خرید تور تابستان ایران بوم گردی

همه‌ی شایعات ماجرای گم‌شدن لیدا کاوه

خبرآنلاین نوشت: ماجرای مفقود شدن لیدا کاوه دختر دوچرخه‌سواری که که هفته پیش در شهرک غرب گم شده بود، وارد مرحله عجیبی شده است. خودش می‌گوید که او را برای عمل پیوند قلب دزدیده‌اند، اما پلیس این حرف‌ها را رد کرده است و هنوز علت این حادثه مشخص نیست.

این داستان به ۸ روز پیش برمی‌گردد زمانی که این متن دست به دست بین کاربران فضای مجازی منتشر شد:«لیدا کاوه‌لی از روز جمعه از خانه خارج شده و دیگر از او خبری نیست، اگر از او اطلاعی دارید با این شماره ۰۹۱۲۳****** تماس بگیرید و خانواده او را از نگرانی در بیاورید.»

آن زمان خواهرش در مصاحبه‌ای گفت: «ساعت حدود ۱۲:۱۵ روز جمعه بود که لیدا برای چاپ یک عکس روی تخته شاسی از خانه خارج شد. گویا ابتدا برای چاپ عکس به سعادت آباد رفته اما چون عکاسی بسته بوده به شهرک غرب مراجعه کرده است. ساعت ۲ ظهر بود که یک پیام از لیدا برایم ارسال شد،وقتی پیام را نگاه کردم نوشته بود،من شارژ ندارم ،تا نیم ساعت دیگر به خانه برمی گردم ،نگران نباش . به همه چیز فکر می کردم به جزء اینکه قرار است دیگر خواهرم را نبینم.شب بود که به خانه برگشتم ،اما لیدا هنوز به خانه برنگشته بود،نگرانش شدم ، با گوشی تلفن همراهش که تماس گرفتم خاموش بود. دلشوره‌ام هر لحظه بیشتر می‌شد. خیلی ترسیده بودم .با همه دوستانش تماس گرفتم و از لیدا پرسیدم اما هیچ کس خبری نداشت.»

اما چند روز گذشت و خبری از لیدا کاوه نشد و به موازات این موضوع موجی از شایعات در فضای مجازی در رابطه با علل این اتفاق در فضای مجازی منتشر شد.

خبر اول؛ دوچرخه‌سواری عامل مفقود شدن
چند روز بعد از گم شدن لیدا کاوه، به سرعت اخباری در فضای مجازی منتشر شد که احتمال دارد این دختر دوچرخه‌سوار به دلیل فعالیت‌هایش ربوده شده باشد. حتی خبری منتشر شد که او پیش‌تر توسط افرادی به اسیدپاشی تهدید شده بود.

در همین رابطه کاربری در توییتر نوشته بود: «این «شخص» #لیدا_کاوه بخاطر دوچرخه سواری بارها تهدید شده و حالا احتمالا ربوده شده. ما از حقوق «انسان‌ها» دفاع می‌کنیم. همه‌ «انسان‌ها» حق دارن دوچرخه سواری کنن. هیچ «انسانی» نباید بخاطر دوچرخه سواری تهدید یا مجازات بشه.»

این موضوع تنها شایعه‌ای بود که به عنوان علت مفقود شدن، لیدا کاوه در چند روز اول در فضای مجازی منتشر می‌شد.

خبر دوم؛ فرضیه اذیت و آزار
اما چند روز پیش سردار رحیمی، رییس پلیس پایتخت خبری را اعلام کرد که بعد از آن موجی جدید از شایعات در فضای مجازی منتشر شد. او در این رابطه گفت: این زن در شهرک غرب تهران مفقود شده بود که دیشب در همان منطقه پیدا شد. این زن در حالی است که او شرایط روحی مناسبی نداشته و به بیمارستان منتقل شده. تاکنون کسی در این زمینه دستگیر نشده است.

بعد از این صحبت‌ها خبری در فضای مجازی منتشر شد که این دختر ۳۸ ساله مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته است و بعد او را در مقابل بیمارستان رها کرده‌اند.

خبر سوم؛ دزدی به خاطر پیوند قلب
اما روز گذشته، لیدا کاوه در رابطه با علت مفقود شدنش خبری را اعلام کرد که با تمام شایعات قبلی متفاوت بود. به گزارش روزنامه ایران او در این رابطه گفت: «روز جمعه در راه بازگشت به خانه بودم، از آنجا که حالم خوب نبود تصمیم گرفتم با خودرو به خانه برگردم. در میدان صنعت سوار خودرو پرایدی شدم اما سرنشینان خودرو بعد از سوار شدن سر مرا زیر صندلی عقب برده و با تهدید از من خواستند که سکوت کنم. در میان راه مرا بی‌هوش کردند و دیگر چیزی نفهمیدم چشم که باز کردم درون خانه‌ای بودم. چند روز اول نیمه هوش بودم و آنها به من دارو تزریق می‌کردند. اما بعد از چند روز گفتند که قصد دارند قلب مرا به شخص دیگری پیوند دهند. در همان خانه آزمایشات لازم در رابطه با پیوند قلب از من گرفتند. اما بعد از چند روز عنوان کردند که قلب من به درد پیوند به شخصی که مد نظرشان بود نمی‌خورد. در نهایت بعد از اینکه داروهای زیادی به من زدند، دوباره مرا سوار خودرو کردند.»

اما این خبر هم به سرعت توسط پلیس و وزارت بهداشت رد شد. بطوریکه یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری برنا گفت که تحقیقات از این دختر نشان داده که بنا به دلایلی تعادل ذهنی ندارد و بر اثر توهم بیانات متناقضی را ارائه می دهد.

از سویی مهدی شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و بیماری‌های وزارت بهداشت، در این رابطه گفت: «من نمی‌توانم از این هموطن که در حال حاضر آسیب‌دیده بابت این اظهارات گلایه‌ای داشته باشم، زیرا نمی‌دانم در چه شرایط روحی و تعادل گفتاری این مطلب را عنوان کرده، اما از آن رسانه‌ای که این نقل قول را در حوزه حساس “پیوند عضو” مطرح کرده و به صورت گسترده‌ چنین حرف نپخته و خامی را که با یک نگاه اجمالی می‌توان به عدم صحتش پی برد، منتشر کرده است، گلایه دارم. در این روزهای پرکاری که به دلیل وجود لیست‌های انتظار طولانی در حوزه پیوند، ما به دنبال اعتمادسازی و فرهنگ‌سازی در حوزه اهدای عضو و انجام امر پر افتخار پیوند در کشور هستیم، طرح و انتشار چنین خبر نپخته‌ای جای تعجب دارد.»

و شایعه آخر؛ جذب فالوئر در فضای مجازی
اما حالا بعد از این تکذیبیه‌ها باز هم خبر جدیدی در حال انتشار در فضای مجازی است که حکایت از این دارد که لیدا کاوه تمام این کارها را برای جذب فالوئر انجام داده است، چراکه تعداد دنبال کننده‌های این دوچرخه سوار در یک هفته گذشته از هزار نفر به حدود ۱۴هزار نفر رسیده است.

در همین رابطه فردی در صفحه لیدا کاوه در اینستاگرام نوشته است: «بازی جالبی نبود، از اول هم خانواده در جریان بودن که هیچ مصاحبه یا درخواست کمکی نداشتن! الان هم ۱۴هزار مبارکت باشه، میتونی تبلیغات بگیری.»

البته این ادعا مخالفان زیادی هم دارد برای مثال کاربری در این رابطه نوشته است: «هیچ کسی نمیاد با آبروی خودش برای جمع کردن فالور بازی کنه، یا دلش خواسته باشه یه مدت با خودش خلوت کنه اون هم اینجوری. چقدر شمایی که اینجوری قضاوت می‌کنید کوته فکرید آخه…»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا