خرید تور تابستان ایران بوم گردی

وعده اردوغان برای تکه ای از خاک ترکیه

 رجب طیب اردوغان در پیامی خطاب به نظامیان محافظ مقبره سلیمان شاه در خاک سوریه، اعلام کرد: شما تنها نیستید بلکه دولت و ارتش ترکیه پشت سر شما قرار دارد و در صورت لزوم بدون درنگ در کنار شما خواهند بود.
به گزارش انصاف نیوز به نقل از ایرنا، اردوغان رییس جمهور ترکیه پیام مشابه پیام ‘نجدت اوزل’ رییس ستاد ارتش ترکیه خطاب به نظامیان محافظ مقبره سلیمان شاه صادر کرد.
‘نجدت اوزل’ رییس ستاد ارتش ترکیه خطاب به نظامیان محافظ مقبره سلیمان شاه جد بزرگ بنیانگذار امپراطوری عثمانی در خاک سوریه، اعلام کرد که در صورت خطر، نظامیان ترکیه طی چند دقیقه نزد آنان خواهند بود.
رییس جمهور ترکیه، نیز در پیامی مشابه نوشت: جمهوری ترکیه برای محافظت از هر وجب خاک خود یک لحظه نیز تردید به خود راه نخواهد داد و در این راه تمامی امکانات خود را به کار خواهد برد.
اردوغان در این پیام با اشاره به این که مقبره سلیمان شاه تنها قطعه خاک ترکیه خارج از مرزهای این کشور است، از نظامیان محافظ این منطقه در نزدیکی حلب حمایت کرد.
آرامگاه سلیمان شاه در شهر حلب قرار دارد و بر اساس یک قرارداد تاریخی، این مقبره جزیی از خاک ترکیه در کشور سوریه محسوب می شود. 
سلیمان شاه پدربزرگ عثمان قاضی بنیانگذار سلسله عثمانی در این مقبره دفن شده است.
گفته می شود این مقبره در محاصره نیروهای داعش قرار دارد و اخبار منتشره در مورد گروگان گرفته شدن برخی نظامیان این مقبره از سوی مسوولان ترکیه تکذیب شده است.
لایحه پیشنهادی دولت ترکیه برای کسب مجوز دخالت نظامی ارتش این کشور در سوریه و عراق در نشست پنجشنبه شب مجلس این کشور به تصویب رسید.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا