خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در بازار شبانه ارز چه خبر است؟

دنیای اقتصاد نوشت: در ساعات عادی بازار که جریان طبیعی معاملات وجود دارد، نوسان‌گیران قدرت کمتری دارند که قیمت‌ها را مطابق خواست خود جا‌به‌جا کنند. با آغاز به کار حتی محدود صرافی‌ها و لغو ممنوعیت معاملات ارزی، شفافیت خریدوفروش‌ها در بازار بیشتر شده است.

از سوی دیگر، اگر قیمت‌ها در طول روز تکانه‌های غیرطبیعی را تجربه کنند، آن هم در روزهایی که تقاضا در بازار کمی فروکش کرده است، ممکن است بازارساز با ورود خود تحرکات نوسان‌گیران را با حضور خود خنثی کند و اجازه جا‌به‌جایی شدید قیمت‌ها را ندهد.

در این شرایط، نوسان‌گیران شب‌ها در معاملات پشت خطی و پس از بسته بازار فعال می‌شوند. مهم‌ترین ویژگی معاملات شبانه آن است که ارز به‌صورت فیزیکی مورد معامله واقع نمی‌شود و بیشتر خرید و فروش‌ها حالت به اصطلاح کاغذی دارد. در این شرایط؛ بالا رفتن قیمت‌ها در انتهای شب به سود معامله‌گرانی است که طی روز در معاملات فردایی موقعیت خرید گرفته‌اند.

دومین ویژگی معاملات شبانه آن است که حجم خرید و فروش‌ها محدود و تعداد معامله‌گران نیز کم است. سومین ویژگی این دسته از معاملات به عدم شفافیت آن مربوط است و ممکن است گروه محدودی با تعدادی از معاملات هیجانی صوری سطح قیمت‌ها را جا‌به‌جا کنند.

برخی عنوان می‌کنند این افراد در خارج از کشور حضور دارند و به‌دلیل معاملات فردایی که در شهرهای هرات و سلیمانیه انجام داده‌اند، قیمت‌های بازار داخلی را نوسانی می‌کنند تا آن بازارها را نیز تحت‌تاثیر قرار دهند. این در حالی است که نظرهای متفاوت دیگری نیز در بازار وجود دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا