خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نقد قرارداد برون‌سپاری مجلات همشهری

حسن ظهوری در رشته توییتی درباره‌‌ی قرارداد برون‌سپاری مجلات همشهری نوشت:

مجری هيچ تعهدی نسبت به حفظ سرمايه انسانی مجلات يعنی روزنامه‌نگاران شاغل در آن نداده. از روزنامه‌نگاران مجلات به عنوان كارگران كارفرمای سابق ياد شده كه قراردادشان به سر رسيده و كارفرمای جديد در انتخاب آن‌ها مخير است.

در اين قرارداد هیچ اشاره‌ای به ارزش برندهای همشهری نشده و هيچ تضمينی از مجری جهت صيانت از اين برندها و تحويل بی‌كم و كاست ارزش برند در زمان پايان قرارداد گرفته نشده است.

در قرارداد هيچ اشاره‌ای به وضعيت فعلی مجلات از منظر تيراژ نشده و مجری هيچ تعهدی نسبت به حفظ تيراژ موجود در زمان تحويل ندارد.

در قرارداد هيچ اشاره‌ای به دوره انتشار مجلات نشده و طبعا مجری هيچ تعهدی به حفظ دوره و نظم انتشار مجلات ندارد. علاوه بر اين، تعداد صفحات مجلات نيز مشخص نيست و مجری طبق قوانين ارشاد می‌تواند هر مجله‌ای را در ۱۶ صفحه و در تيراژ ۵ نسخه جهت اعلان وصول منتشر كند.

باورنكردنی: تمام آرشيو ۱۰ ساله گروه مجلات كه به چندهزار مجلد می‌رسد، رايگان در اختيار مجری قرار گرفته كه اين شامل تمامی متن‌ها، عكس‌ها و طرح‌هایی است كه با توجه به ساختار تماما توليدی گروه مجلات، دارای ارزش مادی و معنوی بالايی است و صدها جلد كتاب می‌توان با آن‌ها منتشر كرد.

هیچ روال و سازوکار نظارتی دقیق و قابل احصایی جهت فعالیت‌های مجری در نظر گرفته نشده و حتی در یک مورد، مجری در صورت عدم انتشار مجله، صرفا متعهد به پرداخت سود ۳ شماره آخر مجله است؛ مبلغی که با توجه به اختیار تام مجری نه قابل احصاست و نه عددی معین و دقیق است.

مجری به عنوان سردبیر هر هشت مجله تخصصی معرفی شده

مجری می‌تواند مجله‌ها و تعداد شماره‌ها را تلفیق کرده و مشکل قانونی نداشته باشد. همشهری اشاره‌ای نکرده که تو موظفی ۱۲ شماره ماهنامه و فلان شماره هفته‌نامه یا دوهفته‌نامه منتشر کنی و مجری به راحتی می‌تواند بند انتشار منظم مجلات را زیر پا بگذارد

‏همشهری از مجری چک ضمانتی به مبلغ دو میلیارد تومان گرفته که حتی پول آرشیوهای مجلات هم نیست. فقط لوگوی دانستنیها ۱۰سال پیش با دلار ۱۰۰۰ تومانی، ۱۰۰میلیون تومان توسط همشهری خریداری شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا