خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شرط مشایی برای حضور در دادگاه

بیانیه‌ی اسفندیار رحیم مشایی در واکنش به بازداشت پنج ماهه و صدور کیفرخواست در کانال تلگرامی محمود احمدی نژاد منتشر شد.

به گزارش انصاف نیوز، بخش‌هایی از این بیانیه در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

با توجه به شرایط خاص اقتصادی و سیاسی کشور و اینکه مردم از هر لحاظ در وضعیت بسیار سختی هستند و دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی نسبت به آینده‌ی خود و کشور دارند، انگیزه‌‌ی چندانی برای سخن گفتن در مورد بعضی از مسوولان دستگاه قضایی ندارم و مردم خودشان با تمام وجود آثار و نتایج اقدامات و عملکردها را درک می کنند.

‌وی با غیر قانونی دانستن مسیر رسیدگی طی شده و بازداشت 5 ماهه‌ی خود افزود: امیدی به صدور رای قانونی و عادلانه ندارم.

 

همانطور که قبلاً هم در پیشگاه مردم عزیز و خطاب به این آقایان گفته‌ام، خود را برای هر مجازاتی آماده کرده‌ام و می‌دانستم که بابت عقیده و گفتارم باید هزینه و تاوان بدهم و در این مسیر، زندان، شلاق و هر نوع مجازاتی برای من افتخار است.

بنده صرفاً در شرایط قانونی از اتهامات انتسابی دفاع خواهم نمود.

فقط در صورتی که جلسات دادگاه طبق اصل ۱۶۵ قانون اساسی و ماده ۳۵۲ قانون آیین دادرسی کیفری به صورت علنی، در محضر ملت شریف ایران و بدون سانسور برگزار و مستقیماً برای مردم پخش و منتشر شود، در دادگاه حضور خواهم یافت. در غیر اینصورت … به نشانه اعتراض از حضور در دادگاه اجتناب خواهم کرد.

بنابر این تضمین علنی بودن دادگاه به نحوی که مردم شریف به طور مستقیم و بدون سانسور از محتوای دادگاه و از جمله دفاعیات اینجانب اطلاع یابند شرط حضور اینجانب در دادگاه خواهد بود.

اتهای پیام

 

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. هیچ جای قانون اساسی حتی اصل 165 و هیچ جای قانون کیفری حتی ماده 352 صراحت و یا حتی ظهور در این مطلب ندارند که دستگاه قضا ملزم به پذیرش تقاضای متهم به علنی برگزار کردن دادگاه باشد. ببین کار به کجا رسیده که متهم برای دستگاه قضا نوع دادگاه را تعیین می کند. این آقا یا نمی داند یا خودش را به نادانی زده که برگزاری علنی یا غیر علنی دادگاه، از اختیارات دستگاه قضا است. به نظر می رسد متهم مشاییف از همین حالا، به جای حرکت بر طبق قانون برای دفاع از خود، به تجارب اطلاعاتی خود در ایجاد جنگ روانی تکیه کرده است. خدا عاقبت همه مارا ختم به خیر بگرداند. ان شا الله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا