خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متهمان ردیف دوم و سوم پرونده ثامن‌الحجج تبرئه شدند

مدیرعامل مؤسسه مالی و اعتباری ثامن‌الحجج بر اساس رأی دادگاه کیفری یک به ۱۵ سال حبس تعزیزی محکوم و متهمان ردیف دوم و سوم تبرئه شدند.

به گزارش ایرنا رأی دادگاه رسیدگی کننده به پرونده مؤسسه ثامن الحجج روز پنج شنبه در سامانه سنا در اختیار سپرده گذاران قرار گرفت که بر اساس رأی صادره، ‘ابوالفضل میرعلی’ مدیرعامل این مؤسسه به ۱۵ سال حبس تعزیزی با در نظر گرفتن کسر دوران حبس قبلی محکوم شد.

بر اساس این دادنامه که در ۴۴ صفحه صادر شده، رسیدگی تقاضای تعدادی از شاکیان مبنی بر محکومیت مدیرعامل مؤسسه ثامن الحجج به رد مال و بازپرداخت سپرده ها، مستلزم تقدیم دادخواست با رعایت تشریفات قانون آیین دادرسی دادگاه‌های عمومی و انقلاب در امور مدنی است.

رأی صادره، حضوری محسوب شده و ظرف ۲۰ روز پس از ابلاغ در دیوان عالی کشور قابل فرجام خواهی است.

پرونده ثامن‌الحجج سه متهم دارد که دادگاه رسیدگی به اتهامات آن‌ها در طول ۱۲ جلسه در شعبه اول دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

متهم ردیف اول این پرونده تاکنون با قرار وثیقه چهار هزار میلیارد تومانی در زندان به سر می‌برده و متهمان ردیف دوم و سوم نیز به قید وثیقه آزاد بودند.

ارزش مالی پرونده مزبور ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد شده و ۳۶۰ شاکی دارد.

مشارکت در اخلال نظام اقتصادی کشور به نحو عمده بدون قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران یا مقابله با آن، اتهام متهمان پرونده مؤسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج است.

هفته گذشته غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در گفت: وگو با ایرنا از صدور حکم و حبس طویل المدت برای متهم ردیف اول این پرونده خبر داده بود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا