون تخصص افرادی هستند مومن و متعهد با چهره های نورانی !
    اعلمی هم پزشکیان را با اکثر نمایندگان مقایسه کرده است !!

  2. سلام در این متن چند نکته قابل تامل بود : یکی اینکه نمایندگان مجلس بجای وحدت و انسجام و ارتباط و استفاده از دانش همدیگر ، چند دوره حتی در بیرون با هم سلام علیک نداشته باشند . (انانیت یعنی چه ؟) نکته دوم چگونه می شود در مجلسی که ارتباط دوستانه نباشد به بررسی حق و ناحق امید وار شد ؟ نکته دیگر اینکه حاشیه های مجلس به اندازه ای زیاد شده که وظایف اصلی خود را فراموش کرده اندو کارشان حسابرسی همدیگر شده نه تفکر بر راه های برونرفت از وضع موجود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا