خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بازیکن پرسپولیس: استقلال خوب است اما تا وقتی که ما نباشیم

بعد از بازی فولاد نمی‌‎توانستم سرم را بلند کنم

مهدی عبدی: استقلال خوب است تا وقتی ما نباشیم. مهدی عبدی مدعی است استقلال در این فصل رقابت خوبی را برای قهرمانی شکل داده اما همه چیز شاید در دربی متفاوت باشد.
به گزارش “ورزش سه”، صحبت‌های ما با مهدی عبدی از گلزنی‌اش برابر النصر عربستان که با محرومیت عیسی آل کثیر به ترکیب اصلی رسیده بود شروع شد و با گفتگو درباره رویا و هدفی که دنبال می‌کند به پایان رسید.

مهاجم اول این روزهای پرسپولیس با همان سادگی و پاسخ‌های کوتاه خود نوید اتفاقات خوب آینده را می‌دهد. جایی که شاید بعد از علی دایی، وحید هاشمیان، مهدی طارمی و حتی علی علیپور به عنوان همشهری‌اش، یک روز او نیز بتواند با درخشش غیرقابل تصور در فوتبال اروپا، یک برند جدید دیگر را شکل دهد.

مطهری گفت برو داخل زمین و با سر گل بزن!
مهدی عبدی درباره گلی که در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به ثمر رساند اینطور توضیح می‌دهد: ساعت 2 بعد از ظهر بود که آقای مطهری زنگ زدند و گفتند به اتاق او بروم. گفت می‌دانی عیسی محروم شده! گفتم نه و الان شما گفتید متوجه شدم. گفت محروم شده و امروز از اول تو بازی می‌کنی. محکم پایم را فشار داد و بعد گفت امروز باید قوی‌تر از همیشه باشی و مطمئن هستم که با سر گل می‌زنی. واقعا شرایط سختی بود. تیم با حکم ناگهانی که AFC اعلام کرده بود کمی از نظر روحی – روانی در شرایط خاصی قرار داشت. اما خدا را شکر که در آن بازی توانستم جواب این اعتماد را به بهترین شکل بدهم.

روحیه داشتم اما بازیکنان بمب انگیزه‌ام کردند
گلزن پرسپولیس در جدال با النصر درباره شرایط دستیابی به روحیه در آن بازی گفت: من اصلا فکرش را نمی‌کردم که در این بازی در ترکیب باشم. من اعتمادبه‌نفس بازی کردن را داشتم اما شجاع (خلیل زاده) خیلی با من صحبت کرد. آقا وحید و احمد نوراللهی و آقا سید (جلال حسینی) هم حرف زدند. مشکلی نبود و خدا را شکر همانطور که گفتم توانستم به تیم در آن بازی کمک کنم. من روحیه داشتم اما حرف‌های هم‌تیمی‌هایم بمب انگیزه و اعتمادبه‌نفسم کرد و خدا را شکر که اتفاقی که مدنظرمان بود شکل گرفت.

وقتی کالدرون گفت تعویض شو، صدای تماشاگران را شنیدم که می‌گفتند این کیه!
مهدی عبدی اولین بار با گلزنی در دربی و در دوران مربیگری کالدرون چهره شد. بازیکنی ناشناخته که در لحظات پایانی بازی از سوی سرمربی آرژانتینی سابق این تیم فرصت حضور در جدال با استقلال را یافت و با گل خود یک اتفاق ویژه را به نام خود کرد. او درباره آن روزها می‌گوید: دفعه اول را می‌گویید؟ هفته چهارم بود. در سه هفته اول اصلا در لیست هجده نفره هم نبودم. در این بازی مهم اما جزو لیست بودم. کل روزها و ساعات باقیمانده تا بازی را به آن فکر می‌کردم. حس خوبی بود که بخواهی با پیراهن تیم محبوبت برابر استقلال قرار بگیری. تا دقیقه 80 پشت دروازه در حال گرم کردن بودم و نگران اینکه شاید هیچ فرصتی نرسد. ناگهان صدایم کردند و گفتند آقای کالدرون گفته برو داخل زمین. یک چیزی تعریف کنم؟ در آن لحظه واقعا صدای تماشاگران را هم می‌شنیدم که می‌گفتند ای بابا این کیه! خب کسی اصلا مرا نمی‌شناخت و همانطور که گفتم در سه هفته ابتدایی لیگ اصلا در لیست هم نبودم. اصلا برایم یک حس خاصی داشت وقتی از پشت دروازه تا نیمکت را آمدم تا وارد ترکیب شوم. همه می‌گفتند ای باباااااااااااا این کیهههه! دقیقا به همین شکل صدای‌شان را می‌کشیدند (با خنده). اما رفتم داخل و گل زدم و همه گفتند عبدی عبدی! دقیقا همینطوری پیش رفت.

نه بابا بچه نبودم و دانشجو بودم!
عبدی درباره اینکه گلزنی او در سن کم در دربی باعث کری شدیدی شده بود گفت: نه بچه که نبودم و فکر کنم 20 سالم بود. آن موقع دانشگاه می‌رفتم و کلاس‌های دانشگاهی را پشت سر می‌گذاشتم. کلاس زبان بود که فکر کنم بعدش دربی بود.

گل در فینال؟ آن گل برایم تلخ بود
یکی دیگر از گل‌های مهم این مهاجم جوان در ترکیب پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان است. او درباره آن اتفاق اینطور توضیح می‌دهد: در فینال بازیکن نداشتیم. وحید امیری، عیسی آل کثیر و احسان پهلوان را نداشتیم و شجاع هم رفته بود. شرایط سختی داشتیم و آن جلو تنها بودم و هیچ کس نبود حتی زوج من در خط حمله باشد. من و بشار بودیم که او کمی عقب‌تر از من بازی می کرد. واقعا تلخ‌ترین گل زندگی‌‎ام بود.

دو پنالتی در فینال
پرسپولیس در شرایطی که در فینال با گل مهدی عبدی پیش افتاده بود در نهایت با دو پنالتی که احمد نوراللهی و مهدی شیری دادند، بازی را واگذار کرد تا دست سرخ‌ها از تاریخی‌ترین جام کوتاه بماند. عبدی درباره آن می‌گوید: واقعا حیف شد. البته همانطور که گفتم واقعا تا اینجای جام هم که آمده بودیم شاهکار کرده بودیم. کار خیلی سختی بود. حریفان واقعا قدرتمندتر بودند و از جهات مختلف حمایت می‌شدند. کاری به شرایط متفاوت مالی ندارم ولی هر طور حساب کنید کار ما با حضور در فینال هم فوق العاده بود. درباره آن پنالتی ها هم خب پیش می‌آید. کدام بازیکن بزرگ دنیا اشتباهی نداشته است؟ مهدی هم واقعا مقصر نبود و امکان دارد برای هر بازیکنی پیش بیاید.

هنوز دنبال قهرمانی و جام هستیم
عبدی که اکنون در 23 سالگی‌اش به سر می‌برد، موفق شده افتخارات جالب توجهی را به ویترین خود اضافه کند و مدعی است همچنان عطش برای دستیابی به مدال‌های بیشتر ادامه دارد: در مدت حضورم در پرسپولیس 3 قهرمانی لیگ، یک قهرمانی جام حذفی، دو سوپرکاپ، یک فینال آسیا کسب کرده‌ام. حالا افتخارات و قهرمانی زیادی باقی مانده است. سعی می‌کنیم در راستای اهدافی که داریم به بهترین شکل و با بالاترین انگیزه پیش برویم. ما هیچ وقت از اهداف خودمان کوتاه نمی‌آییم و تا وقتی هواداران در کنارمان هستند و با بالاترین انرژی حمایت می‌کنند، ما هم از هیچ کوششی کوتاهی نمی‌کنیم.

استقلال تیم خوبی است تا زمانی که مقابل ما قرار نگرفته باشد
وی درباره رقابت سختی که در این فصل با استقلال برای کسب قهرمانی دارند می‌گوید: استقلال تیم خوبی است و برای آنها و هوادارانش احترام قائلم. آنها رقیب ما در این مسیر هستند اما تا زمانی که برابر ما قرار نگرفته باشند! ما در این فصل هم برای قهرمانی می‌جنگیم. کاری به هیچ چیز نداریم. پنج قهرمانی در زمین و با بالاترین توان و انگیزه و تلاش کسب کرده‌ایم و اینبار هم برای ششمین آن خواهیم جنگید. کاملا می‌دانیم که این قهرمانی چه ارزشی برای هواداران دارد. پس حق نداریم یک لحظه ناامید شویم و به امید خدا با بالاترین توان در ادامه بازی‌ها حاضر خواهیم شد تا انشاالله یک اتفاق مهم را رقم بزنیم. آنها تیم خوبی هستند، تا این لحظه باخت نداشته‌اند. مسلما بازی سختی در دربی خواهیم داشت.

بدون پنالتی گلزن برتر لیگ هستم
مهدی عبدی که با 5 گل زده کورس سخت و شاید غیرممکنی برای آقای گلی دارد، نکته ویژه‌اش نسبت به دیگر مدعیان این است که پنالتی نزده است. مهاجم پرسپولیس البته مدعی است که در این فصل دو گل او نیز توسط داوران نادیده گرفته شده است تا کاملا اوضاع علیه او باشد: نه، من برخلاف دیگر مهاجمانی که در کورس هستند، پنالتی نزده‌ام. من هم می‌توانم و اصلا استرسی بابت این موضوع ندارم اما هیچ وقت این مساله را نخواسته‌ام. ترابی واقعا پنالتی خوب می‌زند و دلیلی ندارد که بخواهم به مساله شخصی نگاه کنم و مهم موفقیت تیم ماست. شاید البته دو گل از حریف جلو باشیم از او بخواهم که پنالتی را من بزنم (خنده).

فرصت فوق العاده‌ای که در سوپرکاپ از دست رفت
یکی از موقعیت‌های عجیبی که عبدی از دست داده مربوط به دیدار سوپرکاپ و برابر فولاد خوزستان است. در مصافی تک به تک با گلر حریف و در نهایت موقعیتی که گل نشد. عبدی در اینباره می‌گوید: وای. خیلی بد شد. واقعا در رختکن نمی‌توانستم سرم را بلند کنم و شرمنده هم‌تیمی‌ها و خصوصا هواداران تیم شده بودم. رفتم که دروازه بان را دریبل کنم اما ناگهان از شانس بدم، توپ پشت سرم گیر کرد. بعدش خواستم پاس بدهم که باز هم نشد و واقعا یک حسرت بزرگ دیگر برایم شد. اما مطمئن باشید خیلی زود آن را با یک گل مهم دیگر جبران خواهم کرد.

لژیونر شدن؟ به وقتش، الان کار مهمتری در پرسپولیس دارم
درباره عبدی با توجه به عملکردش بحث زیادی برای حضورش در فوتبال خارج از ایران وجود داشته. مهاجم پرسپولیس اما مدعی است که جاه‌طلبی این موضوع را دارد اما باید خیلی قوی‌تر شود تا یک اتفاق مهم را رقم بزند: از پرسپولیس دو مهاجم قبلی‌اش یعنی آقای علیپور و طارمی راهی اروپا شده‌اند. خب خیلی خوب است که من هم بتوانم این مسیر را بروم. به آن هم مسلما فکر می‌کنم. من رویاهایم را پله به پله جلو می‌روم. روزی مرا در برنامه نود در حال تشویق پرسپولیس به عنوان هوادار نشان دادند. امروز من این وسط و در زمین هستم. می‌توانم همان رویایی که روی سکو برای موفقیت پرسپولیس فریاد می‌زدم تا حدی نقش داشته باشم. باید بیشتر از این جلو بروم و کار بیشتری پیش رو قرار دارد. 23 سالم است و فرصت هست برای دنبال کردن هدفم و الان باید یک اتفاق مهم در کنار دیگر هم‌تیمی‌هایم در پرسپولیس رقم بزنیم.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا