خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پیش‌بینی بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان بودجه برای شهرداری اصفهان در سال ۱۴۰۳»

«شهردار اصفهان با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری این کلان‌شهر بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود، گفت: حدود ۷۰ درصد بودجه شهرداری عمرانی است و اگر نتوانیم پا به پای تورم منابع جدید تأمین کنیم، یعنی قدرت اجرایی عمران شهر کاهش یافته است.»

پایگاه خبری تحلیلی صاحب نیوز به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان نوشت: «شهردار اصفهان امروز در یک برنامه رادیویی اظهار کرد: شهرداری این روزها به‌طور جد پیگیر تدوین برنامه و بودجه سال آینده است؛ سال جاری حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه داریم و برای سال آینده متناسب با اقتضائات و تورم، از ۲۵ همت تا ۳۰ همت بودجه خواهیم داشت.

علی قاسم‌زاده با بیان اینکه علاقه‌مند به همکاری شهروندان در تدوین بودجه هستیم، افزود: پویشی برای این موضوع تعریف شد که شهروندان مشکلات محله خود و راهکارهای آن را ارائه کنند تا تمام نقاط شهر در این برنامه‌ریزی دیده شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند تا بیست‌وششم دی با مراجعه به سامانه my.isfahan.ir در این پویش شرکت کنند، خاطرنشان کرد: با ورود به این سامانه شهروندان مشکل و راه حل پیشنهادی خود را ثبت می‌کنند.

قاسم‌زاده تاکید کرد: سعی کردیم با استفاده از از روش‌های مختلف، مشکلات محلات شهر را احصا کنیم که در این راستا پژوهشگران حوزه محلات و مدیران مناطق پانزده‌گانه نظرات خود را به حوزه برنامه‌ریزی ارائه کردند، اما تأکید داریم شهروندان نیز در تدوین بودجه ۱۴۰۳ به شهرداری کمک کنند.

او با بیان اینکه در صورت همکاری شهروندان در اعلام مشکلات و راهکار پیشنهادی، این اطلاعات می‌تواند به برنامه‌ریزی عینی و واقعی شهرداری کمک کند، اضافه کرد: ممکن است تمام پیشنهادات را به‌دلیل محدودیت منابع نتوانیم در بودجه سال آینده قرار دهیم، اما فهرست مسائل محلات شهر می‌تواند در برنامه سال‌های آینده کمک کند.

شهردار اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۰ درصد بودجه شهرداری، ردیف‌های جاری است و در هر ماه حدود ۱۱ هزار نیروی انسانی در حال اداره کردن شهر هستند، ادامه داد: حدود ۷۰ درصد بودجه نیز عمرانی است و اگر نتوانیم پا به پای تورم منابع جدید تأمین کنیم، یعنی قدرت اجرایی عمران شهر کاهش یافته است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در حال حاضر با تورم حدود ۴۵ درصدی، باید بتوانیم بودجه عمرانی شهر را در راستای توسعه افزایش دهیم، اضافه کرد: در حال حاضر اجرای پروژه قطار شهری و سایر پروژه‌های زیست‌محیطی را شاهد هستیم که می‌تواند شهر را از این شرایط خاص خارج کند، بنابراین مجبور هستیم منابع جدیدی برای بودجه شهرداری تعریف کنیم.

او ادامه داد: مقید هستیم که منبع بودجه، شهرفروشی و تراکم نباشد و سعی کردیم سقف آن را ۳۰ درصد منابع در نظر بگیریم و مابقی را با استفاده از ابزارهای نوین مالی تأمین کنیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. ۲۵ هزار میلیارد تومان را با دلار ۵۰ هزار تومان حساب کنیم می‌شود ۵۰۰ میلیون دلار. سر آدم سوت می‌کشد. این پول از کجا تأمین می‌شود؟ در آخر گزارش فقط دو خط می‌گوید که ۳۰ درصد از طریق فروش تراکم و ۷۰ درصد از طریق ابزارهای نوین مالی.
    همان ۳۰ درصد تراکم فروشی می‌شود ۱۵۰ میلیون دلار. کم پولی نیست! اما این پول به چه قیمتی حاصل می‌شود؟ کسی هست پی‌گیری کند؟ بعد هم برای ۳۵۰ میلیون دلار بعدی نمی‌گویند ابزارهای نوین مالی چیست. چیست واقعاً؟ مثلاً از طریق گرفتن عوارض از صنایع است؟ چشم بستن روی آلودگی منابع آب و خاک و هوا؟ بگویید دیگر!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا