خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منفعت مادی تا کجا؟

«علیرضا ایمانخانی» در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز درباره‌ی فوت دو نوجوان فوتبالیست یزدی در اردوی گرجستان، نوشت:

خبر بسیار تلخ و ناگوار بود. فوت دو نوجوان  فوتبالیست یزدی در اردوی گرجستان و باز هم داغی دیگر برای مردم ایران، اما داستان به همین جا ختم نمی شود.

با پخش برنامه‌ی نود و گزارش حزن‌انگیز از خانواده‌های این دو نوجوان درگذشته، مردمی که در حال دیدن این برنامه‌ی پربیننده بودند با ابعاد و زوایای جدیدی از  این سهل‌انگاری که به قیمت جان این دو عزیز و ویرانی آشیانه‌ی این دو خانواده بود روبرو گشته و  قطعا خیلی‌ها مخصوصا والدین بسیاری  شب تلخی را تجربه کردند.

نوشته‌های مستند و تصاویر گرافیکی همگی نشان دهنده‌ی اجبار و تهدید این خانواده‌ها به اردوی اجباری مثلا تفریحی یا ورزشی بود. مسوولی که در کمال بی‌مسوولیتی،  مدعی اطلاع دقیق و  کامل خانواده‌ها و رضایت قطعی آنها از این اردو بوده و در کمال بی‌شرمی عنوان می‌کند که این نوجوانان همگی بیمه‌ی  حوادث بوده‌اند. (گویا دغدغه‌ی این خانواده‌ها غرامت مالی است که با پرداخت دیه‌ مشکل آنها حل خواهد شد ،غافل از اینکه والدین آنها حاضرند چندین برابر این مبالغ را بپردازند ولی جگرگوشه‌ی آنها  امروز کنارشان بود.)

ولی ظاهرا در پس پرده مساله‌ی مهم دیگری پنهان است. اختلاف قیمت ارز مسافری، با بازار آزاد این آقایان را به وسوسه انداخته تا  از احساسات پاک خانواده‌ها سوءاستفاده کرده و با در نظر گرفتن ارزانترین کشور جهت سفر، مبلغ قابل توجهی را کسب کنند؛ حال آنکه کوچکترین مراقبتی را از امانت‌های مردم‌ نکرده و این دو عزیز در دریاچه‌ی فاقد غریق نجات جان باختند.

آیا به راستی کسب مبلغ چند میلیونی و یا حتی بیشتر، ارزش داغدار کردن این خانواده‌ها را داشت؟ قطعا دیگر نوجوانانی که شاهد جان دادن دوستان خود بودند نیز از روحیه و روان خوبی برخوردار نبوده و  این  نکته در کلام یکی از این نوجوانان که در حال مصاحبه بود کاملا مشهود بود.

به راستی کدام‌کشور با سرمایه‌های خود چنین  می‌کند؟ کدام مرجع بر نحوه‌ی عملکرد این آکادمی‌ها نطارت دارد؟ مسوولی که خود فاقد کارت پایان خدمت بوده و صلاحیت خروج از کشور را ندارد چطور با فریب خانواده‌ها، عزیزان آنها را به اشخاص دیگری می‌سپارد تا  آنها این ورزشکاران را به سفر اردویی ببرند؟

ترس آنجاست که باز هم مسوولین از این اتفاقات تلخ  دست عبرت کافی جهت نظارت‌های لازم  را نگرفته و خدایی نکرده داغ دیگری در راه باشد. انشا الله که اینطور نباشد و کام تلخ از مردم شریف ایران دور باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. تو این اتفاق فاجعه آور ابتدا خانواده های این بچه ها مقصرن چون حتی اگر به قیمت اخراج شدن بچه هاشون از تیم فوتبال هم که میشد ولی بازم نباید اجازه میدادن که بچه هاشون از کشور خارج بشوند و دوم مسئول اکادمی که ادعا میکرد هیچ تقصیری نداره در حالیکه اکامی فوتبالش اصلا مجوز برون مرزی نداشته و تو پیامکهایی که به پدر و مادر بچه ها داده بودکاملا تهدید کرده بود که اگه نیان باید جریمه بدهند -انشااله که مسئولین قضایی خیلی راحت از این ظلم بزرگ نگذرن و این درس عبرتی بشود که هر کس به خودش اجازه ندهد با جان بچه های بی گناه بازی کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا