خرید تور تابستان ایران بوم گردی

چند توییت متفاوت به بهانه‌ی درگذشت «آقای بازیگر»

خبر درگذشت «آقای بازیگر» سینمای ایران واکنش‌های بسیاری را در جامعه برانگیخت. شاهد صدور پیام‌های تسلیت چهره‌های فرهنگی و سیاسی بودیم و همکاران این هنرمند سرشناس نیز از خاطرات متفاوت خود با عزت‌الله انتظامی گفتند.

چند توییت متفاوت که به مفاهیمی فراتر از ابراز تاثر از فقدان «آقای بازیگر» اشاره دارد در پی می‌آید:

احسان محمدی: ‏ما سوگوار خودمانیم. در فقدان آدم هایی از این دست احساس تنهایی می کنیم وگرنه ‎عزت‌الله انتظامی در عمر بلندش خوش درخشید، اثرگذار بود، قدر دید، در صدر نشست و از نعمت های زندگی بهره بُرد.
روحش در آرامش.

فلور: ‏تایم‌لاینم پر شده از سکانس‌های به یادموندنی از بازی‌های درخشان ‎عزت‌الله انتظامی و چقدر روحم تازه شد.
به این فکر میکنم که مگه «عاقبت به خیر شدن» چیزی جز اینه که حتی وقتی رفتی، تنها از تو زیبایی به یادگار مونده باشه؟

فهیمه خضرحیدری: ‏‎عزت‌الله انتظامى در يکی ازمصاحبه‌های اخیرش از احساس تنهایی عمیق گفته بود.از این که همه عمر سرش به فیلم و سینما گرم بوده و حالاکه با همسرش به خودشان آمده‌اند می‌بینند چه‌قدر در همه زندگی تنها بوده‌اند.گفته بود:«من و همسرم تنها هستیم.شاید یکی از دلایلش هم این باشد که دختر نداریم».

ساسان آقایی: ‏نوشتن مویه بر مرگی چون مرگ ‎عزت‌الله انتظامی کار بیهوده‌ای‌ست؛ کاری را که عاشقش بود، تا به اوجش انجام داد، با بهترین نقش‌ها و ماندگارترین دیالوگ‌ها و فیلم‌هایی که عمری با آن زندگی کردیم؛ باشد که عمر کوتاه، چنین همه عشق و کام و حاصل باشد!

حسین وی: ‏اسطوره‌ی بازیگری یعنی همین که نمی‌تونیم از بین این همه بازی عالی، بهترین نقشی که بازی کردی رو انتخاب کنیم؛ آقای عزت الله انتظامی.

هدیه کیمیایی: ‏مصاحبه‌ای از ‎عزت‌الله انتظامی خوندم که گفته بود:سردردهایی که از کوبیدن سرش به دیوار برای بازی در فیلم ‎گاو سراغش آمده هیج‌وقت رهایش نکرده یابخشی از بینایی‌اش رابرای گریم چشمش در فیلم ‎بانو از دست داده.ازش یاد گرفتم در عشق به کار باید پاکباخته باشی و دوم صدای مردمت رو فریاد بزنی.

امیر جمشیدی: ‏عزت الله انتظامی من را همیشه یاد مهندس عزت الله سحابی می انداخت، به لحاظ ظاهری بی شباهت هم نبودند ولی به لحاظ لهجه و لحن حرف زدن بسیار شباهت داشتند، هر دو بچه قدیم تهران جوانان دهه ۲۰ و ۳۰ شمسی، هم نسل، یکی در هنر یکی در سیاست، هر دو به درجات عالی در راه خود رسیدند.

حبیب رضایی: ‏آبرو می خرید برای همه بازیگری و هنر نمایش …‎عزت‌الله انتظامي .
عزت بازیگری تا ابد به نام ایشان است.
و ‌جایشان همیشه خالی.

نجفی تهرانی: ‏افتخار سینمای ایران هرگز نمی میرد. او با نقشهای بی نظیرش زندگی میکرد و همین امر یاد و نام ‎عزت انتظامی را برای همیشه در ذهن مردم و تاریخ سینمای ایران جاودانه نمود.دردا که هنرمندانی با جامعیت ایشان تکرار ناشدنی هستند. به ‎مجید انتظامی نیز که دست پرورده چنین پدری است افتخار کنیم.

محمود فرجامی: ‏انتظامی بزرگ هر جا که دوست داشت می‌زد زیر گریه. سوگ که جای خود، تئاتری اگر می‌دید یا خاطره‌‌ای اگر تعریف می‌کرد یا موسیقی غمناکی می‌شنید. از مردهای قدیم تهرونی بود که لابد معتقد بودند مرد که گریه نمی‌کنه. اما او هرجایی می‌زد زیر گریه. فقط همین یک چیز را آرزو دارم یاد بگیرم از او.

هادی: ‏دو دقیقه رفتم اینستا ، فکر کردم وارد گالری گوشی مرحوم ‎عزت‌الله انتظامی شدم!
اومدم توییتر فکر کردم وارد مجلس ختمش شدم!
تا دو روز پیش چرا یادش نمی‌کردین!؟

یگانه خدامی: ‏مقابل مرگ نمی شه ایستاد. هر آدمی می میره. مساله و اسباب ناراحتی اینه که هیچ کس توی هنر این مملکت نیست که بتونه جای اینایی رو که مردن بگیره. مثلا جای ‎عزت‌الله انتظامی رو بهرام رادان می گیره؟!

محمدجواد اکبرین: ‏‎عزت‌الله انتظامی: “در آرزوی آزادیِ دو بزرگواری هستم که آزادی از آنها دریغ شده است؛ پدر و‌مادری شریف که نسل دیروز و امروز ما بابت خدمات‌شان به آنها مدیون است/کاش به جای ‎حصر از خدمات‌شان یک ملت بهره ببرد”.

مجتبا خندان: ‏شاید ، تنها هنرمندی بود که برای رفع حصر به رییس جمهور نامه ی سرگشاده و رسمی نوشت و خواست آن سه محصور را آزاد کنند . آن جا که گفت می ترسم روزی برسد که مرگ من فرابرسد و این مشکل حل نشده باشد .

مسعود بهنود: ‏اقای انتظامی!
– به من بگو عزت…
عزت! حیف ما شد که رفتی. سر مرگ داوود زنگ زدی که باهاس به تو تسلیت بگم.
حالا ما به کی تسلیت بگیم. به همه، به ملتی که اقای بازیگرش را از دست داده، اما عزتش را نه.
تو عزت ما میمانی. عزت بچه سنگلج

محمد بلوچ‌زهی: ‏طبق عادت همیشگی در یک رویداد فرهنگی و هنری در پایتخت با لباس بلوچی حضور داشتم برای بسیاری از سلبریتی های آن مراسم این لباس ناآشنا بود و برخی نگاهها نیز بر من کنجکاو و سنگین!
در میان شلوغی دستی [عزت‌الله انتظامی] بر شانه ام زد و گفت:این لباس عزت ایران است و بلوچ نیز ریشه اصالت آن.

حسام‌الدین قاموس‌مقدم: [درباره‌ی عکسی از انتظامی در کنار مشایی و احمدی‌نژاد]
‏غم‌انگیزترین سکانس زندگی عزت‌الله انتظامی: صندلی که روی آن نشسته بودم یک‌وری شد و به زمین افتادم. فقط سعی می‌کردم به زحمت پاهای جراحی شده‌ام را حفظ کنم که لگد نخورند و له نشوم. ناگهان اطرافمان پر شد از دوربین‌های عکاسی. عکسشان را که گرفتند محل را ترک کردند و من همان جا تنها ماندم.

مهدی امیرپور: ‏او که شرمگین میان این دو [احمدی‌نژاد و مشایی] نشسته، پیرمرد دوست داشتنی ماست… کسی که به او وعده دادند به وزارت کشور می‌روند تا مجوز خانه-موزه انتظامی را بگیرند اما درگیر پروژه شرم‌آور ثبت‌نام رحیم‌مشایی برای ریاست جمهوری شد. کوتوله‌های سیاست ایران… بابت این رسوایی تاریخی از خجالت آب شوید و بمیرید

شوهر آهو خانم: ‏باران رحمت از دولتی سر قبله عالم است،سیل و زلزله از معصیت مردم !
دیالوگ عزت الله انتظامی در حاجی‌واشنگتن.

اکوان دیو: ‏عباس آقای اجاره نشین ها تیغ آفتاب جمعه لب بوم نیوفتاده رفت دیار ابد ، عباس آقا ما تمام عمرتلاشمون رو کردیم شبیه شما بشیم بنز داشته باشیم پول داشته باشیم اعصاب نداشته باشیم الگوی خوبی بودی رئیس .
خداحافظ عباس آقا روحت شاد

مینا ورشوچی: ‏بگذارید اعلام خبر درگذشت بزرگان کشور, مدالش بر سینه سلبریتی ها باشد که متخصص تمام امور هستند تا بلکه این عطش دیده شدن فروکش کند.

کامبیز حسینی: ‏عزت انتظامی با مرگش همه ما رو دوباره با هم متحد کرده! مثل تیم ملی ایران در جام جهانی. یادش گرامی. آٔدم حسابی مملکت.
‏یکی از افتخارات زندگی‌ من این بود. عزت الله انتظامی‌ خوب‌بودن و خوب ماندن وخوب دیدن برایم آرزو‌ کرده بود. بدرود آقای بازیگر

ابراهیم جوادی: ‏نقل است که در دوره وزارت میرسلیم از او وقت گرفته بود، در جلسه مسائل سینما را می‌گفته که میرسلیم می‌پرسد ببخشید شما کی هستید؟
مرحوم انتظامی یکهو تو چشش زل می‌کنه میگه وزیر فرهنگی منو! منو نمیشناسی؟! من گاو مش حسنم ماووو… و من گاو مش حسنم گویان و ماووو کشان از اتاق طرف میره بیرون

علی علیزاده: ‏پرویز پرستویی نوشته امروز جمعه سیاه سینمای ایران است که در شوک فوت ‎عزت‌الله انتظامی نشسته. چگونه فوت پیرمرد ۹۴ ساله شوکه میکند؟ قرار بود چندصدسال عمر کند؟ مشتی نمونه خروار. رفتار این سلبریتی‌ها درباره خزر و اقتصاد و برجام و انتخابات همینقدر جوزده، ‌نمایشی، مصنوعی و چندش‌آور است

خشی: ‏الان همه به اصطلاح سلبریتیا ناراحتن که چرا عزت‌الله انتظامی قبل مرگش تو بیمارستان بستری نشد که بتونن برن باهاش سلفی بگیرن

محمود صادقی: ‏درخشش ‎عزت‌الله انتظامی در «گاو» نقش زیادی در ماندگاری و اثرگذاری آن در سینمای ایران داشت. و گاو تضمینی شد برای سینمای پساانقلاب و عبور آن از سد قشری نگری؛
برای آمرزش آقای بازیگر و رفع حصر از خالق گاو و بسیاری از آثار ماندگار در سینمای ایران دعا می‌کنیم.

توئیت موتوری: ‏از وقتی آرزوهام مرده دیگه مردن کسی واسم مهم نیست(خوب این مال توئیتر)
وای خدای بزرگ عزت انتظامی ما رو گرفتی تمام قلبم پر از اندوه است او یک فرشته بود
(خوب اینم میذارم واسه اینستا)
عزت اله انتظامی کیست؟
(در گوگل سرچ میکند)

روشن نوروزی: ‏چندسال پیش در مراسمی، خانمی برای عکس گرفتن با ‎عزت‌الله انتظامی آمد و با هیجان گفت: «استاد من انقدر دوستتون دارم که دلم میخواد ماچتون کنم.» بعد هم ایستاد و عکس گرفتند.
بعد از گرفتن عکس، خانم داشت تشکر میکرد که برود. انتظامی با لحن شاکی گفت: «ای بابا! پس ماچ چی شد؟!»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. درباره ان توییت قای ابراهیم جوادی……….اگر مهرجویی درصدد شناساندن تفکر کافکایی فیلم ساخت عجب نیت وزیر ارشاد بازیگرش را نشناسد اخر پدیده ناشناخته ای دراین دیار روییدن گرفته وان گاوهایی اند که ادا ادم ها را در می اورند….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا