خرید تور تابستان ایران بوم گردی

افزایش پوشش بیمه تامین اجتماعی برای مهاجرین افغانستانی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ایران با بیان این‌که پوشش بیمه‌ای این سازمان برای شهروندان خارجی که اجازه اقامت و پروانه کار دارند، اجباری است، می‌گوید که این پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی به خصوص مهاجرین افغانستانی از سه هزار نفر در سال 1392، به بیش از 72 هزار تن در سال جاری افزایش یافته است. دکتر سید تقی نوربخش در عین حال از آمادگی این سازمان برای جذب توریست درمانی از افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) از تهران، دکتر سید تقی نوربخش که قبل از ظهر امروز دوشنبه(5 سنبله) در باشگاه خبرنگاران خارجی، معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران، سخن می‌گفت، تشکیل اداره کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی را یکی از اقدامات دولت آقای دکتر حسن روحانی، رییس جمهوری ایران خواند که وظیفه پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی مقیم این کشور و دیگر، پوشش بیمه‌ای ایرانیان خارج از ایران را به عهده دارد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار آوا خاطرنشان کرد، پوشش بیمه‌ای اتباع خارجی که در ایران اقامت دارند، از 3 هزار نفر در سال 92، اکنون به 72 هزار و 695 نفر رسیده است.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ایران تصریح کرد که بر اساس قانون تأمین اجتماعی، بیمه اتباع خارجی که در ایران اجازه اقامت و کار دارند، اجباری است.

وی با بیان این‌که بیمه تأمین اجتماعی شامل حقوق مستمری، بیمه درمان و 16 مزیت دیگر است، از کلیه کارفرمایانی که اتباع خارجی در کارگاه‌های آن‌ها مشغول کار اند، خواست تا به بیمه اجباری اتباع خارجی توجه کنند.

دکتر نوربخش خاطرنشان کرد که هم نرخ حق بیمه تأمین اجتماعی در ایران قابل قبول است و عن پوششی که ارائه می‌دهد، کاملا وسیع است.

سازمان تأمین اجتماعی با یک شبکه کامل درمانی آماده جذب توریسم درمانی از افغانستان است

این در حالی است که بخش دیگر فعالیت سازمان تأمین اجتماعی در قسمت اتباع خارجی، مسأله “توریسم درمانی” است.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ایران در پاسخ به این سوال که مردم افغانستان با توجه به ضعف نهادهای درمانی سالانه صدها میلیون دالر را صرف هزینه‌های درمانی در خارج از کشور می‌کنند، چه امکاناتی برای استفاده از خدمات توریسم درمانی در ایران وجود دارد، گفت که این سازمان یک شبکه کامل درمانی را به شمول 80 بیمارستان که 17 بیمارستان آن در مناطق مرزی ایران قرار دارد و هم‌چنین 350 مرکز درمانی تخصصی در اختیار دارد که می‌تواند در اختیار برادران افغانستانی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد که در کنار این شبکه کامل درمانی، سازمان تأمین اجتماعی ایران یک هلدینگ گردشگری شامل مجموعه‌ای از هتل‌های 5 ستاره، 4 ستاره و 3 ستاره، سیستم ترابری قطار و دیگر امکانات و ابزارهای گردشگری را در اختیار دارد که مجموعه این‌ها می‌تواند امکانات بسیار خوبی را برای توریسم درمانی فراهم کند.

دکتر نوربخش با بیان این‌که سازمان تأمین اجتماعی آمادگی دارد در قالب هلدینگ گردشگری، خدماتش را به اتباع کشور افغانستان ارائه بدهد، تصریح نمود که امکانات سازمان تأمین اجتماعی به خصوص بیمارستان‌هایی که در مناطق مرزی با افغانستان در اختیار دارد، مثل بیمارستان‌های مشهد، زابل و تربیت حیدریه، در اختیار برادران افغانستانی قرار دارد.

دیدار با سفیر افغانستان در تهران/ مهاجرین تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی افزایش یافته است

این در حالی است که بعد از ظهر امروز دوشنبه(5 سنبله)، دکتر احمدرضا خزاعی، مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی، پیرامون تسریع مسائل بیمه‌ای و درمانی شهروندان افغانستان در ایران، با دکتر نصیراحمد نور، سفیر کبیر و نماینده فوق‌العاده رییس‌جمهوری افغانستان در تهران، دیدار و گفت‌وگو کرده است.

دکتر خزاعی پیرامون این دیدار به خبرنگار آوا گفت که این دیدار در راستای اطلاع‌رسانی سهولت‌های بیمه تأمین اجتماعی برای شهروندان افغانستان و هم‌چنین توریسم سلامت صورت گرفته است.

وی در مورد تعداد اتباع خارجی که در ایران تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد، از زمانی که وی در ماه ثور/ اردیبهشت سال جاری، مدیریت کل اتباع سازمان تأمین اجتماعی را در اختیار گرفته، آمار اتباع افغانستان تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی، از 35 هزار و 200 نفر به 40 هزار و 350 نفر رسیده که 5 هزار و 100 نفر افزایش یافته است.

به گفته وی، این میزان افزایش فقط ظرف دو ماه، نسبت به متوسط دو سه ماه قبل از آن، 3.5 برابر شده است.
مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد که حتی کوچک‌ترین فرصت‌های گردهمایی شهروندان و مهاجرین افغانستانی را نیز برای اطلاع‌رسانی در مورد مزیت‌ها و سولت‌های بیمه تأمین اجتماعی از دست نخواهند دارد.

وی افزود که با همکاری وزارت داخله ایران و دفاتر کفالت، در مورد بیمه تأمین اجتماعی برای تک تک مهاجرین شرکت‌کننده در طرح آمایش 13، اطلاع‌رسانی شده است.

دکتر خزاعی تصریح کرد که با توجه به حضور گسترده دانشجویان افغانستانی در دانشگاه‌های ایران و موفقیت‌های اخیری که در رقابت‌های کنکور این دانشگاه‌ها به دست آمده، از تلاش‌ها برای نهایی کردن طرح بیمه دانشجویان خبر داد.

وی گفت که طرح بیمه دانشجویان کشورهای خارجی درایران در مراحل نهایی خود قرار دارد و پیش‌نویس آن برای تصویب فرستاده شده است.

این مقام ارشد سازمان تأمین اجتماعی افزود که طرح بیمه زنان خانه‌دار نیز در حال انجام  است.

او از طرح جدید این سازمان برای تحت پوشش بیمه قرار دادن مهاجرین و شهروندان افغانستانی کم‌درآمد در ایران نیز خبر دارد که در مراحل اولیه قرار دارد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. اقدامات بسیار خوبی در این سالها درخصوص بیمه تامین اجتماعی انجام شده است که اخبار آن را شما بخوبی منتشر کردید بعنوان مثال موضوع سیستم مشاهده سابقه بیمه که بسیار خوب سازماندهی شد
    باتشکر از مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا