خرید تور تابستان ایران بوم گردی

کرباسچی: دولت بی تجربه بودن بخش های اجرایی را به بگیر و ببند ها انتقال داده است

اعتماد آنلاین نوشت: دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی گفت: بسیاری از این برخوردهایی که امروز به عنوان فرهنگی و اخلاقی انجام می شود در واقع نوعی لجبازی سیاسی است. وقتی مردم در سایر مسائل در تنگنا هستند این رفتارها را نشان می دهند و به نوعی می خواهند با آن شرایط اقتصادی و شرایط زندگی سخت امروز مقابله کنند.

غلامحسین کرباسچی، دبیرکل سابق حزب کارگزاران سازندگی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در رابطه با محدودیت های اخیر گفت: اعتماد عمومی فعلی به دولت از جانب همان کسانی است که رای داده اند. آن هایی که رای داده اند که اعتمادشان کاسته نشده است، بخش قابل توجهی از مردم عادی به آقای رئیسی رای نداده بودند. در شرایط اقتصادی کنونی که به نظر می آید مشکلات بسیار زیاد است و بیشترین نگرانی مردم گرفتاری های اقتصادی و مسائل زندگیشان است اما با وجود این که در کلام و در صحبت مسئولین بسیاری از این مسائل بولد می شود ولی در عمل، شاهد عملکرد دیگری هستیم و نتیجه این اقدامات هم شرایط فعلی است.

به گزارش منیبان، او با اشاره به اینکه هم کسانی که انتخاب غلط داشتند در این شرایط مقصرند و هم کسانی که رای نداده اند، افزود: به هر حال هر دو جنبه درست است کسانی در انتخاب شرکت نکردند باید بدانند نتیجه ای این چنینی، در همان صحبت های دوره انتخابات هم پیش بینی می شد. اما به نظر می آید این دولت بی‌تجربگی هایی که در سایر بخش های اجرایی دارد را در محدودیت ها و بگیر و ببندها هم تکرار می کند. بی تجربگی هایی که مثلا در بخش های اقتصادی و اداری و… تکرار شد و این گونه اقدامات هم کارهایی است که نتایج آن معلوم است. برخورد با بی حجابی و برخورد با صاحب نظران و هنرمندان در گذشته بارها تجربه شده است اگر نتایج معکوس ندهد و اگر باعث تشدید وضعیت نشود، قطعا نتایج مطلوب و مدنظر حضرات را نخواهد داشت.

کرباسچی خاطرنشان کرد: به نظر من راه حل مسائل مملکت از این کانال ها عبور نمی کند. نتایج این کارها در گذشته هم معلوم بوده است باید راه کار دیگری را انتخاب کنند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه همه اختیارات در ایران متوجه روسای جمهور نیست، ادامه داد: بسیاری از کارها به شخص رئیسی مربوط نمی‌شود. اگر از خود رئیس جمهور سوال شود شاید حرف های مشابه حرف های ما را بگوید. در بسیاری از جاهایی که او، صحبت می کند حرفش با آن چیزی که در عمل اتفاق می افتد فرق می کند. حتی در بخش های اجرایی و اقتصادی هم او چیزی می گوید و دستگاه ها چیز دیگری، عمل می کنند. من مطمئنم در رابطه با این گونه مسائل فرهنگی و سیاسی هم اظهارات رئیسی قاعدتا با آن چیزی که اتفاق می افتد متفاوت است؛ ولی طبیعی است تیپی که در اطراف او هستند سلیقه های سیاسی متفاوت دارند و در همین دایره، نتایج هم معلوم است.

این فعال سیاسی ادامه داد: رئیسی در اظهاراتش نشان می دهد که یک برخورد معتدل و معقول با مسائل مردم و جامعه دارد؛ اما در عمل این اتفاقات نمی افتد. صحبت او در جمع عوام بیان و شکل دیگری دارد و این مسائل را قبول ندارد و این طور برخوردها را نمی پسندد اما این برخوردها دائم تکرار می شوند. در هر صورت مدیرانی که انتخاب می شوند و افرادی که سر کار می آیند در چنین شرایطی نقش دارند.

کرباسچی در پاسخ به این سوال که اقدامات رئیسی به احمدی نژاد شباهت دارد یا خیر، افزود: در همان زمان هم، چنین اتفاقاتی می افتاد من نمی توانم بگویم این موضوع شکل آن زمان است یا خیر! اما به هر صورت برخوردهای مشابهی در گذشته بوده و شدیدتر از این هم بوده و نتایج مطلوبی برای آقایان نداشته است.

او با بیان اینکه راه کارها برای حل مشکلات مردم را باید جای دیگری پیدا کرد، گفت: باید به مسائل جامعه توجه کرد و به دغدغه های مردم دقت داشت. بسیاری از این برخوردهایی که امروز به عنوان فرهنگی و اخلاقی انجام می شود در واقع نوعی لجبازی سیاسی است. وقتی مردم در سایر مسائل در تنگنا هستند این رفتارها را نشان می دهند و به نوعی می خواهند با آن شرایط اقتصادی و شرایط زندگی سخت امروز مقابله کنند. من فکر می کنم حکومت مطلوب باید به گونه ای باشد که همراهی مردم را در همه مسائل جلب کند و اگر همراهی عموم مردم باشد، مسائل فرهنگی در آن رابطه و همراهی مردمی حل می شود. به هر صورت سلیقه های آقایان تکرار تجربیات قبل است یک بخشی هم مربوط می شود به ارگان ها و سازمان هایی که برای این کارها درست شده است و یک بودجه ای برایشان در نظر گرفته شده و امکاناتی در اختیارشان است و باید از این ها استفاده کنند. اگر کاری انجام ندهند طبیعا گفته می شود، ارگان تعطیل شود و اینکه مقداری از این هم معلول یک نوع سیستم بروکراتیکی است که در این نهادها و این ارگان‌ها وجود دارد که برای این گونه مسائل تاسیس شده است و هیچ عملکرد و کارنامه مثبتی در طول تاسیس شان نداشتند. به هر حال گرفتاری های اقتصادی و اجرایی در زندگی مردم خود را نشان می دهد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا