خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فرهاد رهبر برکنار شد

بر اساس خبر‌های دریافتی فرهاد رهبر از سمت خود برکنار شده و احتمالا رئیس کنونی واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سرپرست این دانشگاه معرفی خواهد شد.

به گزارش «تابناک»، پس از مدت‌ها اختلاف نظر و حواشی که در رأس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی پیش آمده و البته انکار می‌شد، بالاخره روز واقعه رسید تا دکتر فرهاد رهبر از مقام ریاست این دانشگاه برکنار شود.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که جلسه فوق‌العاده و فوری هیات‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور علی‌اکبر ولایتی تشکیل شده و با تصمیم اعضاء، فرهاد رهبر از ریاست دانشگاه آزاد اسلامی عزل شد.

این در حالی است که برخی گزارش‌های تایید نشده حکایت از آن دارد که محمدمهدی طهرانچی، رئیس کنونی دانشگاه آزادِ واحد تهران مرکز، با تصمیم هیأت امنای دانشگاه به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده است.

طهرانچی که در دوران ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد (۱۳۹۱-۱۳۹۵)، رئیس دانشگاه شهید بهشتی بود، در دوران ریاست فرهاد رهبر در دانشگاه آزاد به ریاست یکی از واحد‌های این دانشگاه در تهران رسید تا نامش بیشتر بر سر زبان‌ها بیافتد.

جلسه اضطراری هیأت امنای دانشگاه آزاد همچنان در حال برگزاری است و هنوز به پایان نرسیده است.

گفتنی است، بر اساس تبصره 2 ماده 13 اساسنامه دانشگاه آزاد، “پس از استعفا و یا عزل رئیس دانشگاه هیأت امناء موظف است ضمن تعیین سرپرست برای دانشگاه، طی یک مهلت سه‌ماهه نسبت به معرفی گزینه پیشنهادی برای احراز ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی اقدام نماید.”

بر این اساس، با توجه به برکناری فرهاد رهبر رئیس پیشین دانشگاه آزاد توسط هیئت امنای این دانشگاه  هیئت امنا باید گزینه پیشنهادی خود برای تصدی ریاست دانشگاه که احتمال زیاد دکتر طهرانچی خواهد بود را به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند. طی این بازه زمانی محمد مهدی طهرانچی ووظیفه‌ تمشیت امور دانشگاه را به‌عهده خواهد داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا