خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دفاع مجدد مدیر دولت احمدی نژاد از بورسیه‌ها

مدیرکل بورس خارج وزارت علوم دولت احمدی نژاد در یادداشت با عنوان «سمپاشی مجدد علیه بورسیه‌های مظلوم»، از آن بورسیه‌ها مجددا دفاع کرد.

متن یادداشت ارسالی حسن مسلمی نائینی به انصاف نیوز در پی می‌آید:

پس از 4 سال توکل به خدا، صبر، بردباری و تحمل سخت‌ترین مشکلات و تلاش و پیگیری‌های مستمر، طاقت فرسا، اخلاقی و قانون مند بورسیه‌های مظلوم، اخیراً شکایات متعدد دانش آموختگان بورسیه در دیوان عدالت اداری براساس استفساریه مأخوذه از شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبه ماده واحده در جلسه 630 درسال 1387 در جریان افتاده است.

دانش آموختگان بورسیه بر اساس اعلام نیاز دانشگاه‌ها و پس از موافقت هیات اجرایی جذب اعضا هیات علمی دانشگاه‌های مذکور که وفق بند 2 ماده 5 آیین نامه تشکیل هیات عالی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب جلسات 608 و 623 مورخ 19/04/1386 و 10/02/1387 شورای عالی انقلاب فرهنگی بورس شده‌اند. آن‌ها طبق مفاد سند تعهد داده شده بودن قصور و هیچ تخلفی 4 سال در دانشگاههای ممتاز خارج از کشور و داخل تحصیل کرده و هر شش ماه گزارش خود را به اداره کل بورس و دانشگاه بورس دهنده ارسال کرده و پس از فراغت از تحصیل به کشور عزیزمان بازگشته و به اداره کل بورس وزارت علوم مراجعه و آن اداره کل نیز آنها را برای شروع بکار به دانشگاه محل خدمت معرفی کرده است. اما برغم داشتن شرایط علمی و عمومی لازم، بدون دلیل معقول و منطقی و بدون بررسی درست صلاحیت علمی و عمومی از بکار گیری آنها در دانشگاهها جلوگیری شده است.

بنابراین، قضات محترم دیوان عدالت اداری در شعب مختلف با بررسی‌های نسبتاً طولانی و همه جانبه و پس از تبادل لوایح شکّات و دانشگاه‌ها و استماع نظرات حقوقی طرفین به ویژه معاونت‌های محترم وزارت علوم در دوایر مختلف به ویژه واحد حقوقی، اقدامات وزارت علوم و دانشگاه‌ها در برخی پرونده‌های دانش آموختگان بورسیه‌های دارای حکم و جایابی را مغایر صریح قانون بورس و جمیع آئین نامه‌های جاری دانسته‌اند و از این روی رأی به ورود شکایت مبنی بر الزام دانشگاه‌ها در استخدام آنها صادر نموده‌اند. همچنین، طبق بخشنامه 1737267 مورخ 15/12/1396 معاون محترم رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به کلیه دستگاههای کشور، بایستی دستگاه‌ها مفاد آراء صادره دیوان را اجرا کنند. با تمام این موارد بعضی از دانشگاهها از بکار گیری آنها استنکاف نموده که یقیناً عواقبی به دنبال خواهد داشت.

در ادامه سیاست سیاه نمایی های در دولت یازدهم، مجدداً در اقدامی ناجوانمردانه و غیر قانونی و خلاف تدبیر و خلاف اخلاق، عده‌ای حاشیه ساز و سیاست باز، برخی خبرگزاریهای جاهل داخلی و متاسفانه تعدادی از مدیران وزارت علوم هم صدا با خبرگزاریهای معاند مانند رادیو فردا و بی بی سی تحرکاتی را در مقابل بورسیه‌های مظلوم شروع کرده‌اند. آن‌ها قصد دارند فضای کشور را با بمباران تبلیغاتی و جنجال‌سازی رسانه‌ای مشوش سازند تا اذهان عمومی را مسموم ساخته و به نفع خود فضا را مصادره کنند. در این میان حتی اخلاق و قانون را نیز در این زمینه قربانی منافع شخصی، جناحی و گروهی خود کرده و از ضربه زدن به محیط و مراکز علمی کشور و همچنین آسیب رساندن به سرمایه‌های اجتماعی و فرزندان تحصیل کرده متعهد و متخصص ملت عزیزمان که مورد نیاز دانشگاه نیز باکی ندارند. هم اکنون نیز تعدادی از دانش آموختگان بورسیه که دردانشگاهها مشغول به کار شده‌اند منشأ خدمات علمی و اجرائی فراوانی برای کشور عزیزمان و دانشگاه شده به حدی که مدیران دانشگاه‌ها از آن‌ها کاملاً راضی و حتی در مدیریت دانشگاه از آنها استفاده می‌کنند.

دم از عضویت معدل 12 ها و بی سوادها در هیات علمی دانشگاه‌ها با حکم قضائی می‌زنند. اما به درخواست چندین باره از آنها راجع به معرفی چند نفر از آنها که عضو هیات علمی شده‌اند توجهی نمی‌کنند. با توجه به اینکه سوابق علمی عزیزان بورسیه در اختیار آن وزارت علوم بوده، لطفاً سوابق علمی آنها را با سوابق همکاران هم‌تراز وی در سال‌های آغازین استخدام در گروه‌های علمی مقایسه کرده و سپس قضاوت کنند. هیچکدام از دانش آموختگان بورسیه از بررسی بی طرفانه و عادلانه علمی و عمومی مجدد باکی نداشته ولی بدون دلیل محکمه پسند، رد کردن درخواست آنها قطعاً قابل تحمل نیست و نخواهد بود.

حسن مسلمی نائینی، استاد تمام دانشگاه تربیت مدرس و معاون سابق سازمان امور دانشجویان و مدیرکل بورس خارج وزارت علوم و تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی ایران – 29 مردادماه 1397

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. ایشان باید توضیح دهد در جلسه ای که در زمستان 91 برای همین باصطلاح بورسیه های مظلوم گرفت به آنها چه گفت؟ از آنها چه خواست؟ سرنوشت افراد شرکت کننده در آن همایش چه شد؟ این فرد بی کفایت و امثال ایشان باید به جرم نابودی استعدادهای فرزندان این سرزمین محاکمه شوند نه اینکه با پرورش یک مشت مفسد چوب حراج به سرمایه های انسانی این مملکت بزنند و به ریش همنگان بخندند

    4
    1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا