خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شجاع‌پوريان: برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به توافق نرسیده‌ایم

ولی‌الله شجاع‌پوریان (معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران) در نشست تخصصي مديريت شهري و آسيبهاي اجتماعي با بیان اینکه مبارزه با آسیب‌های اجتماعی در کشور ما همچون مبارزه با فساد کماکان به توفیق نرسیده است، گفت: در زمینه آسیب‌های اجتماعی مانند مبارزه با فساد دستگاه‌های متولی فراوانی وجود دارند، اما هنوز در این زمینه به توفیق نرسیده‌ایم. من نمی‌خواهم به عنوان یک مسوول مانند یک کارشناس صحبت کنم چراکه وظیفه ما آن است که بگوییم چه اقداماتی در این خصوص انجام داده‌ایم. یکی از مشکلات اساسی ما این است که مدیریت واحد در این زمینه وجود ندارد هرچند در حال حاضر مقام معظم رهبری در این مساله داخل شده‌اند و امیدوار هستیم توفیقاتی در این خصوص حاصل شود.

شجاع‌پوریان با اشاره به اینکه اولین اقدامش تجمیع مطالعات صورت گرفته در شهرداری تهران بوده است، افزود: قرار شد تمام مطالعاتی که مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهرداری تهران در یک دهه گذشته انجام داده در اختیار محققین قرار گیرد. شهرداری در این مدت زحمات بسیار زیادی را در خصوص آسیب‌های اجتماعی کشیده و تمام مسوولیت‌ها را پذیرفته است درحالیکه براساس قوانین، شهرداری فقط دارای دو تکلیف است، اول جمع‌آوری و دوم غربالگری.

شجاع‌پوریان با تاکید بر اینکه همه شهرداری را مسوول می‌دانند، افزود: شهردار تهران شخصا به آسیب‌های اجتماعی بسیار حساس هستند و برنامه ما این است که در این دوره به جای تصدی‌گری نقش تسهیل‌گری را به عهده بگیریم. طی تفاهمنامه‌ای با بهزیستی مقرر شده که زمینه نگهداری هزار معتاد را فراهم کنیم اما باید بگویم از چند هزار میلیارد تومانی که برای آسیب‌های اجتماعی در نظر گرفته شده حتی یک ریالش هم در اختیار شهرداری نیست.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا