خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آقای صادقی! چرا حالا؟

«سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی»، نماینده‌ی اصولگرای مجلس دهم و سخنگوی جبهه پایداری و «رضا شریفی»، فعال سیاسی اصلاح طلب و عضو حزب «ندای ایرانیان»، درباره‌ی افشاگری محمود صادقی از صندوق ذخیره فرهنگیان که در پی بازداشت نادر فتوره‌چی انجام شد، به اظهار نظر پرداختند.

امیرحسین قاضی زاده، می‌گوید «هرکس که اسنادی از فساد را در اختیار دارد و منتشر نمی‌کند این خود اقدام مجرمانه‌ای است». از سوی دیگر رضا شریقی نیز ضمن اینکه این دست از کنش‌ها را جزو وظایف نمایندگان نمی‌داند، می‌گوید «آقای صادقی باید پیگیر پرونده‌ی قضایی تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان باشد، نه اینکه منتظر یک اتفاقی باشد تا با جزییات یک پرونده گروکشی کند.»

پس از بازداشت نادر فتوره‌چی، محمود صادقی در توییتی نوشته بود: «شاید باز بیتوته‌کنان خرده بگیرند که این وقت شب در توعیتر چکار می‌کنی؟! راستش از خبر بازداشت @Nfatourehchi خواب از سرم پریده؛ دوباره به جای #فساد و #فاسد، افشاگر فساد را زندان کردند! اگر تا ظهر فردا شکایت از او را پس نگیرند جزئیات پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان را منتشر خواهم کرد.»

صادقی مدتی بعد از این توییت، عکس‌هایی از جزییات تحقیق و تفحص از بانک سرمایه را نیز منتشر کرد.

این عکس‌ها با واکنش عده‌ای از کاربران توییتر و انتقاد آنها روبرو شد که محمود صادق با کوت کردن دو تویت انتقادآمیز به آنها پاسخ داد. او عنوان کرد که نمایندگان طرح تحقیق و تفحص را انجام داده‌اند که گزارش آن در صحن علنی هم قرائت شده و متخلفین نیز به قوه قضاییه معرفی شدند و این افشاگری را دفاعی از یک کنشگر ضد فساد عنوان کرد:

متن گفت‌وگوی انصاف نیوز با سید امیرحسین قاضی‌زاده و رضا شریفی در این‌باره را در ادامه بخوانید:

کسانی که از جرائم مطلع هستند باید نزد مدعی العموم بروند

قاضی‌زاده، دبیر هیات رییسه‌ی مجلس دهم، با بیان اینکه کسانی که از یک سری جرایم مطلع هستند نباید آن اسناد را نزد خود نگاه دارند، به خبرنگار انصاف نیوز گفت: باید نزد مدعی العلوم یا دادستان بروند و اعلام جرم کنند، اگر هم سند ندارند که این خود اشاعه‌ی فحشا و تشویش افکار عمومی است. البته من حقوق دان نیستم اما هرکس اینکار را می‌کند خودش جنبه‌ی مجرمانه دارد. البته من آن اسناد آقای صادقی را ندیدم و عرضم کلی است.

وی افزود: در دین و مذهب ما این امرپسندیده نیست و آن اتفاقاتی هم که در جلسه‌ی استیضاح رخ داد بسیار بد بود. اگر واقعاً کسی از رانت‌ها مطلع است باید شفاف کند و اینکه کلاً به کسی باج ندهد.

این نماینده‌ی مجلس در ادامه تاکید کرد: آن نماینده‌ای را که باج خواهی می‌کند باید به هیات دولت نمایندگان معرفی کرد. فضای فعلی اصولی و اسلامی نیست و با این رفتارها باید برخورد شود.

افشاگری‌های آقای صادقی وظیفه‌ی یک نماینده نیست

رضا شریفی از اعضای حزب ندا نیز در این مورد به خبرنگار انصاف نیوز گفت: آقای صادقی باید پیگیر پرونده‌ی قضایی تحقیق و تفحص صندوق ذخیره فرهنگیان باشد، نه اینکه منتظر یک اتفاقی باشد تا با جزییات یک پرونده گروکشی کند. این افشاگری‌ها وظیفه‌ی یک نماینده نیست.

وی افزود: حرکت ایشان صرف نظر از اینکه اطلاعات دست اولی هستند یا خیر، جزو وظایف یک نماینده‌ی مجلس نیست؛ در حقیقت از یک نماینده انتظار می‌رود که قوانینی را تصویب کند تا رسانه‌ها با فراغ بال بیشتری به وظیفه‌ی خود که شفافیت است، بپردازند و حتی برای آن دسته از افراد مانند آقای فتوره‌چی که علاقه مند به پیگیری مفاسد هستند امنیت لازم را تأمین کنند، نه اینکه خود آنها یک رسانه باشند.

این عضو حزب ندا در ادامه تاکید کرد: البته ایشان تهدید به افشاگری کرده‌اند و درواقع یک سری اطلاعات سوخته را منتشر کرده‌اند اما عکس‌های منتشرشده جدید بودند که مربوط به پرونده‌ی تحقیق و تفحص صندوق ذخیره است و کمیسیون آموزش آن را پیگیری کرده است و اسناد ایشان با آن جزییات احتمالا در صحن قرائت نشده است و افشای آن‌ها دارای مجوز ازکمیته‌ی تحقیق و تفحص نیست و خود کمیته باید درباره‌ی انتشار یا عدم انتشار آن تصمیم بگیرد.

شریفی افزود: در واقع آن‌ها اسناد را برای قوه‌ی قضاییه ارسال کرده‌اند تا بررسی کند و الان به یک پرونده‌ی قضایی تبدیل شده است و علی‌القاعده هرگونه افشای آن اسناد باید با همکاری دستگاه قضایی صورت گیرد و اساساً وظیفه‌ی ایشان این است که قضیه را در دستگاه قضایی پیگیری کند.

وی در آخر تاکید کرد: وظایف نماینده‌ها تصویب قوانین برای افزایش شفافیت، انجام تحقیق و تفحص برای فسادهای احتمالی که پیش می‌آید و استیضاح وزرا است. اما نباید به کرسی نمایندگی به چشم یک تربیون نگاه کرد، صرفاً به این دلیل که نماینده هستند و صحبت‌های آن‌ها شنیده می‌شود و این اجحاف در حق کرسی نمایندگی است، البته بخشی ازاین افشاگری‌ها تبلیغاتی است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. این اقای قاضی زاده در دوران نمایندگی ملت چند بار به دادستان مراجعه و اسناد و مدارک فساد ارائه کرده است ، بی اطلاعی از فساد سیستمی موجود هم عذر موجهی برای عضو هیات رئیسه مجلس نیست !

    3
    1
  2. عبید زاکانی داستان بامزه ای از ملا نصرالدین دارد که ملا یک روز به خانه امد و الاغش را در راهرو خانه بست و به داخل خانه رفت ” وقتی برگشت دید خرش نیست و احتمالا دزدی انرا برده است” شروع به داد و فریاد کرد که ای وای خرم را دزدیدند” همسایه ها جمع شدند و وقتی ماجرا را از ملا سوال کردند انان نیز به اظهار نظر پرداختند” یکی میگفت ملا اشتباه کردی که خرت را در راهرو بستی ” دیگری گفت ملا اشتباه کردی که بجه ات را مواظب خر در راهرو نگذاشتی و ان دیگری میگفت …….. خلاصه وقتی ملا دید هیچکس جز سرزنش او کاری انجام نمیدهد دست به سوی اسمان برد و شکر خدا گفتن! کسی از ملا سوال کرد که شکر گفتنت از بابت چیست ؟ و ملا گفت شکر خدا میکنم که امروز نعمت کشف یک حقیقت را نصیبم کرد” پرسیدند کشف گدام حقیقت” و ملا گفت تا حالا خیال میکردم که جرم واقعی و خطایا و اشتباهات را دزدان انجام میدهند اما امروز فهمیدم که دزدان بیکناه و مال باختگان مجرمند! این مصداق حال و روز امروز صادقی ست که بجای اینکه با این افشاگری اول سراغ جرم واقعی بروند دنبال صادقی راه افتاده اند و گلایه از این دارند که چرا تا حال این افشا گری را نکرده” اگر بعد از رسیدگی به جرم اصلی بخواهند این خلاف را پیگیری کنند دیر میشود! اقایان محترم یک بیگناه به زندان افتاده ” از صندوق ذخیره فرهنگیان دزدی شده” مشتی معلم زحمت کش را حقشان را یک مشت گردن کلفت بالا کشیده اند و دزدان راست راست برای خودشان راه میروند و هنوز اعمال نفوذ میکنند ” این احتمال وجود دارد که عنوان کنندگان این مطالب خود شریک جرم باشند و دارند رد گم میکنند!

  3. اقای شریفی حرف غیرمنطقی زده است.افشاگری منافاتی بادیگروظایف نماینده ندارد.باید ایشان ودیگران ازقوه قضاییه خواستاراطلاع رسانی ازپرونده های مهم باشند که چرا اینقدرباتاخیرانجام میشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا