خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توصیه رهبری به روحانی توصیه به آرامش بود یا سکوت؟

یک نماینده مجلس می‌گوید: در جریان سوال از رییس‌جمهور یک ابهام باقی ماند و آن اینکه آقای دکترروحانی برای مجلس روشن نکرد که توصیه رهبری به او برای حضور درمجلس توصیه به آرامش بود و یا توصیه به سکوت؟

به گزارش ایسنا، علیرضا رحیمی در نطق میان دستور جلسه امروز مجلس شورای اسلامی با تبریک عید سعید غدیر گفت: تامین امنیت، آزادی و رفاه  ۳ وظیفه اصلی و مهم حاکمیت و دولت است، همچنین تامین این حقوق ۳ رکن اساسی در رضایت مردم هستند، امنیت بدون رفاه امنیتی ناقص و رفاه بودن امنیت رفاهی شکننده است.

وی افزود: پایه اصلی امنیت و پایداری آن بوده که سرمایه اجتماعی و رضایت عمومی از حاکمیت و دولت مولفه  اصلی و همراهی مردم برای تامین امنیت به شمار می روند، تلاش صادقانه و پرثمر و بدون تبعیض برای تامین این حقوق است که می تواند منجر به افزایش درجه رضایت شهروندان از حاکمیت شود و رضایت شهروندان از حاکمیت است که مهم‌ترین پشتوانه هر مذاکره چه در حوزه هسته ای و چه در حوزه حقوق بشری می باشد.

رحیمی تصریح کرد: منشور حقوق شهروندی در کنار منشور امنیت شهروندان معنی دار خواهد بود، وگرنه صحبت از حقوق شهروندی یا گفت‌وگوی ملی بدون تامین امنیت شهروندان انشا و توصیه ای بیش نیست، اعتماد به مردم را باید در تعاملی صادقانه و شفاف با شهروندان و در عمل نشان داد و نقطه پایانی  بر بی اعتمادی به فعالیت های مدنی، سیاسی و اجتماعی مردم درحوزه های حقیقی و مجازی گذاشت، نمی‌شود در قانون اساسی نقش مردم برجسته شده و نقش محوری یابند اما در حوزه رفاهی و معیشتی و نیز سیاسی و اجتماعی مسئولان از شفافیت به دور باشند و از پاسخگویی گریزان باشند.

وی تاکید کرد: روسیه، انگلیس، فرانسه، آلمان و ایالات متحده آمریکا بازیگرانی در فضای بین الملل هستند، جمهوری اسلامی ایران حضوری فعال در همه عرصه های بین الملل دارد که با ملاحظه امنیت و مصالح ملی خود تعاملات سازنده با جهان را رویکرد دیپلماسی خود قرار داده است.

نماینده مردم تهران بیان کرد: و اما در خصوص سوال از رییس جمهور و دومینوی استیضاح وزیران، ما نه مخالف سوال هستیم و نه مخالف پاسخگویی، سوال حق قانونی مردم و نمایندگان مجلس و پاسخگویی وظیفه روشن رییس جهمور و دولتمران است، ما مخالف سیاه نمایی و استفاده  ابزاری و آلوده به اغراض سیاسی از اهرم های نظارت شفاف و قانونی هستیم، وقتی چند ماه قبل از رسمیت یافتن سوال یا استیضاح موج خبری و یا رسانه ای آن، به طور مستمر ساخته و پرداخته می شود و مورد بهره برداری مخالفان دولت قرار می گیرد و بهره برداری سیاسی و رسانه ای از اهرم نظارتی وزن بیشتری نسبت به فرآیند قانونی سوال و یا استیضاح پیدا می کند؛ مفهوم است که هدف طراحان اصلی از اصلاح امور و رقتار عمومی با تردید و شائبه مواجه می گردد.

رحیمی گفت: سناریوهای سیاه نویسی و سیاه گویی علیه دولت و رییس جمهور ولو اینکه لباس قانونی به خود بگیرد، خلاف مصالح امروز کشور و شکننده انسجام ملی خواهد بود، واکنش مجلس به پاسخ های رییس جمهور نیز درجای خود پیام روشنی داشت، اما یک ابهام باقی ماند و آن اینکه آقای دکترروحانی برای مجلس روشن نکردید که توصیه رهبری به جنابعالی برای حضور درمجلس توصیه به آرامش بود و یا توصیه به سکوت.

وی ادامه داد: از مقامات عالی نظام به ویژه رییس جمهور استدعا می کنم با صراحت بیشتر با مردم سخن بگوید، این مهم می تواند به آرامش فضای کشور به ویژه در سیاست های داخلی و انسجام ملی تاثیر بزرگی داشته باشد، عدم توجه به درخواست اکثریت نمایندگان برای انجام تغییرات ضروری در تیم مدیریتی دولت موجبات گلایه شدید بین نمایندگان و همه سلایق را فراهم کرد و تاخیر در تغییرات مدیریتی دولت را با چالش بیشتری مواجه و دفاع از دولت را سخت تر خواهد  کرد، آقای دکتر روحانی شفافیت و پرهیز از ملاحظه گری و مصلحت اندیشی بلاوجه در بیان این مطالب می تواند دلگرمی طرفداران شما و قاطبه مردم را فراهم کند، ارتباط خود را با نمایندگان مجلس بیشتر کنید که این مهم اولین و بدیهی ترین انتظار همه نمایندگان از جنابعالی است.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران، گفت: امروز بیداری همگانی و همبستگی ملی ما شکست نظام سلطه چه در تحمیل رژیم تحریم ها و چه در سناریوهای تهدیدی و ارعابی آنها علیه ملت بزرگ و شجاع ایران را درپی خواهد داشت، خواب گران کارگزاران کشور در همه مقاطع خسارت بار است و مباد که امنای مردم درخواب غفلت از تصمیمات مهم فارغ بمانند، درد  دل علامه پارسای شرق اقبال لاهوری امروز هم می تواند در این خصوص الهام بخش باشد که می گوید: از خواب گران، خواب گران، خواب گران، خواب گران خیز

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. سكوت يا آرامش چه فرقى دارد عزيزم ؟! مهم اين است كه با اين پرسش و پاسخ ساده كام ملت را شيرين كرديد . بايد به شما نمايندگان عزيز از صميم قلب تبريك گفت كه با كمترين هزينه اى توانستيد اقتدار مجلس را به نمايش بگذاريد. همانطور كه مسؤلين نظام از شما تقدير فرمودند ما نيز به سهم خودمان از شما تقدير و تشكر ميكنيم .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا