خرید تور تابستان ایران بوم گردی

سمنان جزو ۱۰ استان پیر کشور

«استان سمنان نهمین استان پیر و با جمعیت بالای سالمندی در کشور است.»

پایگاه خبری تحلیلی پیام گوی سمنان نوشت: «رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور با اظهار نگرانی از روند رو به رشد جمعیت سالمندی در کشور گفت: استان سمنان نهمین استان پیر و با جمعیت بالای سالمندی در کشور است.

دکتر مژگان رضازاده در دیدار با محمود منطقی، مدیرکل بهزیستی سمنان و مشاور استاندار در امور توان‌خواهان، اظهار کرد: در حال حاضر جمعیت سالمندی کشور حدود ۹ میلیون ۸۰۰ هزار نفر است.

او با بیان اینکه در سند ملی سالمندان و براساس دستورالعمل‌های کشوری، افراد بالای ۶۰ سال واجد دریافت خدمات از بهزیستی هستند، به جمعیت سالمندان در استان سمنان پرداخت و گفت: ۱۱.۵۸ درصد جمعیت فعلی استان را سالمندان تشکیل می‌دهند. باید از هم‌اکنون برای جمعیت رو به افزایش سالمندان در کشور برنامه‌ریزی شود.
او خواستار پیگیری جدی درباره لزوم برنامه‌ریزی در حوزه سالمندان شد و بیان کرد: سازمان بهزیستی از هم‌اکنون در حوزه‌هایی مانند گردشگری، حمل و نقل، بررسی سلامت جسمی و روحی و توانمندی اقتصادی سالمندان، برنامه‌ها و تمهیداتی اندیشیده است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان ادامه داد: نگاه سازمان بهزیستی کشور درباره فعالیت‌های مرتبط با سالمندان این است که به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که سالمندان افرادی فعال و پویا در حوزه‌های فردی و اجتماعی باشند.

او بر لزوم حمایت و تقویت تشکل‌ها و بنیادهای مرتبط با سالمندان مانند بنیاد فرزانگان تاکید و بیان کرد: برگزاری نشست‌های مجازی با هدف تقویت و ارائه خدمات مطلوب، یکی از مراحل تحقق این هدف است که اجرایی شده است.

رئیس دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور از برنامه‌ریزی برای برگزاری اولین دوره آموزشی محیط دوستدار سالمند در بهمن ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: از همین امروز باید به فکر رشد سالمندی بود.

او با بیان اینکه زنگ خطر سالمندی در استان سمنان و کشور به صدا درآمده است، گفت: باید با برنامه‌های اجرایی موثر از روند رو به رشد جمعیت سالمندی جلوگیری کرد و یکی از راه‌های تحقق این شعار، ایجاد نگاه و دغدغه در مدیران کشوری و استانی است.

رضازاده با قدردانی از اقدامات بهزیستی استان سمنان، یکی از راه‌های پویایی بنیادهایی مانند بنیاد فرزانگان را استفاده از ظرفیت شخصیت‌های پیشکسوت شناخته‌شده دانست و افزود: باید از ظرفیت پیشکسوتان صاحب تجربه در کنار نیروهای جوان استفاده شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان نیز گفت: اکنون ۲۵۱ نفر سالمند در چهار مرکز شبانه‌روزی استان و ۱۵۹ نفر سالمند در مراکز روزانه استان سمنان خدمات نگهداری، درمانی و آموزشی می‌گیرند. همچنین ۴۶۰ نفر سالمند در حوزه اجتماعی پرونده دارند و از خدمات بهزیستی استان بهره‌مند می‌شوند.

محمود منطقی جمعیت استان را حدود ۷۵۰ هزار نفر اعلام و اظهار کرد: استان سمنان در رتبه‌بندی جمعیت کشور، سی‌امین استان و از نظر گستردگی جغرافیایی، ششمین استان کشور است.

او با بیان اینکه پیگیری چالش‌های سالمندی در دستور کار بهزیستی استان است، افزود: ارتقای سطح خدمات و گسترش بنیادهای فرزانگان یکی از اقدامات بهزیستی در استان سمنان است. اکنون دو بنیاد تحت نظارت بهزیستی مجوز فعالیت دارند.

مشاور استاندار سمنان بر لزوم توجه بیشتر به اجرای قانون مناسب‌سازی معابر تاکید و اضافه کرد: پیگیری مناسب‌سازی در شعب بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی، مساجد، کلینیک‌ها و مرکز درمانی، حمل و نقل شهری و … امری ضروری است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا