خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حکم دستگیری نواز شریف صادر شد

نهاد مبارزه با فساد پاکستان مجددا حکم دستگیری «نواز شریف»  نخست‌وزیر پیشین این کشور را به دلیل عدم همکاری در یک پرونده فساد صادر کرد.

به گزارش ایسنا، نهاد مبارزه با فساد پاکستان در حالی حکم دستگیری نواز شریف، نخست وزیر سابق این کشور را در یک پرونده فساد صادر کرده که او برای درمان پزشکی در لندن به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری پی‌تی‌آی، مقامات اداره حسابرسی ملی پاکستان اعلام کردند، نواز شریف در پرونده مربوط به این حکم دستگیری به اجاره غیرقانونی زمینی به میر شکیل الرحمان، سردبیر گروه رسانه‌ای “جنگ” در سال ۱۹۸۶ متهم شده است. شریف در آن زمان سروزیر استان پنجاب بود.

یک مقام اداره حسابرسی ملی پاکستان اظهار کرد: این اداره حکم دستگیری نواز شریف را در پرونده‌ای که سردبیر گروه جنگ نیز در آن حضور دارد، صادر کرده است. در این پرونده برای شریف اخطارها و پرسشنامه‌هایی فرستاده شد اما هیچ پاسخی از سوی او که برای درمان در لندن به سر می‌برد، دریافت نشد.

شریف با پرونده‌های فساد متعددی روبه‌رو است.

این مقام خاطرنشان کرد که اداره حسابرسی ملی در دادگاهی شریف را به دلیل عدم همکاری در تحقیقات، ناقض قوانین اعلام خواهد کرد.

این اداره در روز ۲۷ مارس پرسشنامه‌ای برای شریف ارسال و روز ۳۱ مارس او را به اداره حسابرسی احضار کرد تا بیانات او را به ثبت برساند. دفتر این اداره در لاهور نیز روز ۱۵ مارس شریف را احضار کرد تا در تاریخ ۲۰ مارس برای رسیدگی به این پرونده حاضر شود اما هیچ پاسخی از سوی او دریافت نشد.

گروه جنگ، شرکت تابع شرکت رسانه‌ای ایندیپندنت است که در دوبی مستقر است.

در روز ۱۲ مارس، رحمان، سردبیر این گروه طی این پرونده دستگیر شد. او هم‌اکنون در بازداشت اداره حسابرسی قرار دارد و تا ۲۸ آوریل که موعد محاکمه او است، در بازداشت خواهد بود.

رحمان به دلیل اجاره زمینی ۶.۷۵ هکتاری در منطقه‌ای مهم در لاهور به مبلغی بسیار ناچیز در سال ۱۹۸۶ و در دوران سروزیری شریف در پنجاب دستگیر شده است.

به گفته یک مقام اداره حسابرسی پاکستان، به محض آن که شریف به دلیل عدم همکاری با اداره حسابرسی متخلف شناخته شود، این اداره روند استرداد او را آغاز خواهد کرد و حکم دستگیری او نیز به دلیل عدم همکاری صادر شده است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا