خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در روز ششم بازی‌های آسیایی چه گذشت؟ | همه تحت‌تاثیر درخشش کبدی

ایران در روز ششم بازی های آسیایی 4 مدال کسب کرد.

به گزارش ایلنا، ششمین روز بازی های آسیایی اندونزی به اتمام رسید و کاروان ورزشی ایران با دو مدال طلا و نقره ای که در رشته های کبدی و قایقرانی کسب کرد کار خود را با 12 مدال طلا، 11 نقره و 8 برنز خاتمه دادند. در این بین چند رشته و چند ورزشکار هم نتوانستند توانایی خود را به نمایش بگذارند.

جوجیتسو:

مهران ستار، امیرحسین خادمیان و ناهید پیرهادی سه نماینده ایران در روز اول این مسابقات بودن که هر سه نفر در مراحل حذفی شکست خوردند و موفق به کسب مدال نشدند.

والیبال:

تیم ملی والیبال ایران بعد از شکست 3-0 پاکستان این بار در برابر مغولستان با نتیجه 3-0 به برتری رسید و دومین برد خود را جشن گرفت. 25-18، 25-19 و 25-20 نتیجه تلاش شاگردان کولاکوویچ در این مسابقه بود.

والیبال ساحلی:

هم تیم الف و هم ب ایران موفق شدند در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه 2-0 از سد تیمهای تایلند و ژاپن گذشتند و راهی یک چهارم نهایی شدند. آنها تا قطعی شدن مدال برنز فقط یک مسابقه فاصله دارند.

شنا:

مهدی انصاری آخرین نماینده شنای ایران در این دوره از بازی‌‎های آسیایی ماده 50 متر قورباغه را با ثبت زمان 29.35 ثانیه شنا کرد و در رتبه بیستم این ماده جای گرفت.

وزنه برداری:

علی مکوندی نماینده وزن 85 کیلوگرم ایران در فینال گروه آ به مصاف رقبای خود رفت و مانند مجید عسکری هر سه حرکت یک ضرب خود را روی زمین انداخت تا از گردونه مسابقات اوت شود.

بوکس:

در نخستین روز از مسابقات بوکس، سجاد کاظم‌زاده در وزن 69 کیلوگرم برابر جول باچو از فیلیپین در سه راند مبارزه موفق شد 29 بر 28 حریف را شکست داده و به دور بعد راه یابد.

دوچرخه سواری:

ماندانا دهقان و آروین معظمی گودرزی دو نماینده بخانم و آقای ایران در تایم تریل انفرادی به مقام ششم دست پیدا کردند و دستشان از رسیدن به مدال بازماند.

سوارکاری:

طوفان ترابی سوارکار ایران در ماده درساژ رده نوزدهم را به خود اختصاص داد و به موفقیتی دست پیدا نکرد.

بسکتبال سه نفره:

تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران در دومین مسابقه خود از سد قزاقستان گذشت و در رده دوم گروه قرار گرفت و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کرد.

کبدی:

تیم کبدی بانوان ایران در دیدار فینال به مصاف هندوستان رفت و در نهایت موفق شد با نتیجه 27-24 از سد حریف قدرتمند خود بگذرد و ضمن کسب مدال طلا، اولین طلای بانوان ایران را در این دوره از بازی ها به دست بیاورد. در بخش مردان هم تیم کبدی ایران با نتیجه 26-16 از سد کره جنوبی گذشت و به مدال طلا دست پیدا کرد و دبل ایران را تکمیل کرد.

هندبال:

تیم ملی هندبال ایران در آخرین بازی دور دوم مرحله گروهی در جدالی سرنوشت ساز به مصاف کره جنوبی رفت و با نتیجه 34-28 شکست خورد و از صعود به نیمه نهایی بازماند و حالا شاگردان کاستاراکویچ باید برای کسب رده پنجم تلاش کنند.

تیراندازی با کمان:

تیم میکس تیمی ریکرو ایران متشکل از زهرا نعمتی و صادق اشرفی در رقابتی فشرده با تیم لائوس 5 بر 4 پیروز و حریف ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی شد، اما در این مرحله با شکست سنگین 6 بر صفر از راهیابی به مرحله بعد باز ماند. در میکس تیمی کامپوند هم تیم ایران با ترکیب فرشته قربانی و نیما محبوبی مقابل هند قرار گرفت و با نتیجه 155 بر 153 به برتری دست یافت. به این ترتیب ایران در نیمه نهایی حریف چین تایپه شد. در این مسابقه تیم کشورمان با نتیجه 153 بر 137 از حریف خود شکست خورد تا فردا در دیدار رده‌بندی مقابل سنگاپور قرار گیرد. کره جنوبی و چین تایپه هم فینال را برگزار خواهند کرد.

بدمینتون:

مهران شهبازی ملی‌پوش ایران در ششمین روز بازی‌های آسیایی پس از استراحت در قرعه نخست در جدول 32 نفره و تک حذفی مردان در قرعه‌ای سخت به مصاف «آنتونی گینتینگ»، نفر دوازدهم بدمینتون دنیا از اندونزی رفت و در دو گیم متوالی با نتایج 21 بر 9 و 21 بر 8 تن به شکست داد. حریف شهبازی دارنده مدال برنز مسابقات قهرمانی جوانان جهان و برنز المپیک جوانان در سال 2014 بود.

تیراندازی:

آمینیس جعفری و گلنوش سبقت‌الهی دو نماینده کشورمان در بخش ده متر تپانچه بانوان بودند که در پایان شلیک 60 تیر، سبقت‌اللهی با کسب عنوان چهارم خودش را به فینال این مسابقات رساند. آمیتیس جعفری در این مسابقه رتبه‌ای بهتر از دوازدهم کسب نکرد. در فینال این ماده گلنوش سبقت‌اللهی که خودش را تا فینال بازی‌ها بالا کشیده بود در نهایت نتوانست به مدال برسد و به عنوان چهارمی بسنده کرد. در این بازی‌ها وانگ گاین از چین اول، کیم‌می‌جومگ از کره جنوبی دوم و هینا از هند سوم شدند.

قایقرانی:

محسن شادی، نماینده ایران در روئینگ تک نفره سبک با ثبت زمان 7:22.86 دقیقه به رتبه پنجم دست یافت. در این رقابت‌ها چین به مدال طلا، هنگ‌کنگ به مدال نقره و اندونزی به مدال برنز دست یافتند. نازنین ملایی در فینال A با ثبت زمان 8:19.28 دقیقه در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید. در این ماده چین صاحب طلا شد و نماینده هنگ‌کنگ به برنز رسید. رضا قهرمانی و امیرحسین محمودپور در فینال A روئینگ دو نفره سبک وزن با ثبت زمان 7:18.80 در رتبه پنجم جای گرفتند. در این بخش ژاپن به مدال طلا، کره به مدال نقره و نمایندگان هند هم به مدال برنز دست یافتند. در روئینگ دو نفره سبک وزن بانوان مریم امیدی‌پارسا و نازنین رحمانی با زمان 7:48.38 بر سکوی دوم آسیا ایستادند و صاحب مدال نقره شدند.

پنچاک سیلات:

محمد رحیمی، اکبر کیانیان، محسن رنج دوست و زهرا فروغی نسب چهار نماینده ایران در پنچاک سیلات بودند که هیچ کدام به مدالی نرسیدند.

سنگ نوردی:

الناز رکابی در بخش بولدورینگ به صورت مشترک با نماینده ژاپن به مقام سوم رسید. خسرو هاشم‌زاده نیز دوازدهم شد. مسابقات فردا در بخش لید و سپس در بخش سرعت پیگیری خواهد شد تا در نهایت رتبه ورزشکاران مشخص شود.

انتهای پبام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا