خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روایتی از لغو نمایشگاه هنرمندان افغانستان در تهران

«حمید انوری»، خبرنگار انصاف نیوز: به مناسبت هفته فرهنگی ملل قرار بود از چهارم تا دهم شهریورماه در فرهنگسرای ملل شهرداری تهران نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی هنرمندان افغانستان برگزار شود، اما این برنامه با حضور پلیس امنیت لغو شد. مسوول برگزاری این برنامه می‌گوید که فرهنگسرا گفته بود که مجوز آن را می‌گیریم، اما استانداری می‌گوید این نمایشگاه باید از اداره اتباع استان مجوز می‌گرفت بدلیل همین لغو شده است.

بیشتر بخوانید: جریان ممنوعیت فعالیت دانشجویان افغانستانی چیست؟

دوره‌های قبل که این نمایشگاه برگزار شد؛ کشورهایی مثل: ژاپن و کره و… حضور داشتند و امسال قرعه به نام افغانستان افتاد؛ قرار بود این برنامه چهارم شهریوماه ساعت ۱۶ افتتاحیه شود، اما با ممانعت پلیس روبرو شد.

«زمان غفوری»، یکی از مهاجرین افغانستانی و مسوول برگزاری این برنامه به خبرنگار انصاف نیوز گفت: سه ماه پیش مسوولان فرهنگسرای ملل برای برگزاری این برنامه از ما دعوت کردند و قرار بود در هفته فرهنگ ملل گالری این فرهنگسرا را در اختیارمان قرار دهند.

غفوری افزود: سوم شهریورماه تجهیزات و وسایلمان را به آنجا بردیم تا آماده شویم، اما فردای آن روز و زمانی که قرار بود این برنامه برگزار شود، یکی از نیروهای پلیس امنیت آمد و گفت که این برنامه مجوز ندارد؛ باید تعطیل شود. از من خواست تا صبح فردا به پلیس امنیت مراجعه کنم.

اجازه ندارید

او ادامه داد: به آنجا رفتم و یک کپی از پاسپورتم به همراه تعهد گرفت به این مضموم که تا وقتی که مجوز نگرفتید؛ این نمایشگاه را باز نمی‌کنید. از آنجا به اداره‌ی اتباع استانداری تهران مراجعه کردم تا بتوانم این برنامه را برگزار کنم؛ آن‌ها نامه‌ای دادند تا به اداره اتباع وزارت‌کشور ببرم، وزارت‌کشور هم نوشت که طبق قانون عمل شود. وقتی آن را به استانداری تهران بردم، آن‌ها گفتند که قانون این است که نباید برگزار شود. طبق مصوبه شورای تامین استان اتباع افغانستان اجازه برگزاری برنامه‌ای را در تهران ندارد.

غفوری گفت: در فرهنگسرا به ما گفتند که هر هفته اینجا برنامه داریم و مجوز خود را از سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران می‌گیریم؛ تا بحال چنین مشکلی برایمان پیش نیامده است.

خانم «صالحی»، روابط عمومی فرهنگسرای ملل در این رابطه توضیحات کوتاهی به خبرنگار انصاف نیوز داد و گفت: روز برنامه پلیس امنیت آمد و گفت: این برنامه باید از ما هم مجوز داشته باشد که ندارد.

مصوبه‌ای نداریم

یک فرد مطلع در استانداری تهران در این باره به خبرنگار انصاف نیوز گفت: در شورای تامین استان تاکنون مصوبه‌ای در رابطه با جلوگیری از فعالیت اتباع تصویب نشده است و اتفاقا به فعالیت‌های فرهنگی آن‌ها بها می‌دهند.

او در ادامه گفت: موضوع اتباع افغانستان با دیگر کشورها متفاوت است و شهرداری باید با اداره‌ی اتباع وزارت‌کشور یا استانداری تهران در این رابطه هماهنگ می‌کرد. احتمالا یکسری موارد و قوانینی رعایت نشده است که جلوی برگزاری آن را گرفتند؛ اینطور نیست که مغرضانه با اتباع برخورد کنند و اجازه فعالیت به آن‌ها ندهند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا