خرید تور تابستان ایران بوم گردی

مسوولان گلدشت پیگیر ماجرای گلزار شهدا

چند زن افغانستانی که پنجشنبه 18 مردادماه به مزار درگذشتگان خود در آرامستان گلدشت واقع در نجف‌آباد اصفهان رفته بودند گفته بودند که در آنجا به دلیل افغان بودن از سوی چند نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند؛ حالا پس از برخی تکذیب‌های رسانه‌ای، امام جمعه‌ی گلدشت می‌گوید پیگیر ماجراست.

مرضیه [اسم مستعار] یکی از بستگان آن‌ها در اینباره به خبرنگار انصاف نیوز می‌گوید: «به منوال هر هفته برای دیدار گذشتگان و فاتحه خوانی به گلزار گلدشت رفتیم. قسمتی از این گلزار مخصوص شهداست، اما جزو خانواده‌ی شهدا نیستیم.»

او ادامه می‌دهد: ماجرا اینطور شروع شد؛ پسر 15 ساله‌ای آمد و به پسربچه‌ی فامیلمان گفت: «شما آمدید و گلزار شهدایمان را کثیف و نجس کرده‌اید». بین این دو بچه بحث شد. اینها سه خواهر هستند که یکی از آن‌ها جلو می‌رود و می‌گوید که خجالت بکشید و … که درگیری لفظی صورت می‌گیرد؛ بعد از این یکی از مردان شروع می‌کند به فحاشی کردن به او، بحث بالا می‌گیرد. این سه خواهر را پنج، شش مرد کتک می‌زنند طوری که یکی از آن‌ها غش می‌کند.
شنیده بودیم افغانی‌ها را می زنند، اما اینبار دیدیم.»

مرضیه در ادامه می‌گوید: «هیچ کدام از کسانی که دورشان جمع شده بودند نه به پلیس و نه به آمبولانس زنگ نزدند. ماشین می‌گیرند و خودشان به بیمارستان الزهرای یزدان‌شهر اصفهان می‌روند؛ بخاطر وضعیت بد و شدت کوفتگی که داشتند یکی، دو شب در بیمارستان می‌مانند. با اینکه چند روز از این ماجرا گذشته اما حال روحیشان همچنان افتضاح است.»

او می گوید: «قبلا فقط شنیده بودیم که می‌گفتند بدلیل افغانی بودن ما را زدند یا فلان کار را انجام دادند، اما فقط «شنیده» بودیم و هیچ وقت آن را باور نمی‌کردیم و می‌گفتیم که دروغ است، اما الان این را به چشم خود دیدیم.»

هنوز هیچ مرجع قانونی این ادعاها را تایید نکرده است.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «ترکی» امام‌جمعه گلدشت ضمن تایید این که خبرهایی در این باره را شنیده است به خبرنگار انصاف نیوز گفت: «متاسفانه یک بحثی در گلزار شهدا شده و سپس درگیری پیش آمده است. این ماجرا بصورت قانونی حل می‌شود و مسوول کل نیروی انتظامی شهرستان هم در حال پیگیری این موضوع است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا